2021.02.03.

Magyar Posta: háromszorosára nőtt a mobilos csekkbefizetések száma

Szerző:

A pandémia hatására 2020 márciusától jelentősen megugrott az iCsekk használata, amit fokozott, hogy a mobil alkalmazás megújítása február végén történt. Az iCsekk és a partneri csekkbefizető megoldások együttesen 2020 március és december között közel háromszor annyi csekkbefizetés történt mobilalkalmazáson keresztül, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban.

A közleményben kiemelték: 2020-ban összesen több mint 8 millió darab mobilos csekkbefizetés történt közel 80 milliárd forint értékben; az iCsekken fizetők átlagosan 3 darab csekket fizetnek be havonta.

Az iCsekk alkalmazás segítségével, a papíralapú csekkeken lévő QR-kód beolvasása után egyenlíthetők ki a közműszolgáltatói díjak, elektronikus fizetéssel – idézték fel. A postai QR-kódos csekkbefizetés az iCsekk mellett a Budapest Bank, valamint az OTP Csoport egyes alkalmazásaiba beépülve is elérhető.

A Magyar Posta szerint az iCsekk applikáció használata számos előnnyel jár, a csekkbefizetés akár otthonról, postai nyitvatartási időn kívül is lehetséges. A QR-kód beolvasása után a számlát nem kötelező kiegyenlíteni, lehetőség van későbbi befizetésre is, az alkalmazás továbbá a sikeres befizetésről visszaigazoló emailt küld – ismertették.

A közleményben arra is kitértek, hogy a Posta és a Díjnet 2020 februárjában újította meg a közös alkalmazását, tavaly októberben pedig tovább fejlesztették az applikációt.

Forrás: MTI

Címkék: