2021.08.19.

Magyarországra érkezett az online fizetési élmény jövője

Szerző:

A Mastercard és a CIB Bank bejelentette, hogy közel 900 online kereskedőnél vezetik be a Mastercard márka egyedi dallamát (sonic branding), vagyis ezekben a webshopokban Mastercard kártyás fizetést követően megszólal egy szignál és mellette egy animáció is jelzi majd a sikeres fizetést.

„Amikor elindítjuk a számítógépünket, telefonhívást fogadunk, chaten felhívjuk a szeretteinket vagy éppen elindítjuk a kedvenc videómegosztó oldalunkat, mindig ugyanaz a hangsor fut le – innen tudjuk, hogy jól ismert helyen járunk. Ezt az újítást hoztuk most el a fizetéstechnológiába is: több, mint két éve mutattuk be saját márkadallamunkat, amivel azóta számos fizikai kereskedőnél találkozhattak a kártyabirtokosok. A dallam megerősíti, hogy a fizetés sikeresen megtörtént.

Mostantól viszont már az online vásárlások során is felcsendül a szignál és egy animáció is megjelenik a képernyőn a sikeres fizetést követően.”

Mondovics Péter

marketing manager, Mastercard

A Mastercard nemrég mutatta be a Fizetési Élmény Riport legfrissebb eredményeit, melyből kiderül, hogy a tavalyi 27%-ot követően idén

az emberek 40,4%-a gondolja úgy, hogy megbízható egy online kereskedő, ha lehet bankkártyával fizetni az oldalán.

Ez azt mutatja, hogy a vásárlók egyre többször kötik össze egy weboldal megbízhatóságát és a kártyás fizetés lehetőségét. Az új megoldás is ezt erősíti, hiszen a valós életben megszokott dallamsor immár az online térben is ugyanúgy elérhető, jelezve a sikeres fizetést.

Felcsendül a szignál a sikeres fizetés után

Ügyfeleink számára kiemelten fontos a biztonságos online fizetés. Ennek az új online szignálnak a használatával az online kereskedőinknél vásárlók számára ez egy plusz lehetőség, hogy megbizonyosodjanak arról, fizetésük sikeresen megtörtént.

Úgy gondoljuk, hogy a most bevezetett megerősítő dallam is egy kiegészítő segítséget nyújthat a sikeresen teljesült tranzakciók beazonosításában” – mondta Szinai Ádám, a CIB Bank kommunikációs vezetője.

Robbanás az elektronikus fizetésben

Az elmúlt év digitalizációs robbanása nem csak az online kereskedelemben hozott gyökeres változást, de a közmű szolgáltatóknál is. A hagyományos sárgacsekkes számlafizetést egyre több helyen váltják fel az elektronikus megoldások, hiszen a fogyasztók az élet minden területén elvárják azt, hogy egy fizetés pár perc alatt elrendezhető legyen.

Azonban akár egyetlen negatív élmény hatására a vásárlók könnyen visszatérhetnek az offline ügyintézéshez. Ezért az online is elérhető szolgáltatásoknak az egyszerűség és a biztonság mellett egy “wow-élményt” is nyújtaniuk kell, például a kártyamentés lehetőségét vagy a Mastercard dallamának felcsendülését.

A Mastercard partnereivel együtt azon dolgozik, hogy meglévő szolgáltatásaik fejlesztésével és innovációkkal segítsék a kártyabirtokosokat, hogy bizalommal használják kártyájukat, mely kényelmes és biztonságos fizetést tesz lehetővé minden vásárlási helyzetben.

Címlapfotó forrása: Oleksandr – stock.adobe.com

Címkék: