A fogyasztók 74%-a világszerte pozitívan viszonyul a biometrikus technológiához, az érintés nélküli biometrikus technológia piaca pedig az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt.
“A fizetési módoknak lépést kell tartaniuk azzal, ahogyan élünk és dolgozunk, valamint a legmagasabb szintű biztonság mellett kell választási lehetőséget biztosítaniuk a fogyasztók számára” – mondta Ajay Bhalla, a Mastercard Cyber & Intelligence részlegének elnöke.
“Az új programmal az a célunk, hogy a biztonság és a kényelem legjavát nyújtva tegyük nagyszerű élménnyé a vásárlást a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt.”
A pénztári élmény átalakítása
A regisztrációt követően a fogyasztók a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek.
Az új technológia gyors és biztonságos pénztári élmény mellett továbbra is lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ők döntsenek arról, mikor és hogyan szeretnének fizetni.
A kereskedők számára is számos előnnyel bír ez a megoldás: gyorsabb tranzakciós időtől kezdve a rövidebb sorokig, nagyobb higiéniától át egészen a fokozott biztonságig. A fizetési rendszer integrálható hűségprogramokkal és személyre szabott ajánlatokkal is, amelyek segítségével a fogyasztók megtalálhatják azokat a termékeket, amelyek a korábbi vásárlásaik alapján érdekelhetik őket.
A Mastercard többek között olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint az NEC, a Payface, az Aurus, a PaybyFace, a PopID és a Fujitsu Limited, hogy biztosítsa az ilyen és ehhez hasonló új lehetőségek bevezetését és elterjedését világszerte.
Mosolyogva fizethetünk a pénztárnál kártya vagy mobileszköz nélkül
a regisztrációt követően pedig egyszerűen mosolyogva fizethetnek a pénztárnál kártya vagy mobileszköz nélkül.
A jövőben a Közel-Keleten és Ázsiában tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását.
A Mastercard már régóta úttörő szerepet játszik a biometria területén, legyen szó akár bolti- akár online fizetésről. Ezeknek a megoldásoknak a lényege, hogy jelszó helyett a személyt azonosítják.
Mivel ez a technológia világszerte egyre szélesebb körben válik elterjedtté, a fogyasztók védelme érdekében a Mastercard segít abban, hogy minden érdekelt fél a legmagasabb szintű biztonságot és adatvédelmet alkalmazza. A Biometrikus Pénztárprogramot a Mastercard adatfelelősségre vonatkozó elvei szabályozzák, megerősítve, hogy a fogyasztóknak joguk van ellenőrizni személyes adataik megosztásának módját, és előnyükre fordítani azok használatát.