2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2022.02.15.

K&H: a láthatatlan bankolásé a jövő. Jön a saját magát befizető számla?

Szerző:

Kategóriák:

Milyen változásokra, technológiai fejlődésre számíthatunk a következő 40 évben? Hogyan lehet felkészülni a technológiai „robbanásokra”, az előre nem látható innovációs cunamikra? Hogyan válik művészetté az orvostudomány a mesterséges intelligencia segítségével? Ezek a kérdések is terítékre kerültek a K&H „innováció 2062-ben” c. eseményen.

Mit rejtegetnek számunkra a következő évtizedek és milyen készségekre lesz szükségünk ahhoz, hogy megálljuk a helyünket a jövő változó világában? Minél gyorsabban fejlődik a technológia, annál nehezebb előre látni a diszruptív innovációk következményeit, de abban biztosak lehetünk, hogy a következő években:

  1. az adat lesz az egyik legnagyobb érték és erőforrás,
  2. a mesterséges intelligencia az emberivel közösen lesz jelen az élet minden területén,
  3. egyre nagyobb teret kap a projektalapú munkavégzés,
  4. a rugalmasság és az alkalmazkodás alapkészséggé válnak.

A K&H „innováció 2062-ben” c. eseményen Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője, dr. Aczél Petra, a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet intézetigazgató professzora és dr. Meskó Bertalan orvosi jövőkutató mutatták be, hogyan alakíthatja át a mesterséges intelligencia a mindennapjainkat és miképpen készülhetünk fel a következő évtizedek kihívásaira.

Mesterséges intelligencia megjelenése a mindennapi bankolásban

A technológia fejlődésének és a digitalizációnak köszönhetően egyre több újdonság vár a bankolókra a következő években. A mesterséges intelligencia előretörése a digitalizáció új szintjét jelenti mind a lakosságnak, mind a vállalatoknak – derül ki a K&H jövőkutatásából.

A láthatatlan bankolás lehet az egyik út, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem feltétlenül kell bíbelődni az utalásokkal, határidőkkel, a bankszámla mögötti intelligencia tudja majd, mikor kell befizetni például a rezsiszámlákat vagy éppen egy cég esetében a megrendelés ellenértékét.

A mesterséges intelligenciára épülő fejlesztések kiemelten fontosak lesznek a következő években. 

“Elképzelhető például, hogy az MI segítségével hangvezérelt lehet a bankolás. Akár úgy, hogy a mobilbanknak utasításokat adunk az utalásra. Szintén nem ördögtől való elképzelés, hogy láthatatlanná válik a bankolás. Az MI tisztában van azzal, hogy egy cég már leadta a partnerének a számlát és várja a kifizetést vagy akár lakossági ügyfelek esetében például tudja, mikor kell a rezsiszámlákat fizetni. A bankszámlatulajdonos cég vagy lakossági ügyfél pedig hátradőlhet, mert az utalások maguktól megtörténnek.”
Németh Balázs

K&H innovációs vezetője

„innováció 2062-ben”

Mi lesz a következő évtizedekben? Mi lesz 2062-ben, amikor a mostani 18 évesek a nyugdíjkorhatár közelébe érnek? Konkrét válaszokat nyilván nem lehet adni tekintettel az utóbbi időszakban elképesztő sebességgel fejlődő digitalizáció miatt, de azért néhány trend erősödésére szinte biztosan lehet számítani – derül ki a K&H jövőkutatásból, valamint a pénzintézet által szervezett rendezvényen, amely a bankolásban a következő időszakban várható változásokat igyekezett modellezni.

“Sokan megijednek attól, hogy az MI és az általa vezérelt robotok átveszik a hatalmat és ez munkahelyek megszűnéséhez vezet. Úgy látjuk, hogy ettől nem kell tartani, az emberi munkára továbbra is szükség lesz a legtöbb területen, így a pénzügyi szektorban és a mindennapi bankolásban is. A mesterséges intelligenciára lehet bízni azonban rengeteg időrabló feladatot, ezzel pedig hatékonyabb lesz a működés, az ügyfelek szempontjából kényelmesebb, gyorsabb lesz az ügyintézés”

– mondta el Németh Balázs.

Hozzátette: “A K&H számára kiemelten fontos a digitális transzformáció és az, hogy mind a lakossági, mind a vállalati ügyfeleket segítse az innovatív megoldások használatában és ösztönözze a cégeket újabb és újabb fejlesztésekre. Erre a K&H innovációs index és jövőkutatás szerint is szükség van, mert a magyar vállalatok körében még visszafogottnak mondható az innovációs kedv.”

Ideje megismerni a polcról levehető megoldásokat

A K&H szakembere hangsúlyozta, a magyar vállalatoknak bátrabbnak kell lennie ahhoz, hogy nagyobb tempóval mehessenek a digitális sztrádán, és így versenyképesebbé, jövedelmezőbbé tehessék a működésüket. Nem beszélve arról, hogy az általuk így nyújtott szolgáltatásokra, termékekre a lakosság körében fokozottabb lehet a kereslet.

Egyre jobban látható, hogy az adat és a mesterséges intelligencia biztosan meghatározzák a következő évek fejlődését, ezért a cégvezetőknek ideje megismerniük a már működő, polcról levehető megoldásokat és kísérletezni azokkal. Igaz, az előrejelzések tévedhetnek, ezért érdemes a tanult dolgok mellett a jövőkészségek fejlesztésére is hangsúlyt helyezni. A cégvezetőknek különösen fontos lesz a vállalati kultúrafejlesztésbe a jövőkészségek fejlesztését is beemelni, ami nemcsak a szervezet ellenállóképességét fejlesztheti, de a vezetők jobb megítéléséhez is hozzájárul.

Végül, de nem utolsó sorban, függetlenül attól, hogy túlbecsüljük, vagy alábecsüljük a jövővel kapcsolatos várakozásokat, a legfontosabb, hogy ne a tétlenséget válasszuk – hangzott el az esemény zárásaként Bill Gates 1996-ben tett kijelentése.

Címlapfotó forrása: K&H Csoport, “& innováció 2062-ben” c. esemény. Fotón: Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője

Címkék:
blank