BankTechShow

Németh Balázs (K&H): „Amit 10 éve még a pénztárcánkban hordtunk, mind bekerül a digitális tárcákba”

Szerző: | 2023. 04. 24. | Mobiltárca, Összes hír, PayTechShow 2023

Nincs már messze az az idő, amikor mindazok az igazolványok, bank- és hűségkártyák beköltöznek a digitális tárcákba, amelyek valaha a pénztárcánkban lapultak. „Az ügyfelek életét nagyban megkönnyíti, ha mindent egy helyen, a kezük ügyében lévő okostelefonon gyorsan intézhetnek, legyen szó pénzátutalásról, vagy egy biztosítás megkötéséről″ – mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a PayTechShow-n.

Ma már minden negyedik hazai bankkártyát digitalizálnak, vagyis nincs feltétlenül szükség magára a plasztik lapra – a fizetéshez elegendő az okostelefon használata is, amennyiben a bankkártya adatait előzetesen rögzítették ú.n. digitális tárcában. Ezek a virtuális megoldások már egy jó évtizede velünk vannak, de Magyarországon az ügyfelek inkább csak az utóbbi években kezdték használni őket.

„Összecsomagolt” megoldásoké lehet a jövő

A digitális fizetési megoldások terjedését nagyban segítik az olyan mobilbanki applikációk is, mint a K&H-é.

Egyetlen applikációban, egyszeri azonosítási folyamatot követően számos ügyet el lehet intézni: egyszerre van jelen a banki- és a biztosítási szolgáltatás.

„Biztosítást kevesebbszer kötnek az emberek, mint ahányszor a napi pénzügyeiket kell intézni, viszont a mobilbankban természetes helye van a biztosításnak”

– mondta Németh Balázs, hozzátéve, hogy mindez különösen igaz, ha a kárügyeiket is tudják a mobilbankban intézni, ahogy ezt a K&H esetében meg is tehetik.

Az innovációs vezető a természetes módon „összecsomagolt” megoldásokban hisz.  Ilyennek nevezte egyebek között a mobilitáshoz kötődő szolgáltatásokat.

A K&H mobilbankjában, a K&H+ szolgáltatásának köszönhetően lehet közlekedési jegyet is váltani, mely nagy népszerűségnek örvend.

Egyre összetettebb szolgáltatások a mobilbankban

Különösen kedvező, hogy ma már az ügyfelek tájékozódását segíti Kate, a K&H személyes digitális asszisztense, aki egyre inkább nélkülözhetetlen lesz, minél összetettebbé válnak a mobilbankban elérhető szolgáltatások.

A kiterjesztett mobilbanki szolgáltatások további fejlődése előtt még hatalmas távlatok nyílnak. A K&H anyabankjánál, a belga KBC-nél például már a mobilbankban nem csak a kárbejelentés, de a kárfelmérés is elintézhető, sőt 1-2 nap alatt meg is javítják a sérült autót – persze nem totálkár esetén.

Ugyancsak a KBC-nél vezették be a Kate Coint, ezt az úgynevezett „programozott pénzt„, amelyet normál kereskedelmi forgalomban nem, csak a KBC pénzügyi termékeire, és a vele szerződött cégek szolgáltatásaira lehet elkölteni.

A mobilapplikációk fejlődése kedvező irányba nyomja a pénzügyi termékek fejlesztését is, mert a végletekig le kell egyszerűsíteni a szolgáltatásokat ahhoz, hogy mindenki számára érthető módon, az okostelefon képernyőjén néhány kattintással igénybe lehessen ezeket venni

-tette hozzá Németh Balázs

Szupertárcákba egyesült adatok

A K&H innovációs vezetője további fejlődési lehetőséget lát abban, hogy az állami közhiteles nyilvántartások, az egészségügyi információk, valamint a pénzügyi szolgáltatások egyetlen szupertárcában egyesüljenek.

„Kézenfekvő, hogy a digitális szolgáltatásokban élenjáró bankszektor ebben is úttörőszerepet vállaljon”

– hangsúlyozta Németh Balázs.

A banki kapcsolat ugyanis annyira bizalmi alapon nyugszik, hogy az ügyfelek elfogadnák, ha más jellegű adataikhoz is a banki digitális tárcán keresztül férnének hozzá.

Így nem lenne szükség számtalan biztonsági kód megtanulására, többszöri azonosításra, hanem néhány klikkeléssel el lehetne jutni például az egyetemi oklevélhez, a vezetői engedélyhez vagy az egészségügyi kórtörténethez is, miközben persze pénzügyeket is zavartalanul lehet intézni.

Az ügyfelek egyre érzékenyebbek, egyre inkább szeretnék tudni, hogy mi is történik a személyes adataikkal: kik, hol tárolják azokat és mire használják fel? Ugyancsak kiélezett kérdéssé vált a kiberbiztonság – mert a bűnözés fő színtere is áttevődött a digitális térbe.

Németh Balázs és a K&H kiemelkedően fontos feladatnak tartja a banki- és biztosítói ügyfelek edukációját, valamint a biztonsági szempontok fokozott szem előtt tartása érdekében a legmodernebb technológiák és módszerek alkalmazását a kiberbűnözés ellen.

[K&H közlemény] | Címlapfotón: Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője a PayTechShow-n. (Készítette: Kovács Dávid, Instagram)

BankTechShow

A fintechzone.hu kiadója a FinTech Group Kft.
„A digitális pénzügyi technológiák, FinTech szolgáltatások terjedését segítjük.”
Web: fintechgroup.hu

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
BankTechShow

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!