Megújítja digitálisan köthető casco termékét a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert hazai insurtech startup. Cristo Casco néven hazánkban egyedülálló módon digitális vezérügynökként értékesíti termékét 2023. januártól. A felhasználók igényeire szabott új biztosítás teljeskörű menedzsmentjét a Cristo látja el, a biztosítási kockázatot az UNIQA csoport lichtensteini leányvállalata, az UNIQA Versicherung AG viseli.
Az insurtech autós alkalmazás, a Cristo 2019 decembere óta van jelen a magyar piacon. Eleinte elsősorban a használatalapú casco termékét kínálta a felhasználóinak, kiegészítve a vezetésről szóló statisztikákkal és információkkal, szolgáltatási palettája ugyanakkor azóta is folyamatosan innovatív funkciókkal, így autós élethelyzetekre választ adó megoldásokkal bővül.
5 éve megnyerte az első FinTechShow-t a Cristo. Honnan, hova és persze merre tovább? | 2022.04.14.
Digitális biztosítási vezérügynök lett a hazai insurtech startup
„A Cristónál indulásunk óta alapelvként tekintünk a használatalapú árazás lehetőségének megteremtésére”
– mutat rá Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies ügyvezetője, egyben a vállalat tavaly év végi felmérésére is utalva, amelyből kiderült, a megkérdezettek 35%-a tényleges használat alapján fizetne szolgáltatásokért.
„A Cristo Casco abban különbözik elődjétől, hogy a fizetendő biztosítási összeg a ténylegesen megtett kilométerektől – nem pedig a megtett út idejétől – függ. Emellett most már a teljes ügyfélkapcsolatért, a digitális szerződéskötéstől, a kockázatvállaláson át, a szerződéskezelésig és a kárrendezésig mi felelünk digitális vezérügynökként, miközben a biztosítási kockázatot a nemzetközi biztosító partnerünk viseli”
– foglalta össze az új szolgáltatás jellemzőit az ügyvezető.
Akár 40%-ot spórolhat, aki ritkábban használja autóját
A hazai insurtech startup számításai szerint, akik évente általában 7-10 ezer kilométert vezetnek, átlagban 30-40%-ot is megtakaríthatnak ezzel a konstrukcióval, a piacon elérhető átlagos casco biztosításokhoz képest. Természetesen minden konkrét számítás függ az adott autó típusától, de az átlagos használat függvényében mindezt előre kikalkulálhatják a felhasználók az alkalmazás online felületén is.
„Ezzel is igyekszünk arra ösztönözni az autós közösséget, hogy az élet minden területén, így a vezetés kapcsán is tudatosabbak legyenek – ne költsenek autójukra feleslegesen, és csak akkor használják azt, amikor ténylegesen szükségük van rá”
– tette hozzá az ügyvezető.
Hello Cristo! Az okos CASCO új neve Magyarországon | 2019.12.12.
Forrás: Smartsurance Technologies