Az elektronikus fizetések világában elvékonyodnak a határok az online és a fizikai világ között; az internetes fizetési megoldások kezdenek kilépni az online térből és megjelennek a bolti környezetben. Az online bankkártya elfogadás a mobiltelefonba költözve a bolti környezetben is képes kiszolgálni a kereskedőket, vállalkozókat. A bolti és az internetes fizetési megoldások összemosódásáról, a banki átutalások reneszánszáról és az edukáció szükségességéről beszélgettünk dr. Al-Absi Gáberrel, az OTP Mobil ügyvezető-helyettesével.
Az OTP Mobil tavaly nyáron debütált az azonnali fizetési megoldásával, az Instant Transzferrel, amit első körben a SimplePay felületen tett elérhetővé. Ekkor mutatta be az OTP Mobil a webáruházak számára kialakított QR-kódos, az ú.n. deeplinkes és a netbank alapú azonnali átutalást.
Mik voltak a várakozásaitok az Instant Transzfer bevezetésekor és milyen eredményeket értetek el az indulás óta?
dr. Al-Absi Gáber: Korábban is biztosítottunk már átutalásra épülő szolgáltatást és rendelkeztünk tapasztalatokkal a szolgáltatás iránti igény növekedési trendjeiről. Várakozásainkat is felülmúlta, hogy az azonnali átutalási lehetőségeket biztosító Instant transzfer iránti igény mennyire látványosan nőtt.
A szolgáltatás bevezetése utáni első kilenc hónapban nagyobb volt az átmenő forgalom ebben a formában, mint az azt megelőző négy évben.
Még jelentősebb kiugrást láthattunk a lezárások alatt, amikor a felhasználók igyekeztek mindent online intézni.
A célunk az volt, hogy tovább színesítsük a SimplePay rendszerén keresztül elérhető fizetési megoldások palettáját. Törekszünk arra, hogy az általunk kínált fizetési megoldások között mindenki megtalálja a számára és az adott fizetési szituációnak leginkább megfelelőt. Az Instant Transzferrel pedig tovább bővült ez a paletta. Úgy gondoljuk, hogy ezzel is támogatjuk kereskedőinket abban, hogy növeljék online felületeiken a felhasználói élményt, melynek hatására nagyobb eséllyel köteleződnek el a vásárlóik.
Fotón: dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese
Kapcsolódó cikkek:
A pandémia megváltoztatta a fizetési szokásokat, sokan most ismerkedtek meg az online vásárlással, online fizetéssel.
Hogyan változott az OTP Mobil kereskedelmi partneri köre? Milyen kihívásokat jelentett az esetlegesen digitálisan tapasztalatlanabb partneri kör becsatlakozása az online fizetések világába?
dr. Al-Absi Gáber: Az átterelődés érezhető volt a csatlakozó kereskedőink számában. 2020-ban több új kereskedőt kapcsoltunk be az OTP Mobil rendszerébe, mint az azt megelőző két évben összesen, és ez a szám 2021-ben még tovább nőtt.
A gyors növekedés egyrészt a járvány hatásának tudható be, azonban nem elhanyagolható tényező, hogy 2021. január 1-je óta kötelező az elektronikus fizetési megoldás biztosítása az online kasszát használó kereskedőknél, vállalkozóknál. Ehhez igyekezett alkalmazkodni cégünk a SimpleBusiness alkalmazás fejlesztésével.
Az applikációnak köszönhetően már nemcsak webshopok számára nyújtunk szolgáltatásokat az online térben, hanem megjelentünk a fizikai kereskedelem világában is. Az új megoldást használók száma meredeken nő. Kevesebb mint 1 év alatt több mint 3 000 kereskedő, vállalkozás csatlakozott a SimpleBusinesshez.
Kapcsolódó cikkek:
Hogyan változtak a vásárlók igényei a fizetési megoldásokkal kapcsolatban?
dr. Al-Absi Gáber: Ebben az aspektusban is látványos változás figyelhető meg. A felhasználók egyre jobban bíznak az online fizetésben, és kezd egyre nagyobb szeletet kihasítani magának az előre fizetés az utánvételes megoldással szemben. Ez a SimplePay rendszerében is megfigyelhető.
A tranzakciók száma dinamikusan nő és az első kilenc hónapban több tranzakció ment át a rendszereinken, mint 2020-ban összesen.
Fotón: dr. Al-Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese
Az online és a bolti értékesítés határai egyre inkább elmosódnak. Egyre több online kereskedő nyit fizikai üzletet és fordítva, a fizikai üzletek nagy tömege biztosít online vásárlási lehetőséget is.
A kereskedelem strukturális átalakulását hogyan követi, vagy éppen katalizálja az OTP Mobil?
dr. Al-Absi Gáber: Folyamatosan követjük a piaci trendeket, igényeket és alkalmazkodunk hozzájuk, vagy éppen igyekszünk irányt mutatni. Már több mint 80 webshop aggregátorral dolgozunk együtt, akik kiszolgálják a kereskedőket és folyamatosan jelzik a kereskedői igényeket is, amelyek felhasználásával fejlesztjük tovább rendszereinket.
A SimpleBusiness alkalmazás volt az első termékünk, amivel kitörtünk az online térből. Abszolút sikerként könyvelhető el a szolgáltatásunk piaci fogadtatása, mivel
kevesebb mint egy év alatt a havi forgalmunk a SimpleBusinessben megtízszereződött, mind összeg, mind tranzakciószám tekintetben.
Az alkalmazás egyik legnagyobb előnye, hogy többféle fizetési megoldást nyújt, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt. Éppen ezért bízunk abban, hogy a megoldás sokoldalúságának köszönhetően tovább nő a felhasználói bázis. Az alkalmazás beágyazottsága a Simple ökoszisztémába szintén jelentős előny, hiszen a Simple-fiókos fizetés megkönnyíti a használatot.
Ugyanakkor azt is látjuk, hogy szükség van még edukációra ahhoz, hogy a hasonló készpénzmentes fizetési megoldások beépüljenek a mindennapokba és szélesebb körben bizalmat élvezzenek.
Kapcsolódó cikkek:
Címlapfotó forrása: OTP Mobil