Még idén elindul az első magyar közösségi casco, a kriph.io – a „jófej sofőrök” gyűjtőhelye

írta | 2017. 08. 01. | Fintech startupok, Insurtech, Magyar fintech startupok, Összes hír

PayTechShow 4.0

„Jófej sofőr” akarok lenni – ez jár a fejemben az interjú után. Na jó, persze, most is az vagyok. A saját fogalmaim szerint, szubjektív mércével nézve, a buksimat pedig nem simogatja érte senki. De a kriph.io épülő világában a #jófejsofőr fogalom, a játék célja, a közösség elismerésének fokmérője. Ha teljesíted a kihívást, az nem csak a lelkednek és a biztosítási díjadnak tesz majd jót, hanem a választott kockázati közösségnek, sőt, mindenkinek az utakon. Te készen állsz? Szota Szabolccsal, a kriph.io alapítójával beszélgettünk.

 

Mi történt Veletek az áprilisi FinTechShow óta? Hozott bármilyen fordulatot a díj, amit a konferencián nyertetek?

Szota Szabolcs: Igen, a hírverésnek köszönhetően felgyorsultak az események. A legnagyobb fejtörést addig a megfelelő partnerek, befektetők felkutatása és meggyőzése jelentette. Ebben sokat segített a HIPA Tőkeakadémiája, ahol konkrét esettanulmányokon keresztül nem csak a befektetők szempontjait ismerhettük meg, hanem azt is, hogyan élték meg ugyanazt a sztorit maguk a tőkét nyert cégek. Az itt levont tanulságokon túl értékes kapcsolatokkal gazdagodtunk; sokat köszönhetünk a FinTech Group-os eszmecseréknek, és Papp Istvánnak is. Az MKB FinTechLab-jában pedig végre lett egy helyünk, ahol összeülhettünk dolgozni.

FinTechShow 2017 nyertes Kriph.io

A FinTechShow 2017 nyertese: Kriph.io

 

Milyen fázisban tartanak most a tárgyalások, sikerült olyan biztosítót találnotok, aki hisz az általatok megálmodott közösségi koncepcióban?

Sz.Sz.: A FinTechShow után érezhetően megváltozott az alkupozíciónk. Kezdtek felfigyelni ránk, olyan helyekről is megkerestek, ahol addig csak ácsorogtunk a küszöbön. Jelenleg 4 biztosítóval is tárgyalunk, de a végén csak egy maradhat. A „vége” pedig szeptember, addigra minden összeáll egy jó döntéshez.

Az együttműködést un. vezérügynöki modellben képzeljük, így saját hatáskörben tudjuk tartani a közösségi casco termék kapcsán felmerülő feladatokat, legyen szó IT infrastruktúráról, operációról, ügyfélszerzésről, marketingről vagy a díjfizetés lebonyolításáról. Felmerülő kár esetén a bejelentés is a kriph.io applikációján keresztül történik majd, és a kárrendezés marad a biztosítónál. Nagyon jó emberekkel beszélgetünk, az üzleti modell sokat finomodott, az elképzelések letisztultak, de a részleteket már a kiválasztott partnerrel szeretnénk véglegesíteni.

kriph insurtech biztositas

 

Konkrétumok nélkül, milyen partnerek fogékonyak egy ilyen újszerű megközelítésre? Komoly érvrendszert kellett bevetnetek, hogy meglássák a potenciált egy ilyen hagyományos keretek közé be nem sorolható termékben?

Sz.Sz.: Tapasztalatom szerint a kis/közepes biztosítók látnak bennünk fantáziát. Ők inkább arra a kérdésre keresték a választ a találkozások során, hogy hogyan tudnánk együttműködni, míg a nagyobb piaci szereplők folyamatosan challengelték a koncepciót, és azt bizonygatták, hogy az miért nem lesz sikeres.

Egyébként, ha hosszútávon működik a kémia, akkor ez egy tipikus win-win. Egy ilyen innovatív megoldás a termékpalettán színesíti a partner brandjét, bevonz addig radaron kívüli szegmenseket, és segít felrázni a piacot.

 

Beavatsz minket mi történik most nálatok a partnerválasztáson túl? Már az éles indulást próbáljátok előkészíteni?

Sz.Sz.: Abszolút! A cél az, hogy mire a biztosítói együttműködés létrejön, addigra a részünkről minden készen álljon. 2017 utolsó negyedévében szeretnénk élesíteni.

Szerencsére rengetegen jelentkeztek tesztelőnek, épp a második kört indítjuk, amiben már vizsgázik a regisztrációs folyamat, a fizetési modul, az útmegjelenítés és a vezetői pontszám kalkuláció. Persze magát a telematikai eszközt is teszteljük, de a rendszer működését eszközfüggetlenül alakítottuk ki. A marketing kapcsán egy rendkívül agilis csapattal dolgozunk, akik már kész perszonákhoz igazítják az online anyagokat.

insurtech biztositas Kriph.io

 

Milyen érzés a hazai porondon egyedüli insurtech startupként? Nem nehéz törni az utat így, hogy se előttetek se mögöttetek nincs senki más a látóhatáron?

Sz.Sz.: Azért nem vagyunk teljesen egyedül. Tudunk több csapatról, akik dolgoznak valamilyen témán – egyelőre „titokban”. De az igaz, hogy ilyen alapjaiban újragondolt, komplex termékkoncepciót mi mertünk elsőként bevállalni.

Inkább nemzetközi példákból tanulunk, sok hasznos esettanulmány, kutatás elérhető, és vannak kedvenc insurtech-jeink, akiket követünk. Például a német Friendsurance, az első P2P biztosítások egyike, vagy a Lemonade, ami épp felforgatja a hagyományos lakásbiztosítási piacot az USA-ban. Ebből is látszik, hogy a social megoldások működnek.

 

Mi a rendszer legvonzóbb eleme? Sokszor felmerült, hogy olcsóbb lehet a biztosítás, de hogy lehet ezt megfogni? Egyáltalán akartok az árral kommunikálni vagy valami egészen máson van a hangsúly?

Sz.Sz.: Lesz akinek olcsóbb lesz, és lesz akinek nem. A lényeg nem az abszolút díjtétel, hanem hogy annak meghatározása igazságos legyen. Ez a kriph.io küldetése a „pay-as-you-drive”elv mentén, ahol annyit fizetsz, amennyit használod az autód.

Miért fizet most valaki csak azért sokszoros díjat, mert még fiatal? A sofőrök 30%-a soha életében nem okoz bajt az utakon, se fiatalon, se idős korában. A célunk, hogy jól működő közösségek alakuljanak, akik az általunk megadott kereteken belül maguk határozzák meg saját szabályaikat. Ennek a rendszernek pedig számos pozitív hozadéka van. Az autóhasználat mérséklődik, mert a sofőrök meggondolják, hogy kisebb távolságokra beüljenek-e egyáltalán a gépjárműbe vagy inkább sétáljanak.

A trükkös károk és a biztosítási csalók is kvázi kikopnak. Míg az emberek most simán lehúzzák a biztosítót, ezt egy közösségben egymással már nem játsszák el. A mind magasabb pontszám elérése biztonságosabb vezetésre ösztönöz. Egyes tanulmányok szerint már önmagában attól 25-30%-kal csökken a kárgyakoriság, hogy az autóba bekerül a telematikai eszköz. Ha pedig így nézzük, akkor sokkal inkább szól ez az egész a „jófejségről” mint a biztosítási díjról.

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

RAJTMÁR DÓRA

Dóra, aki nem volt mindig felfedező. Volt viszont több bank és telko cég termék-, szegmens-, digi menedzsere és üzletfejlesztője. A multikultin megedződve, 12 év után először azt fedezte fel, hogy valami újra, forradalmira vágyik, oda, ahol boldogan él a gondolatszabadság és a kreatív eszme, sőt, soha meg sem hal. Aztán meg úgy alakult, hogy őt fedezték fel, és megkérték, hogy induljon felfedező útra az egyre sűrűbb fintech erdőben, és figyelje az előbújó startupokat. Vigyázz, mert előbb-utóbb Téged is felfedez! #doraafelfedezo

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!