Mastercard: Új digitális banki megoldás kapnak a bankkártyások

írta | 2021.02.03. | Digitális pénzügyek, Fintech szolgáltatások, Összes hír

Mindannyian tapasztaltuk már, hogy nem mindig tudunk beazonosítani minden vásárlást, amelyet számlatörténetünkben látunk. Például a kereskedő neve felismerhetetlen, vagy a fizetést feldolgozó neve jelenik meg a kereskedő neve helyett.

A Mastercard új közvélemény-kutatásából* kiderült, hogy sok digitális banki ügyfél számára ez egy általános probléma, amely a legtöbb emberből negatív érzelmeket vált ki, a potenciális csalások miatti szorongás pedig olyan visszafizetési igények benyújtására készteti a fogyasztókat, amelyek elkerülhetők lennének.

Új digitális banki megoldás segíti a kártyás tranzakciók beazonosítását

A Mastercard és az Ethoca bejelentett egy új digitális banki megoldást, amely

részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését.

Mastercard vállalata, az Ethoca technológiája által a fogyasztók részletes információkat kaphatnak kártyás vásárlásaikról, mint például a kereskedő nevét, logóját és a vásárlás helyét. Ennek érdekében már most felkérték a kereskedőket, hogy minél hamarabb töltsék fel logóikat a megadott felületre, így növelve márkájuk ismertségét és csökkentsék a téves visszaterhelési igényekkel járó tranzakciós zavarokat.

A felhasználói tapasztalatok javítása és a digitális élmény növelése érdekében a Mastercard elkötelezett amellett, hogy a kibocsátókkal és a kereskedőkkel együtt egységes banki szabvány szerint dolgozzon.

Közös céljuk, hogy a kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténet 2022-ig elérhetővé váljon a digitális banki csatornákon.

A magyar fogyasztók 78 százaléka sokszor nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását

A Mastercard 11 ország részvételvével készült kutatása szerint a válaszadók 77% -a számolt be arról, hogy néha nem tudja beazonosítani vásárlásai egy részét a tranzakció történetben. (Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő.) Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti: 42% aggódik, 30% bosszankodik, 15% elveszettnek érzi magát, 12% pedig tehetetlennek.

Az adatok hasonlóan oszlanak meg itthon is. Magyarországon a válaszadók 78%-számolt be arról, hogy néha nem tudja azonosítani vásárlását, 48%-a aggódik, 32% bosszankodik, 17% tehetetlennek és 7% pedig elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.

A kutatás szerint azok számára, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35%) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6%). Míg a fogyasztók 59% -a elismeri, hogy egy idő után eszébe jut a kérdéses tranzakció, a bolgárok, görögök, románok és ukránok elsősorban a bankjukat hívják, ahelyett, hogy maguk próbálnák azonosítani a tranzakciót.

A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61% végül fel tudja idézni a vásárlást, 33% legelőször inkább a bankját keresi fel, 11% pedig a kereskedőt.

Miért jó ez az új megoldás a fogyasztóknak?

  • Itthon a válaszadók 78%-a nyilatkozott úgy, hogy a fenti, kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának. A kártyabirtokosok 26%-ának később eszébe jutott a vásárlás, és 11%-nál derült ki, hogy egy másik családtag vásárlásáról volt szó. A kibővített tranzakciók jól láthatóan megjelenítik a kereskedői információkat (teljes név, logó, a vásárlás helye), közvetlenül a mobilbanki alkalmazásban.
  • Az átlátható információk birtokában nő a fogyasztók elégedettsége, mert tisztán látják, hogy kitől és mit vásároltak meg. Ezzel megelőzhetőek az időigényes és frusztráló vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt ez átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.

A felmérés válaszadói megerősítették, hogy szeretnének részletesebb információkat kapni annak érdekében, hogy könnyebben és gyorsabban tudják azonosítani vásárlásaikat. Véleményük szerint a leghasznosabb részletek a kereskedő neve (67%), a vásárlás helye (44%) és a kereskedő logója (31%) lennének.

A magyar kártyabirtokosok is hasonlóan nyilatkoztak. Számukra a leghasznosabb információk: a kereskedő neve (58%), a vásárlás helye (38%) és a kereskedő logója (35%).

Az ilyen részletes tranzakciós előzmények segítenék a fogyasztókat abban, hogy gyorsan felismerjék a boltot (48%), magát a vásárlást (48%), de ami a legfontosabb, hogy a kártyabirtokosoknak biztonságérzetet adna tranzakcióik felett (41%).

Miért jó ez a kereskedőknek?

A vásárlók az emblémákat összekapcsolják a megfelelő tranzakciókkal, világos vizuális jelzéseket adva hozzá, így segítve a kártyabirtokosokat a vásárlások gyors azonosításában.

A kereskedők számára ez nemcsak a drága és időigényes visszaterhelési igények minimalizálására kínál lehetőséget, hanem a márka jelenlétének és elismertségének bővítésére is.

Az új Mastercard és Ethoca megoldás segít növelni a fogyasztók elégedettségét, javítja a felhasználói élményt, valamint előre láthatóan csökkenti majd a kibocsátók visszaterhelési igényeit is. A logo.ethoca.com oldalra minden kereskedő feltöltheti logóját, hogy az megjelenjen az online és a mobil banki csatornákon. A szolgáltatásban való részvételért pedig semmilyen költséget nem kell vállalniuk.

„A kibocsátókkal és kereskedőkkel együtt elkötelezettek vagyunk, hogy ezt a funkciót 2022-ig szabvánnyá tegyük a digitális banki felhasználók számára. Úgy gondoljuk, hogy a nagyobb tranzakciós átláthatóság jelentősen javítja a digitális banki csatornák felhasználói élményét, valamint nyugalmat és biztonságérzetet ad a fogyasztóknak a kiadásaik felett. A kibocsátók szempontjából növeli a kártyabirtokosok interakcióit a bank digitális csatornáival, és a kereskedők is nagyobb láthatóságot kapnak. Emellett mind a bankok, mind a kereskedők profitálhatnak a fogyasztók alacsonyabb panaszmennyiségéből”

Eölyüs Endre

Igazgató, Mastercard

A Mastercard és az Ethoca megoldása különösen fontos a jelenlegi digitális korszakban, amikor az online és mobil banki szolgáltatások népszerűsége gyorsan növekszik. Ma már ezek jelentik az elsődleges kapcsolatfelvételi csatornákat az ügyfelek számára.

A magyar fogyasztók 60% -a hetente többször és 24%- a naponta legalább egyszer igénybe veszi a digitális banki szolgáltatásokat – állítja a felmérés.

Kiderült az is, hogy melyek azok a szempontok, amelyek miatt a magyar válaszadók a digitális banki csatornákat részesítik előnyben. A legkedveltebb szempont az időmegtakarítás (65%), a bárhol és bármikori elérhetőség (65%), a vásárlási tranzakciók jobb ellenőrzése (55%), valamint a könnyű és kényelmesen pénzügyeket kezelő eszközök (47%).

Magyarországon a bank kiválasztásánál a digitális fejlődés szintén sokaknál (58%) az első három fő szempont egyike, ezt követi a hitelesség (63%) és az ajánlatokhoz kapcsolódó pénzügyi előnyök (59%).

*A független felmérést 2020 novemberében a Kantar TNS végezte a Mastercard számára, a CAWI módszertan felhasználásával, 3300, 18–60 éves banki felhasználó segítségével, a következő közép-kelet-európai országokban: Lengyelország, Ukrajna, Cseh Köztársaság, Magyarország, Románia, Görögország, Szlovákia, Ausztria, Bulgária, Ukrajna, Szerbia.

Címlapfotó forrása: pexels.com. Készítette: Andrea Piacquadio. Fotó elérése: itt.

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.