A járvány első hullámát követően a legtöbb irodát szeptemberben újra megnyitották a munkavállalók előtt. Boda Kálmánnal, a Scolvo vezérigazgatójával arról beszélgetünk, hogy a fintech hogyan tudja a nagy szervezeteket a járvány hatásainak kezelésében támogatni, illetve hogyan vált a Scolvo a banki értékesítés-támogatás mellett a kockázatkezelési területek “partnerévé”.
FINTECH MEGOLDÁS A COVID OKOZTA MŰKÖDÉSI KOCKÁZATOK KEZELÉSÉRE
BODA KÁLMÁN
SCOLVO, vezérigazgató
FinTechShow 20/20 – Online is!
2020.10.13.
Miért kritikus a bankok számára a koronavírus terjedésének szervezeten belüli megakadályozása?
Boda Kálmán: A koronavírus második hulláma a vártnál korábban, már szeptember elején megérkezett Magyarországra. Az irodába visszatérő munkavállalók egészségének fontossága felértékelődött a vállalatok számára.
A vállalatvezetők felismerték, hogy a fertőzés miatt kieső munkaerő jelentős kiesést okoz a vállalat számára is. A bankok ráadásul olyan speciális helyzetben vannak, hogy az ügyfélkiszolgálás mellett folyamatos jelenlétet igénylő operációs folyamataik vannak, ezért különösen fontos számukra, hogy garantálják a biztonságos munkavégzés feltételeit és megelőzzék a szervezeten belül terjedő járvány lehetőségét.
Milyen intézkedéseket kell tennünk a munkahelyek biztonságos újranyitása érdekében?
Boda Kálmán: Az első hullám tanulságait levonva mostanra kikristályosodott, hogy a maszkviselési, extra higiéniai és távolságtartási szabályok bevezetése mellett
további proaktív intézkedési tervre, és egy fertőzés gyanút/kockázatot azonosítani képes protokollra van szüksége a szervezeteknek.
Ez az igény a legtöbb vállalatnál már megfogalmazódott, de sok helyen még mindig nem találtak igazán jó megoldást és továbbra is papír vagy web alapú kérdőívekkel, megosztott táblázatokkal próbálják meg a kollégák fertőzöttségi kitettségét felmérni és a járvány kockázatát nyomon követni.
Az így szerzett adatok feldolgozása és naprakészen tartása viszont idő- és erőforrás igényes, valamint nem tudja biztosítani a gyors és hatékony reakciót egy esetleges fertőzés gyanú esetében.
A Scolvo ezt az üzleti problémát oldja meg a CORINFO mobil alkalmazásával.
Mi a legnagyobb előnye az applikációnak?
Boda Kálmán: A CORINFO olyan digitális eszközt ad a vállalatvezetők kezébe, ami segít a szervezeten belüli koronavírus fertőzés terjedésének megakadályozásában azáltal, hogy folyamatosan nyomon követi és adatbázisba gyűjti munkavállalók és közvetlen környezetük fertőzöttségi érintettségéről szóló adatokat és lehetővé teszi, valamint segíti a vállalati protokoll proaktív vagy azonnali életbe léptetését vészhelyzet esetén.
Hogy működik az alkalmazás a mindennapokban?
Boda Kálmán: A CORINFO iOS és Android készülékekre tölthető le, így minden dolgozó számára könnyen elérhető akár vállalati, akár privát mobileszközén.
A letöltést követően arra kérjük a munkavállalókat, hogy munkába állás előtt, napi szinten töltsék ki az egészségügyi hatóságok protokoll kérdéssorára alapuló kérdőívünket, így nemcsak naprakész információt kapunk a szervezet aktuális fertőzöttségi kitettségének mértékéről, hanem folyamatosan nyomon tudjuk követni a trendeket.
A döntéshozók számára biztosítunk egy MANAGEMENT HUB-ot, ahol automatikusan generált grafikus riportokkal szemléltetjük a felmérés eredményét (KITETTSÉGI INDEX), vagy az előfizetésének megfelelően akár több automatikus kiértékelést is be tudunk állítani, ami akár egyes társterületek igényeire is szabható. (Például: A kantin láthatja, hogy hányan dolgoznak majd az adott napon az irodában, így előre tudják tervezni az elkészítendő étel mennyiségét.)
Az automatikus riasztórendszernek (CORONA TRACKER) köszönhetően amennyiben a teszt kitöltése során egy munkavállaló jelzi, hogy teszt eredménye pozitív, az applikáció azonnali push üzenetben értesíti a kijelölt döntéshozókat. Az érintett vezető így késlekedés nélkül kezdeményezheti az esetleges kontaktszemélyek koronavírus tesztelését a foglalkoztatás egészségügyi csoportnál vagy elrendelheti az azonnali távmunkára átállását a csoportban, csökkentve a szervezeten belüli fertőzés terjedésének kockázatát.
Az applikáció által kinyert adatok és információk véleményünk szerint elengedhetetlenek a vállalati protokoll kialakításához és hatékony működtetéséhez.
Tervezitek az applikáció bővítését a jövőben? Mi következő lépés?
Boda Kálmán: A CORINFO legoszerűen épül fel, és bár még csak a “Fertőzés kitettség csomag” pilotján vagyunk túl, jelenleg is dolgozunk több, a koronavírussal kapcsolatban felmerülő problémára szabott felmérésen (pl: “fertőzés gyanú”, “munkavállalói jóllét”, “irodai helykihasználtság” stb.), amivel a szerződött partnereink egyszerűen kiegészíthetik applikációjuk tudását, de konkrét ügyféligény alapján akár vállalkozásra szabott kérdőív szettel is tudunk bővíteni.
Igény esetén milyen gyorsan vezethető be a CORINFO?
Boda Kálmán: Összességében a SCOLVO vállalati belső mobil alkalmazásai – a társaság szakember gárdájának, kiterjedt vállalatirányítási és mobil alkalmazásfejlesztői tapasztalatának köszönhetően – gyorsan, kis erőfeszítéssel építhetők fel és rugalmasan módosíthatók. Nincs szükség informatikai fejlesztésre, így a bank nem köt le IT erőforrást.
Ahogy az előbb is említettem, az egyes modulok lego módjára illeszthetőek össze, nem szükséges informatikai személyzet bevonása a szolgáltatások bővítéséhez. A megoldásaink könnyen integrálhatók és minden belső vállalati IT platformra ráültethetők.
A vállalkozások belső működésében a mobil alkalmazások ma még nem általánosan elterjedtek. Mi biztosítja a CORINFO sikerét?
Boda Kálmán: A privát életben egyre több mobilalkalmazást használunk, természetesnek vesszük, hogy minden ügyintézésünkhöz álljon rendelkezésre mobil felület, mobil alkalmazás.
Meggyőződésünk, hogy a vállalati környezetben is sokkal népszerűbb lehet a mindennapokban egy gyors és kényelmes app használata, mint a különféle (akár mobilra optimalizált) böngészőkben bolyongani. Tapasztalatunk, hogy ha egyszer egy belső folyamat mobilra kerül – mobil szolgáltatáshoz illő módon -, a dolgozók sokkal szívesebben és hatékonyabban osztanak meg információt azon keresztül, mintha ezt a számítógépről, egy webes appban tennék.
Hamarosan, 2020. október 13-án a FinTechShow-n az érdeklődők közelebbről is megismerkedhetnek a SCOLVO CORINFO mobilalkalmazásával. Addig is további információk itt érhetők el.
Támogatott tartalom. Címlapfotó forrása: pexels.com