blank
blank

2023.01.05.

Digitális biztosítási vezérügynök lett a magyar insurtech startupból. Megérkezett a Cristo Casco

Szerző:

Kategóriák:

Megújítja digitálisan köthető casco termékét a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert hazai insurtech startup. Cristo Casco néven hazánkban egyedülálló módon digitális vezérügynökként értékesíti termékét 2023. januártól. A felhasználók igényeire szabott új biztosítás teljeskörű menedzsmentjét a Cristo látja el, a biztosítási kockázatot az UNIQA csoport lichtensteini leányvállalata, az UNIQA Versicherung AG viseli.

Az insurtech autós alkalmazás, a Cristo 2019 decembere óta van jelen a magyar piacon. Eleinte elsősorban a használatalapú casco termékét kínálta a felhasználóinak, kiegészítve a vezetésről szóló statisztikákkal és információkkal, szolgáltatási palettája ugyanakkor azóta is folyamatosan innovatív funkciókkal, így autós élethelyzetekre választ adó megoldásokkal bővül.

Cristo-insurtech-startup

5 éve megnyerte az első FinTechShow-t a Cristo. Honnan, hova és persze merre tovább? | 2022.04.14.

Majdnem napra pontosan 5 évvel ezelőtt, a zsúfolt Ankertben, az első Fintechshow-n léptünk ki a fényre az akkor még Kriph néven futó projektünkkel. Utolsó startupként prezentálva, csupa ismert, vagy a rendezvény szponzorának, az MKB Banknak a Fintechlabjába felvételt nyert projekt mellett eléggé kilógtunk a sorból az újragondolt casco biztosítási koncepciónkkal, és a hozzá kapcsolódó alkalmazással.

Digitális biztosítási vezérügynök lett a hazai insurtech startup 

Három év munkája érik be 2023 januárjában, amikor a cég elsőként a hazai piacon digitális biztosítási vezérügynök szerepben lép tovább, a használatalapon árazott „okos casco” biztosítást értékesítve, az UNIQA Versicherung AG nemzetközi biztosítóval partnerségben.

„A Cristónál indulásunk óta alapelvként tekintünk a használatalapú árazás lehetőségének megteremtésére”

– mutat rá Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies ügyvezetője, egyben a vállalat tavaly év végi felmérésére is utalva, amelyből kiderült, a megkérdezettek 35%-a tényleges használat alapján fizetne szolgáltatásokért.

„A Cristo Casco abban különbözik elődjétől, hogy a fizetendő biztosítási összeg a ténylegesen megtett kilométerektől – nem pedig a megtett út idejétől – függ. Emellett most már a teljes ügyfélkapcsolatért, a digitális szerződéskötéstől, a kockázatvállaláson át, a szerződéskezelésig és a kárrendezésig mi felelünk digitális vezérügynökként, miközben a biztosítási kockázatot a nemzetközi biztosító partnerünk viseli”

– foglalta össze az új szolgáltatás jellemzőit az ügyvezető.

Akár 40%-ot spórolhat, aki ritkábban használja autóját

A hazai insurtech startup számításai szerint, akik évente általában 7-10 ezer kilométert vezetnek, átlagban 30-40%-ot is megtakaríthatnak ezzel a konstrukcióval, a piacon elérhető átlagos casco biztosításokhoz képest. Természetesen minden konkrét számítás függ az adott autó típusától, de az átlagos használat függvényében mindezt előre kikalkulálhatják a felhasználók az alkalmazás online felületén is.

„Ezzel is igyekszünk arra ösztönözni az autós közösséget, hogy az élet minden területén, így a vezetés kapcsán is tudatosabbak legyenek – ne költsenek autójukra feleslegesen, és csak akkor használják azt, amikor ténylegesen szükségük van rá”

– tette hozzá az ügyvezető.

okos casco hello cristo insurtech fintechshow

Hello Cristo! Az okos CASCO új neve Magyarországon | 2019.12.12.

A magyar startup, a Smartsurance Technologies 2017 tavaszán a FinTechShow-n debütált a cascot forradalmasító megoldásával. Magyarország legnagyobb fintech seregszemléjén a szakmai zsűri akkor az év legígéretesebb hazai fintech (egészen pontosan insurtech) megoldásának választotta. Két év kemény munka, sikeres kockázati tőkebevonás után immár a nagyközönség számára is elérhetővé vált az okos casco. Hello Cristo!

Forrás: Smartsurance Technologies

Címkék:

blank
blank
blank