2024.12.05.

Merre tartunk a fizetések világában? A Visa együttműködésekkel mutatja az irányt

Szerző:

Kategóriák:

A technológia fejlődése a fizetési módok fejlődését hozza magával. Az egykor összetett tranzakciók egyszerűsödnek, és egyre inkább előtérbe kerül a hiperperszonalizáció, a szolgáltatások teljes személyre szabása, a fokozott biztonság pedig ma már alapvető elvárás a fizetések során. Biztonság, hiperperszonalizáció, együttműködések – ilyennek képzeli a Visa a fizetések jövőjét

A Visa részt vett a novemberi Lisszabonban megrendezett Web Summiton, ahol a vállalat munkatársai ismertettek néhány kulcsfontosságú trendet és változást, amelyek meghatározzák a fizetések jövőjét. Nézzük, melyek ezek az újdonságok!

A tokenizáció értéke

Egy olyan világban, ahol a csalások egyre kifinomultabbá válnak, a tokenizáció az online tranzakciók egyik legfontosabb összetevője.

A közelmúltban Európa jelentős mérföldkőhöz érkezett: az összes e-kereskedelmi tranzakció 50 százaléka már tokenizált.

A tokenizációban rejlő lehetőségek óriásiak. Amikor 2023-ban a tokenizáció aránya 36 százalék volt, Európában 13 milliárd dollár többletértékesítés történt, és 150 millió dollárral kevesebb csalás. A Visa előrejelzése szerint, ha az összes e-kereskedelmi tranzakció tokenizált lenne, az Európában mérhető forgalomnövekedés 36 milliárd dollárt tenne ki, és 424 millió dollárnyi csalást lehetne megelőzni (1).

Biztonságos fizetés néhány kattintással

Az e-kereskedelem jelentősen növekszik, és ma már Európa-szerte eléri a személyes vásárlások volumenét. Az európai fogyasztók 34 százaléka azonban még mindig manuálisan tölti ki a kártyaadatokat a megrendeléskor (2) – ez körülményes és kevésbé biztonságos.

Ha a fizetési folyamat nem gördülékeny, emelkedik a befejezetlen vásárlás valószínűsége.

A Click to Pay megoldás forradalmasítja az online fizetések hatékonyságát, miután lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy az eltárolt fizetési adataikkal néhány kattintással fizessenek. A jelenleg 32 európai piacon működő és több mint 2000 kereskedő által elfogadott Click to Pay ma 7,6 millió kártyával (3) használható.

A Visa adatai szerint a Click to Pay használata a manuális kártyaadat bevitelhez képest 10 százalékkal növeli az engedélyezési arányt fizetéskor (4).

Az eredmények további javulása a személyazonosság ellenőrzésének egyszerűsítésétől várható, ami a Click to Pay használata mellett is megvalósulhat. A Click to Pay platformokon, eszközökön, valamint a fizikai és digitális interakciók során egyaránt egységes élményét a Payment Passkeys szolgáltatás teheti teljessé. A Payment Passkeys segítségével a vásárlók az online vásárlásaikat biometrikus adataikkal, például az ujjlenyomattal vagy az arcfelismeréssel hitelesíthetik.

Személyre szabott fizetések

A Z generáció 73 százaléka már aszerint választ márkát, hogy az mennyire kínál személyre szabott szolgáltatást (5). A fizetési megoldások még nem tartanak itt – különböző kártyákat, számlákat és alkalmazásokat használunk -, és nem tudunk átfogó képet kapni a pénzügyeinkről.

A digitális technológia egyszerűsítheti ezt a folyamatot: egyetlen személyazonosság és egy fizetési hitelesítő egységesebb online fizetési élményt teremthet.

Valóban egyetlen fizetési hitelesítőre gondolunk itt, amely egy kártyát sokoldalú eszközzé alakítva több finanszírozási forráshoz is hozzáférést biztosít, és lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy beállítsa személyes preferenciáit a fizetések módjára és időpontjára vonatkozóan.

Japánban ma már több mint 3 millió SMCC Olive számlatulajdonos használja ezt a technológiát, és 70 százalékuk él a betéti, hitel- és a feltöltőkártyás (pre-paid) opciók közötti váltás lehetőségével (6). Emellett a Visa partnereivel, az Affirmmal és a Livvel (7) együttműködésben nemrég az Egyesült Államokra és az Egyesült Arab Emírségekre is kiterjesztette már Flexible Credential szolgáltatásának kínálatát.

Ha ezeket a technológiákat szélesebb körben alkalmazzák, az jelentős előnyökkel járhat a globális gazdaság számára. A fizetési élmények személyre szabása és egyszerűsítése nagyobb kontrollt biztosít a fogyasztóknak a pénzügyeik felett és a fogyasztásra is kedvezően hat.

A tartalomgyártók a Visa új kisvállalkozói

A különböző platformok és a közösségi média térhódítása az eladók és a nanokereskedők számának növekedését eredményezte, és ezzel lendületet adott a globális alkotói gazdaságnak, amely 2027-re az előrejelzések szerint eléri a 480 milliárd dolláros (8) nagyságot.

Mivel több mint 50 millió művész, zenész és alkotó publikál tartalmat teljes vagy részmunkaidőben (9), a mikrovállalkozások ezen új hulláma jelentős gazdasági potenciállal bír.

Az alkotóknak azonban számos olyan kihívással kell szembenézniük, mint a hagyományos kis- és középvállalkozásoknak, ilyen például a gyors hozzáférés a működőtőkéhez, a gazdasági változások kezelése, a csalás elleni küzdelem és a megnövekedett verseny. Ezek az akadályok veszélyeztethetik növekedési és fennmaradási képességüket.

Az alkotói gazdaság egyértelműen létezik, fennmaradásához és gyarapodásához a Visa szerint elengedhetetlen, hogy az alkotókat önálló vállalkozásként ismerjük el és támogassuk, valamint, hogy biztosítsuk számukra a fizetéseik kezeléséhez és a pénzügyi forrásokhoz való hozzáférést és eszközöket, amelyek a KKV-k számára is elérhetőek.

Ezért a Visa mostantól kisvállalkozásként ismeri el az alkotókat, és lehetővé teszi számukra, hogy a KKV-kkal egyenlő feltételekkel fizethessenek és kapják meg bevételeiket.

Az együttműködések új szintje

Az új technológiák és a feltörekvő iparágak átformálják a vállalkozások és a fogyasztók vásárlásait és eladásait. A személyre szabottság és a biztonság alapelvárássá vált, a verseny pedig minden korábbinál erősebb.

Az előnyök megfelelő mértékű kiaknázásához azonban a pénzügyi szolgáltatók, a technológiai cégek és a vállalkozások közötti együttműködésre van szükség.

Ha biztonságos és széles körben elfogadott fizetési megoldásokba fektetünk be, egy befogadóbb és hatékonyabb globális gazdaság jöhet létre. A jövő fizetése megérkezett, de a benne rejlő lehetőségeket csak a technológiai szolgáltatók, a pénzintézetek és a vállalkozások közötti együttműködés segítségével lehet kiaknázni.

Jogi nyilatkozat: Minden előrejelzés becslés, és a jelenleg rendelkezésre álló adatokon alapul. Minden márkanév, logó és/vagy védjegy a megfelelő tulajdonosok tulajdonát képezi, kizárólag azonosításra szolgálnak, és nem jelentik a termék ajánlását, vagy azt, hogy Visa-val bármilyen kapcsolatban állnának.

(1) VisaNet adatok. A számadatok becslések, amelyek a múltbeli adatokon alapulnak és változhatnak.
(2) VisaNet adatok 2023. június – 2024. május
(3) Visa Europe Click to Pay nettó, le nem járt kártyák Európában, Consumer Activations Dashboard (fogyasztói aktiválások)
(4) CTP tranzakciók a kézi PAN tranzakciókkal összehasonlítva, Visa Data
(5) MRI-Simmons Visa Custom Report – 2022 téli alapadat 18-34 év közötti válaszadókkal
(6) VisaNet tranzakciós adatok 2023. március – 2024. szeptember
(7) https://usa.visa.com/about-visa/newsroom/press-releases.releaseId.20966.html
(8) https://www.goldmansachs.com/insights/articles/the-creator-economy-could-approach-half-a-trillion-dollars-by-2027
(9) SignalFire „Az alkotói gazdaság piaci térképe”

Címlapfotó: 11 November 2024; Paddy Cosgrave, CEO & Founder of Web Summit on Centre Stage during the opening night of Web Summit 2024 at the MEO Arena in Lisbon, Portugal. Photo by Harry Murphy/Web Summit via Sportsfile. Forrás: Flickr, CC BY 2.0

Címkék: