Egy dinamikusan változó világban élünk, ami nyomon követhető szinte minden iparágban, és ezalól a pénzügyi szektor sem kivétel. Folyamatosan jelennek meg új technológiák, ami további digitalizációhoz vezet az életünk szinte minden területén, beleértve az elektronikus fizetéseket is. A felhasználók egy magasabb szintű “fizetési élményt” várnak el, amit az egyszerűség, a gyorsaság és mindenekelőtt a biztonság jellemez. Ennek következtében a kártyakibocsátók is kihívásokkal néznek szembe, ugyanis ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani ezekkel az elvárásokkal, nem csak az ügyfeleiknek, de a szabályozói környezetnek is meg kell feleljenek. Felmerül a kérdés, hogy képesek-e a kártyakibocsátók szembenézni ezekkel a kihívásokkal, és ha igen, akkor hogyan tudnak naprakészek maradni.
Növekvő verseny
A bankok eredetileg azért vezették be a bankkártyákat, hogy ügyfeleik kényelmesen el tudják érni a bankszámláikat, illetve, hogy fizetni tudjanak a segítségükkel. Nem meglepő, hogy a kártyás fizetés vált a legnépszerűbb fizetési móddá a világon.
Az utóbbi években viszont a kártyás fizetések nagy fejlődésen mentek keresztül, gondoljunk csak az EMV technológia megjelenésére, az érintéses fizetés bevezetésére, a kártyák digitalizációjára, a tokenizációra és még sorolhatnánk.
Természetesen megjelentek a versenytársak is a piacon, akik az új technológiákat kihasználva, új fizetési élményt és új szolgáltatásokat kínálnak ügyfeleiknek, ahhoz hasonlót, amit a digitalizált világ más területein is megtapasztalhatnak a felhasználók. Ők a fintech-ek, akik ügyfeleket vonzanak el a hagyományos kártyakibocsátóktól, illetve, akik innovációra kényszerítik a hagyományos kártyakibocsátókat. De nem ez az egyetlen kihívás a kártyakibocsátó intézmények számára.
Kihívások
A digitalizáció korszakában a változó vásárlói magatartás és a kártyás fizetéssel kapcsolatos elvárásoknak köszönhetően, a kártyakibocsátó intézmények számos további kihívással néznek szembe.
Egyrészt meg kell birkózniuk az új technológiák bevezetésével, másrészt hatékonyabb működésre van szükségük, hogy gyorsabban tudjanak reagálni a piaci igényekre és mindemellett ügyfélélmény terén is kiemelkedő eredmények elérésére van szükség. Természetesen a szabályozói környezetnek való megfelelés is fontos szempont, hiszen érzékeny adatokat kezelnek, melyek védelme elengedhetetlen.
Alkalmazkodás
Bátran kijelenthetjük, hogy a bankkártya ma már túlmutat az egyszerű termék fogalmán. Sokkal inkább az innováció és a megkülönböztetés eszközévé vált, az új technológiák bevezetésének és a köréjük épített szolgáltatásoknak köszönhetően.
Ez az átalakulás megváltoztatja a hagyományos kártyakibocsátókkal és kártyakibocsátó platformjaikkal szemben támasztott követelményeket, ugyanis kulcsfontosságúvá vált a kártyakibocsátók azon képessége, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a piac, illetve az ügyfelek elvárásaihoz.
Új üzleti modellek
Versenyképességük és ügyfeleik megőrzése érdekében a kártyakibocsátó intézmények arra kényszerülnek, hogy felülvizsgálják működésüket és új üzleti modellekben, illetve paradigmaváltásban gondolkodjanak. Ennek eredményeképpen egyre gyakrabban fordul elő, hogy a kártyakibocsátók a kártyakibocsátással kapcsolatos tevékenységüket kiszervezik.
A kiszervezés előnyei
A kártyakibocsátói tevékenységek kiszervezése számos előnnyel jár. Egy külső szolgáltató igénybevételével a kibocsátók teljeskörű kibocsátói szolgáltatást kaphatnak. Míg a külső szolgáltatók a szolgáltatás hatékony működését hivatottak biztosítani, beleértve a szabályozási és megfelelőségi intézkedéseket is, addig a kibocsátók az alaptevékenységükre, illetve a termékfejlesztésre, az innovációra összpontosíthatnak. Költségek szempontjából pedig a CAPEX-et ezáltal OPEX-re cserélhetik.
A Worldline, mint szolgáltató
A Worldline teljeskörű kártyakibocsátói szolgáltatás portfólióval rendelkezik, ami lehetőséget biztosít a kártyakibocsátók számára a legkülönbözőbb üzleti modellek kialakítására.
Az említett portfólió központi eleme a 1-Click Issuing Processing szolgáltatás csomag, ami egy teljeskörű, valós-idejű kártyakibocsátási szolgáltatást képes nyújtani a kártyakibocsátók számára, és tartalmazza a legkülönbözőbb kártyatermékek kibocsátásához szükséges összes alapvető szolgáltatást, mint például a kártya-menedzsmentet, az authorizációt, a tranzakció feldolgozást, a hálózati kapcsolatokat, a dispute menedzsmentet, az elszámolást, jelentések készítését stb.
A “core” szolgáltatások köré épülnek az úgynevezett “value added” szolgáltatások – a teljesség igénye nélkül – a 3D Secure funkcionalitáshoz szükséges Access Control Server (ACS), a PSD2 megfeleléshez szükséges erős ügyfél-hitelesítés (SCA), a visszaélések kiküszöböléséhez szükséges Fraud Management, vagy az Apple Pay, G-Pay és egyéb Pay megvalósításokhoz szükséges Issuer Token Service Provider (ITSP), és természetesen az elengedhetetlen API-k, melyek segítségével „vezérelni” lehet az igénybe vett szolgáltatásokat és amelyek bárki számára elérhetők a Worldline által biztosított fejlesztői portálon, elegendő regisztrálni hozzá.
Összefoglalva
A digitalizáció korszakát éljük, ami a kártyakibocsátás területére is érvényes, A megváltozott ügyféligények fokozódó versenyt és szigorúbb szabályozást eredményeznek, ami megköveteli a kártyakibocsátóktól az optimalizációt és magas szintű szolgáltatások biztosítását.
A pénzügyi intézmények egyre gyakrabban szervezik ki kártyakibocsátással kapcsolatos tevékenységüket, ami számos előnnyel jár. Ennek köszönhetően ügyfeleikre, illetve új termékek és szolgáltatások fejlesztésére koncentrálhatnak, az üzemeltetés és a szabályozói környezetnek való megfelelés helyett.
A Worldline nagy tapasztalattal rendelkezik kártyakibocsátói szolgáltatások terén, köszönhetően annak, hogy több mint 126 millió kártyát menedzsel pénzügyi intézmények számára Európa-szerte, segítve őket bevételeik növelésében, tevékenységük optimalizálásában, a szabályozói környezetnek való megfelelésben és végül, de nem utolsósorban, működési és üzleti kockázatuk csökkentésében.
A cikk elkészítését segítette Püspök Ernest, a Worldline Financial Services CEE régióért felelős üzletfejlesztési igazgatója.
Worldline: A magyar pénzügyi intézmények preferált partnere szeretnénk lenni a fizetési szolgáltatások területén | 2022.10.03.
“A Worldline Financial Services Európa első számú processzora, illetve a negyedik világviszonylatban. Egy nagyon ismert brand Nyugat-Európában, viszont a közép-kelet-európai régióban eddig kevésbé voltunk jelen. Ez az, amin változtatni szeretnénk, meglehetősen nagy terveink vannak a régióban, és ennek Magyarország is részét képezi. Szeretnénk a pénzügyi intézmények preferált partnere lenni a fizetési szolgáltatások területén, legyen szó a legkisebbekről, vagy a legnagyobbakról.”