Szuperplatformot épít a Deutsche Bank. Készülés a PSD2-re és a fintech-re

írta | 2017.05.21. | Banki és fintech hírek, Nemzetközi digitális bankolás, Open banking, Összes hír, PSD2

A multibanking mobil applikáció bevezetése után most iparágakon átívelő on-line regisztrációs, elektronikus ID, és közös adatplatform létrehozásán dolgozik a Deutsche Bank. Zárt ökoszisztéma lesz a válasz a PSD2-re és a fintech hullámra?

 

Egy azonosító mind felett

A Deutsche Bank, az Allianz, az Axel Springer, a Daimler és a Postbank ügyfelei hamarosan egyetlen azonosítóval, egy ún. „Master Key” segítségével  tudják on-line ügyeiket intézni – a cégek legalábbis ennek érdekében közös szándéknyilatkozatban jelentették be együttműködésüket.

Az együttműködés célja, hogy kidolgozzák azt a sztenderd eljárást, amellyel az ügyfeleik egységes on-line azonosítással és regisztrációval hozzáférnek a partnercégek on-line módon elérhető szolgáltatásaihoz.

Nyílt platform kialakítása a cél. A Deutsche Bank szándéka, hogy a platformot digitális fizetésekre, digitális pénzügyi szolgáltatások igénybevételére is használhassák majd az ügyfelek.

A partnerek további, nagy ügyfélbázissal rendelkező csatlakozókat keresnek, például légitársaságokat, e-kereskedelmi cégeket, retailereket, távközlési cégeket.

 

Jön a szuperplatform 

Ha megvalósul a fenti együttműködésben megálmodott egységes hozzáférés, az nem csupán azt fogja jelenteni, hogy egyetlen jelszóval elérhetik a fogyasztók közműszolgáltatóikat, biztosítójukat, de vásárolhatnak és fizethetnek is.

Bár az egyes szolgáltatók ügyféladatbázisai között ma még nincs átjárás, a fogyasztó kifejezett engedélyével, felhatalmazásával van lehetőség a róla gyűjtött és tárolt adatok célhoz kötött megosztására.  A fogyasztó ezt az engedélyt megfelelő értékajánlat esetén várhatóan meg is fogja adni.

És itt a lehetőség: ahol ennyi információ, adat válik elemezhetővé, ott bizonyára lehet a fogyasztónak kedvezőbb szolgáltatási ajánlatot, csomagajánlatot tenni. Ez pedig növeli a fogyasztók számát, lojalitását, így végső soron hozzájárul a bevétel megtartásához, növeléséhez.

 

Az ügyféladatok monetizálása

Minden szolgáltatónál a fogyasztóról rendelkezésre álló adatok ”értékesítése”, felhasználása és a lehetséges üzleti modellek kialakítása kerültek fókuszba. Mennyit ér egy user profil? Erre a kérdésre is sokan keresik a választ.

A Deutsche Bank „előremenekül”, kialakítja azon üzleti kapcsolatait, amellyel részben a fogyasztói adatokat monetizálhatja, részben pedig saját szolgáltatásait tudja jobban testreszabni. A bank elébe megy a PSD2-nek (lásd a fintech szótárban), legalábbis felveszi a “harcot” a harmadik feles szolgáltatókkal (pl.: fintech startupokkal) és saját ökoszisztémájának felépítésébe kezd.

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.