blank

2024.02.14.

Mobilforradalom: 3 éve folyamatosan hozza a fintech újításokat George, az Erste digitális platformja

Szerző:

Kategóriák:

Az Erste digitális banki platformjával a mindennapi pénzügyek intézése egyre egyszerűbbé válik. Az idei továbbfejlesztések részeként bevezetésre kerülnek olyan új megoldások, amelyek támogatják a pénzügyi tudatosságot. Ide tartoznak a személyre szabott befektetési tanácsok és olyan elemző funkciók, amelyek segítik a költéseink nyomon követését.

Az Erste digitális platformja, a George, három évvel ezelőtt indult, és azóta közel másfélszeresére nőtt azon ügyfelek száma a pénzintézetnél, akik kényelmesen, elektronikusan intézik pénzügyeiket.

Nő a mobil ügyintézés dominanciája

A digitálisan aktív ügyfelek aránya, amely a George bevezetése előtt mintegy 50 százalékos volt, mára meghaladja a 70 százalékot.

Érdemes elfogadni; a mobiltelefon vált a banki ügyintézés legfontosabb eszközévé.

Tavaly az Erste ügyfelei a digitális tranzakciók 73 százalékát indították mobilról, míg két évvel korábban ez az arány még 49 százalék volt. A mobilról kezdeményezett utalások, betétlekötések és egyéb műveletek száma egy év alatt 27 százalékkal emelkedett, összegük pedig 6 százalékkal nőtt.

Három évvel ezelőtt a digitálisan aktív Erste-ügyfelek harmada kizárólag mobilon intézte pénzügyeit, míg közel fele számítógépen.

Jelenleg azok aránya, akik kizárólag mobiltelefont használnak, 70 százalék fölé emelkedett, míg a csakis számítógépet használóké 15 százalék alá csökkent.

George app: Az Erste digitális fejlődésének kulcsfontosságú pillére

Az elmúlt néhány év során alapvető változásokon mentek keresztül a hazai digitális bankolási szokások.

Az Erste ügyfelei most már minden második terméket online igényelnek, és öt új ügyfélből egy az online felületen nyitja meg Erste-számláját.

A mobiltelefon vált az uralkodó eszközzé, egyre többen preferálják, hogy minden banki ügyüket a telefonjukról intézzék el.

,,A megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Erste új szolgáltatásai bevezetésénél a mobile-first elvet követi, vagyis elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál. Az elmúlt három évben a George App több mint 60 olyan, új funkcióval bővült, melyek növelik az ügyfélélményt és szerethetőbbé teszik a napi pénzügyek intézését. A bank call centerét például már az ügyfelek fele közvetlenül George-ból, beazonosítva hívja.”

– mondta el Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.

Az ügyfelek ma már a George Appból, személyazonosságukat egy szelfivel megerősítve nyithatnak online bank- és értékpapírszámlát, igényelhetnek hitelkártyát, folyószámlahitelt és személyi kölcsönt, egyszerűen köthetnek különféle biztosításokat.

Tavaly elindult például a másodpercek alatt a számlán landoló gyorskölcsön, amelyet emberi beavatkozás nélkül, gépi tudás alapján ítél oda a rendszer, a kutya- és macskatartók pedig mindössze néhány kattintással köthetnek biztosítást kedvencükre.

Fintech verseny: az Erste sikeres megoldása(i)

Az elmúlt év során bevezetett újítások közül kiemelkedik a kiemelt árfolyamos devizaváltás. Július elejétől havonta akár egymillió forintig a bankközi devizapiaci árfolyamon alapuló (vagyis kiemelt árfolyamon) válthatnak különböző devizák között az Erste lakossági ügyfelei a George Weben és a George Appon. A bank a havi keretösszegig nem számít fel semmilyen díjat, jutalékot vagy kezelési költséget.

Az Erste ezzel a szolgáltatással valódi versenytársként lép fel a fintech cégekkel szemben. A szolgáltatást könnyű használni, a váltási tranzakció akár azonnal teljesülhet, így szinte rögtön fizethetünk is bankkártyánkkal euróban.

A devizaváltó ügyfelek száma a banknál pár hónap alatt duplájára nőtt, miközben a népszerű fintech cégeknél vezetett számlákra történő utalások volumene jelentősen csökkent.

Nyáron elérhetővé vált a George szolgáltatás a kisvállalkozások számára is az Erste Banknál, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy egyetlen alkalmazásból kezeljék mind a magán, mind a céges számlájukat.

Mindezek mellett elérhetővé vált a Moneyback, egy ingyenes és személyre szabott pénzvisszatérítési program, amelyen keresztül az ügyfelek akár 1-35 százaléknyi vásárlási összeget is visszaigényelhetnek.

[Forrás: Erste Bank] | Címlapfotó forrása: mino21 – stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.

Címkék:
blank