A pénzügyi szektor HR-esei nem végrehajtók lesznek, hanem a cégek kulcsszereplői. 7 út, amiben a fintech hatással van a ma ismert munkaerőpiacra.
A fintech alapvető változásokat hozott mind a technológiai iparágakban, mind a pénzügyi szektorban. A jövőre életbe lépő PSD2 (lásd a fintech szótárban) irányelvnek köszönhetően mindez felgyorsul: a fintech startupok közti verseny egyre jobban élénkül, és a hagyományos pénzintézetek többsége is elkezdi felismerni az együttműködésben lévő lehetőségeket.
A verseny, a partnerségek új formája, a fintech szemléletmód pedig hatással van a munkaerőpiacra is.
A bankszektor és – valljuk be – a fintech cégek HR-esei számára is kihívásokkal teli időszak következik. Az, hogy ők mennyire érzik magukénak a változó digitális világ sajátosságait, jelentős hatással lesz a szektor cégeinek sikerére. Ők most nem csupán végrehajtó HR-esek, hanem a cég sikeréhez nélkülözhetetlen alapot biztosító erőforrások.
1. Könnyebbé válik a távoli munkavégzés
A technológiának köszönhetően a virtuális teamek munkavégzése válik egyre gyakoribbá. Mindez hatékonyabb is lehet, mint a fizikailag egy helyen ülőké. Számos szakember választja az önállóságot az alkalmazotti lét helyett, s a fintechnek köszönhetően a munka ellenértékének megfizetése sem probléma. Például a PayPal számlázó, és globális fizetési megoldás használatával határon átnyúló fizetéseket is könnyen tudunk bonyolítani.
2. Alternatív bérfizetés
Már vannak cégek, amelyek lehetővé teszik, hogy az alkalmazottak bitcoinban kapják a fizetésüket, míg mások a határon átnyúló fizetések nehézségei miatt ajándékkártyában adják a fizetést.
3. Ösztönözz alternatív megoldásokkal!
A hűségkártyák elterjedése egy lehetőség az alkalmazottak ösztönzésére, akár az alkalmazotti csomag részévé is tehetik a munkáltatók.
4. Új technológiai tudásra van szükség
Bigdata-elemzés, kiberbiztonsági elemzések, prediktív analitikai megoldások, fraudmenedzsment, gépi tanulás, mesterséges intelligencia, blockchain – ezek azok a jellemző technológiák, melyek megértése, alkalmazása a napjainkban a pénzügyi szektor nagy kihívásai. A bankszektornak olyanokra lesz szüksége, akik ezen tudás birtokában vannak.
5. Iparágakon átívelő komplex tudásra, készségekre van szükség
A szolgáltatások kialakításához, megtervezéséhez a technológia, a szolgáltatási folyamatok fogyasztóközpontú megközelítésének képességével rendelkező szakemberek szükségesek. Agilis módszertan, rugalmasság és változásmenedzsment – ezek azok a kompetenciák, amelyekkel a mai szervezetnek és az ott dolgozóknak rendelkezniük kell.
6. A hagyományos pénzintézeteknél csökkenni fog a hagyományos munkahelyek száma
Az online és mobil bankolás növekedésével egyre inkább automatizált folyamatokról, ügyfélszolgálati tevékenységeket végző chatbotokról beszélünk. A pénzügyi tanácsadást is növekvő mértékben kiváltják a robovisor megoldások.
7. Dolgozz startupnak, fintechnek!
Persze mindez új képességeket, készségeket igényel. Változatosabbá válik a munkavégzés díjazásának eszköztára, és a nemzetközi, azaz országhatároktól független munkavégzés általánossá válik. A fintech paletta szélesedése egyre több szakembernek jelent munkavégzési lehetőséget, hiszen a szükséges készségek is szélesednek.
A poszt a “7 Ways Fintech Is Changing The Job Market” c. cikk felhasználásával készült.