Ha bank lennék, nem kicsit tartanék attól, hogy 2020-ban, vagy 10 évvel később (vagy sokkal korábban?) milyenek lesznek az ügyfeleim, egyáltalán lesznek-e (mert a fintech startupok elviszik Őket).

Megértem-e őket, a gondjaikat, a kívánságaikat, vagy nyom(t)atom továbbra is a brosúrákat és a magazinokat a fiókjaimban, és legfeljebb üres papírok és színes ceruzák formájában gondolok a fiatalabb generációra.

 

A változásnak két biztos ismérve van. Az egyik ugye önmaga, a folyamatos változás. A másik, hogy senki sem kerülheti el, és minél jobban ellenállunk neki, annál jobban fáj, hogy elkerül bennünket.

 

Épp ezért, ha bank lennék és a fiatal Z-generációt (és befektetéseiket, számlakezelésüket, stb.) szeretném megnyerni magamnak, akkor úgy tennék, ahogyan Pop András javasolta az MKB FinTech Akadémián.

 

Azaz:

  • ismerve a pénzügyi szokásaidat, javasolnék neked releváns szolgáltatást, terméket, vagy ha nagy fesztiválarc vagy, akkor akciós Sziget-jegyet.
  • gyorsan megváltoztathatnád az adataidat. (és nem kérnék hozzá 1700-ig visszamenőleg igazolásokat egyik szülői ágadról sem.)
  • egy snapchatelés és instázás között egy perc alatt átutalhatnád a haverodnak a tegnap esti sörözés árát, vagy bármit és bármikor és bárkinek.
  • És mindez olyan könnyű lenne, hogy nem kell sem Bsc-s diáknak lenned, sem másoddiplomásnak az IBS-en. Laikus, de pénzügyeidre érzékeny cukrászként is egyforma eséllyel forgathatod az appomat. És a pénzedet.

Szóval, ha bank lennék, akkor legalább így állnék a fiatalokhoz és a pénzügyeikhez. És persze a fintech cégekre nyitottan, amit főleg mai fiatalok csinálnak mai fiataloknak és a holnap érkezőknek.