“granit

Maximális ügyfélélmény, zéró papír

írta | 2020.09.30. | FinTechShow, Hazai digitális bankolás, Összes hír

eit digital

“Mivel úgy tűnik, a távmunkára hosszabb távon kell berendezkednünk, ezért kulcsfontosságú, hogy a szoftveres csoportmunka támogatás, vagy akár az elektronikus aláírások kezelése is megoldott legyen a legtöbb cégnél.” Elindult a Digitális érettség felmérés. Tippek és javaslatok a DMS One szakmai igazgatójától, Varga Lászlótól.

Hogyan látod a jelenlegi digitalizációs helyzetet Magyarországon?

Varga László: 15-20 éve beszélünk a digitális transzformációról, és még hol van a vége… kicsit unjuk is már a témát, de mégsem haladunk vele úgy, ahogyan szeretnénk. A technológia sokféle arcát mutatja, akár ijesztő is lehet, gondoljunk csak a The Social Dilemma c. dokudrámára, amiből szintén az a tanulság, hogy a digitalizációval kapcsolatban is az egyik legfontosabb momentum, a tudatosság. IT szolgáltatóként sokszor azt látjuk, hogy

a szándék megvan a vállalatoknál, de a stratégiai megközelítés és a tervezettség hiányzik.

Nagyon fontos megérteni a digitalizációval kapcsolatban, hogy a mindenki által elérni kívánt versenyképesség nem a digitalizáció technológiáiból, hanem a digitalizáció révén elérhető stratégiai célokból fakad. Én mégis inkább úgy szeretem érzékeltetni a téma jelentőségét az ügyfelekkel, hogy mindig ott kell kezdeni a változtatást, ahol szorít a cipő, ahol a leginkább érezzük, hogy diszkomfort van a vállalaton belül.

Az információ mint egység, része az egész cég idegrendszerének, ennek az idegrendszernek a homeosztázisát kell megtalálni. A jól felépített rendszerben hatékonyan tudsz döntéseket hozni, és nem pazarolsz el rengeteg időt olyan felesleges dolgokra, mint például az adminisztráció. Igazából az email-es kommunikációról is kijelenthetjük, hogy idejétmúlt, mégis mindenki úgy használja, mintha kötelező lenne.

Megfelelő szoftver nélkül nem tudjuk lekövetni az email cunamit, amiből óriási kavarodás, sőt rosszabb esetben anyagi kár is keletkezhet. Arról már nem is beszélve, hogy mennyire frusztráló módon tudja akadályozni a normál munkavégzést.

Tudsz jó példát mondani?

Varga László: Tudatosság tekintetében remek példa egyik régi ügyfelünk, az MKB Bank, ahol a kezdetektől stratégiai alapon gondolkodtak a digitalizációról, és a 0. lépésnél kialakították azt a csapatot, aki megtervezi és végigviszi az egész folyamatot. A FinTechShow-ra tervezett előadásom fő gerince lesz az MKB Bank digitalizációs esettanulmánya, ahol részletesen beszélek majd az ott lezajlott folyamatokról.

Az MKB Bank digitalizációja azért volt sikeres, mert felmérték, hogy a digitális transzformáció nem egy terv, amit végre kell hajtani, hanem képesség egy folytonosan változó környezethez való alkalmazkodásra.

Nagyon jó példa még a közelmúltból az effajta tudatosságra a Cherrisk sikertörténete, ahol már magának az üzleti modellnek a digitalizációját érhetjük tetten. Ebből is látszik, milyen széles spektrumon mozog a vállalati piac digitális érettsége, hiszen van, ahol még a digitális aláírást sem ismerik, máshol pedig már kizárólag az online térben zajlik az üzletkötés.

A cégek/szervezetek vezetői meg tudják ítélni, hogy hol tartanak a digitális transzformációban?

Varga László: A vállalatok digitális érettségében tapasztalt óriási különbségek miatt jutottunk arra a felismerésre, hogy ahhoz, hogy még jobban megismerjük a felhasználóink igényeit, többet kell tudnunk digitális készségeikről. Nyilvánvalóan ez igaz a szervezeti oldalra is, akik számára elengedhetetlen, hogy amikor elkezdenek digitalizálni, felmérjék a jelenlegi helyzetüket, és lássák, hogy másokhoz képest hol tartanak. Ezért épp a napokban indítottuk el saját Digitális érettség felmérésünket, mely bárki számára elérhető.

Többen is kezdeményeztek hasonlót az utóbbi években, talán a miénk azért tekinthető rendhagyónak, mert a közigazgatási szektor szereplőire is számítunk a felmérés során. A testreszabott kérdéseknek köszönhetően teljesen külön kezeljük a versenyszférát és a közigazgatási szektort, ahol szintén nagy digitalizációs hullám zajlott az utóbbi években, és még nyilvánvalóan nagyon nincs vége.

Mi a helyzet a magánszemélyekkel?

Varga László: A magánszemélyeket is érinti a digitalizáció. Minél jobban érezzük a bőrünkön a kor követelményeit, annál jobban haladunk majd az átalakulással céges vagy szervezeti szinten is. Szerencsére növekszik az e-ügyintézési felületek száma, és látjuk, hogy ez jó dolog. Ahogy az adóbevallásunk is egyszerűsödött, egyre több helyen várjuk el jogosan azt a bizonyos, sokszor emlegetett ügyfélélményt.

Az államtól elvárható edukáció az állampolgárok felé nagyon hiányzik, ezért sok olyan e-ügyintézési szolgáltatás létezik évek óta, amiről a magyar lakosság nagy része nem is tud (pl.: rendelkezési nyilvántartás).

Milyen szerepe van az egész digitalizációs folyamatban az edukációnak?

Varga László: Nem győzöm hangsúlyozni az edukáció fontosságát, amikor azt látom nap mint nap, hogy a cégek legtöbbjénél nem használnak elektronikus aláírást, sőt egyáltalán nem tudják, hogy milyen alternatívák léteznek ezzel kapcsolatban.

Hasonló problémákkal találkozunk a Cégkapu használattal kapcsolatban is, hiszen van egy eszköz, amit kötelező használni, de mégsem tölti be megfelelően a funkcióját, mivel a többség nem tudja, mikor, mire, hogyan használja.

A járványnak milyen hatása volt a digitalizációra, mi változott az elmúlt fél évben?

Varga László: Az ügyfeleinknél tapasztalt változások, és a célzott kutatások is azt mutatják, hogy a járványhelyzet okozta klasszikus informatikai kihívásokkal többé kevésbé mindenki megküzdött. Ennél sokkal nagyobb problémát okoz viszont a munkavégzés hatékonyságának megőrzése, és a munkatársak koordinálása.

Mivel nagyon úgy tűnik, hogy a távmunkára hosszabb távon kell berendezkednünk, ezért kulcsfontosságú, hogy a szoftveres csoportmunka támogatás, vagy akár az elektronikus aláírások kezelése is megoldott legyen a legtöbb cégnél.

A szociális hiányállapotokból adódó tüneteken bár szoftveresen nem tudunk segíteni, az automatizáció sok olyan elakadást megold, amit korábban a személyes kommunikáció során fél perc alatt megoldottunk.

Minél jobban átgondoljuk és szoftveresen szabályozzuk a csoportmunkát és a dokumentumkezelést, annál több időnk marad a fontosabb, stratégiai feladatok továbbvitelére.

Támogatott tartalom.

varga-laszlo

HOGYAN VÁLHAT A BANK PAPÍRMENTESSÉ? – ESETTANULMÁNY

VARGA LÁSZLÓ

DMS ONE, Szakmai igazgató

FinTechShow 20/20 – Online is!
2020.10.13.

GRANIT Bank
GRANIT Bank

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

SZÁMLANYITÁS SZELFIVEL

“GRANIT Bank szelfi szamlanyitas
Nyiss számlát bankfiók nélkül! Bármikor egy szelfivel.

EIT DIGITAL – ONLINE EVENT

“EIT DIGITAL ONLINE EVENT
10 éves az EIT Digital! Online születésnap: 2020. október 29. 12:30-13:30.

NATRIX LIGHTPAPER

“Natrix blockchain lightpaper
A blockchain, mint technológia térnyerése szabályozott környezetben. További részletek a Natrix Lightpaper dokumentumban.

GOODID WHITE PAPER

“GOODID UGYFELAZONOSITAS
Olvassa el a GoodID új white paper-ét a digitális ügyfél-azonosítás előnyeiről és a friss MNB-szabályozásról!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

AZONNALI FIZETÉS

“azonnali fizetes
2020. március 2-án indult az azonnali fizetési rendszer Magyarországon. Így készülhetünk az új lehetőségekre.