Befejeződött az OTP Bank második nemzetközi akcelerátor programja, az OTP Startup Program. A záró Demo Day-en a Programban részt vett 9 cég szakértők, potenciális befektetők és a hitelintézet vezetői előtt mutatták be a 12 hetes közös munka eredményeit. A legjobb megoldások fejlesztése folytatódik, a bank és a startupok közösen dolgoznak tovább, hogy azok beépülhessenek a banki működésbe – áll a kiadott sajtóközleményben.
Az OTP Bank tavaly ősszel hirdette meg második, startupoknak szóló pályázatát, amire 65 országból összesen 310 startup nevezett. Az előzetes kiválasztási folyamatot követően végül a legígéretesebbnek számító kilenc érettebb, már növekedési fázisban lévő startup kezdhette meg a munkát idén márciusban, hogy a bankkal közösen fejlesszék tovább megoldásaikat.
A csapatok képviselői a 12 hetes akcelerációs időszak alatt összesen több mint 35 órányi szakmai workshopon és 76 igényeikre szabott, egyéni mentoráláson vehettek részt az általuk előzetesen kiválasztott, legfontosabbnak tartott témák mentén az OTP Bank innovációs központjában, azaz az OTP LAB-ben.
OTPLab Demo Day
A program hivatalosan a május 23-án megrendezett Demo Day rendezvénnyel zárult, ahol a startupok bemutatták a 3 hónapnyi fejlesztés eredményeit.
„Az OTP óriási ötlet injekciót kapott a startupoktól, amelyből nagyon sokat tudott meríteni fejlesztéseihez, míg a startupok a partneri támogatás mellett kipróbálhatták ötleteiket nagybanki környezetben, tehát minden résztvevő számra előnyös volt az elmúlt három hónap”
– fogalmazott Johancsik Tibor, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
Johancsik Tibor, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese (Fotó: OTP Bank Kommunikáció)
A programban részt vevő startupok és fejlesztési területük:
- Alyne Saas (a jogszabályi megfelelés és kockázatkezelés hatékony megvalósítását támogató platform)
- Bluecode (vonalkód-szkennelésen alapuló, határokon átívelő mobilfizetési séma)
- Evrotrust (távoli ügyfélazonosítási és elektronikus hitelesítési megoldás)
- Heatventors (hőenergia-tároló megoldás szerverparkok és irodaépületek számára)
- Kasko (rugalmas biztosítási szolgáltatások kialakítását támogató platform)
- Staffino (a szolgáltatásminőséget figyelő, közvetlen ügyfélvisszajelzést lehetővé tévő megoldás)
- SymbaSync (külső és belső toborzást támogató platform a tehetségek képesség alapú, részrehajlás nélküli azonosítására)
- Talk-A-Bot (széles körű funkciókat ellátó chatbotok az ügyfélszolgálati feladatok automatizálására)
- Tresorit (titkosított, biztonságos felhő alapú tároló és fájlmegosztó megoldás)
Kapcsolódó cikkek: