PayTechShow 4.0

2022-ben is ugrásszerűen növekszik az online fizetések száma itthon

írta | 2022. 09. 16. | Elektronikus fizetés, Összes hír, SimplePay

PayTechShow 4.0

Hogyan írja át a technológia a pénzügyi szektor működését? Ki, milyen technológia megjelenésére számít a következő években? Körinterjú keretében feltérképezzük a hazai bankok, fintech cégek várakozásait. Beszélgető partnerünk az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, dr. Al-Absi Gáber Seif. A legújabb technológiákkal, fintech megoldásokkal, szabályozói intézkedésekkel és az ügyféligények változásával részletesen is foglalkozunk 2022. október 12-én a FinTechShow-n.

dr. Al-Absi Gaber | OTP Mobil

Előadás: Innovatív fizetési megoldások 2022-2023: merre tart a piac?

dr. Al-Absi Gáber Seif, OTP Mobil, ügyvezető-helyettes

FinTechShow 6.0: “Kódban a jövőnk? Bankokból tech cégek?” | 2022. október 12.

1. Az elmúlt 12 hónapban milyen eredményeket értetek el?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy elmondhatjuk, az elmúlt évben minden területen növekedtünk.

2021-ben 73 millió tranzakció valósult meg a SimplePay rendszerén keresztül, 2022 első fél évében pedig már 41 millió tranzakció, így

bátran kijelenthetjük, hogy az online fizetési megoldás népszerűsége nemcsak töretlen, de ugrásszerűen is növekszik.

A Simple alkalmazásnak ma több mint 2 millió felhasználója van, az aktív userek száma pedig 2022 első félévében 15 százalékkal növekedett 2021 azonos időszakához képest.

A partnereink számát tekintve is folyamatos a növekedés, számuk 2022. júniusával bezárólag már meghaladta a 20 ezret.

2. Melyik eredményre vagy a legbüszkébb és miért?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Nehéz egyet kiemelni, de azt mondanám, hogy a legbüszkébb arra vagyok, és a szolgáltatásunk sikerességét is az igazolja leginkább, hogy felhasználóink és partnereink száma is évről évre jelentősen növekszik, a piac meghatározó szereplői lettünk. Egyre többen szavaznak bizalmat a szolgáltatásainknak, ezáltal pedig nekünk is, a csapatunknak is.

3. A következő 1-2 évre milyen célokat tűztetek ki magatok elé?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Céljaink között szerepel többek között a meglévő szolgáltatásaink fejlesztése, új funkciókkal történő bővítése.

A SimpleBusiness alkalmazásban elérhető négy fizetési megoldás mellett az érintéses fizetési funkció egy ötödik lehetőség, amely során egy bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül.

A SoftPOS új fizetési megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával.

A hasonló megoldások széleskörű terjesztése, felhasználói oldalról pedig az edukáció, a bizalomnövelés mindenféleképpen a rövidtávú terveink között szerepel.

SimpleBusiness 5 fizetési mód

SoftPOS útmutató kereskedőknek, vállalkozásoknak. Hogyan lesz az okostelefonból kártyaelfogadó terminál? | 2022.09.13.

Bő egy éve Magyarországon is elérhetővé vált az a megoldás (softPOS, vagy más néven telefonterminál alkalmazás), amelynek segítségével a vállalkozások, kereskedők az okostelefonjukat kártyaelfogadó terminállá alakíthatják. Mit jelent ez a gyakorlatban? Milyen alkalmazást kell letölteni a telefonra? Kiváltható a hagyományos kártyaelfogadó terminál (POS) a softPOS-szal? Az OTP Mobil szakértői 2022. szeptember 22-én webinárium keretében bemutatják a legfrissebb tapasztalatokat és választ adnak a legfontosabb kereskedői, felhasználói és a webináriumon felmerülő kérdésekre.

4. Melyik az a 3 technológia szerinted, amelyeknek a következő 5 évben meghatározó szerepe lesz a termék-/szolgáltatásfejlesztésben, amely technológiá(k)ra egyre több megoldás fog épülni és/vagy az üzleti életben a megkülönböztetés, a versenyképesség meghatározó elemévé válhat(nak)?

dr. Al-Absi Gáber Seif: A termék- és szolgáltatásfejlesztésben a következő években meghatározó szerepe lesz a készpénzmentességnek, az érintéses fizetésnek, hiszen egyre inkább ez áll a fejlesztések középpontjában is. A technológiák tekintetében, amiben nagy ugrás várható az a SOFTPOS terminálok jelentős piaci térnyerése, illetve az utalás alapú fizetések NFC-s technológiai alapon való elterjedése.

Amit megemlítenék, az a Web 3.0-ra épülő blokklánc megoldás, ahol még megtörténhet a régóta várt áttörés, illetve a különböző AI/ML rendszerek előretörése, ehhez kapcsolódóan pedig a természetes nyelvi feldolgozás.

Egy biztos, hogy ez a digitalizáció évtizede, így minden újonnan megjelenő technológiára érdemes lehet figyelni, hiszen azok, akik időben belépnek, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert.

5. Ennek/ezeknek a technológiáknak a hasznosulását a pénzügyi szolgáltatók/szolgáltatások mely területein látod, illetve a nap végén a végfelhasználók mit érzékelhetnek majd az adott technológia hasznosulásából?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Az érintéses fizetési megoldás például mind a szolgáltató, mind a felhasználó számára meggyorsítja és megkönnyíti a fizetés folyamatát. Egyszerűbbé teszi az életüket, valamint felgyorsítja az ügyintézést is, ha nem kell a készpénzzel bajlódnunk.

Az ilyen új megoldások, mint a SoftPOS fizetési funkció, lehetőséget teremtenek arra, hogy alacsonyabb beruházási költséggel tudjanak digitalizálódni a kereskedők. Ezáltal szélesebb körben tud elterjedni ez a megoldás.

A nyelvfeldolgozás tehermentesíti tudja az ügyfélszolgálatot, a tanulóalgoritmusok segítségével pedig még inkább az ügyfelek, vásárlók egyedi igényeihez megfelelő ajánlatokat tudunk eljuttatni.

6. Milyen kihívások, akadályok korlátozhatják, lassíthatják az általad említett technológiák és/vagy az azokra épülő megoldások hasznosulását a pénzügyi szektorban?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Szükség van egy bizonyos fokú digitális érettségre ahhoz, hogy az emberek elkezdjék használni ezeket a megoldásokat. Emiatt rendkívül fontos a folyamatos edukáció, nagy hangsúlyt kell fektetni a hiteles, edukatív tartalmak megosztására, valamint arra, hogy a szükséges információ bárki számára könnyen hozzáférhető lehessen.

Azt látjuk viszont, hogy egyre több felhasználó veszi igénybe ezeket az új technológiákat, egyre nyitottabban állnak hozzá az emberek. A tudásmegosztásban természetesen mi is aktív szerepet vállalunk, rendszeresen indítunk edukációs kampányokat és a partnereink felé is igyekszünk híradással lenni az aktuális trendekkel kapcsolatban.

Mindemellett fontos, hogy megfelelő szabályozás védje a felhasználókat, mind jogi, mind technikai oldalról. Egy új technológia vagy megoldás bevezetésekor megjelenő negatív hírek is akadályozhatják a széles körben való elterjedést, viszont, ha túl nehéz a bekerülés a szabályozási megfelelés miatt, az szintén kontraproduktív tud lenni.

Szerencsés lehet egy szigorúbb szabályozással indítani, majd ezen folyamatosan lazítani, mert így bár lassabb lesz az új technológia elterjedése, de a magas bizalmi faktor mellett később egy gyorsabb felfutás érhető el, ami véleményem szerint a pénzügyi szektorban különösen érvényes.

7. A következő 1-2 évben a digitális transzformáció mely területeken lesz erőteljesebb, meghatározóbb a bankoknál, pénzügyi szolgáltatóknál véleményed szerint?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Az MNB digitalizációs jelentése szerint az elmúlt egy évben a hazai bankok digitális érettsége tovább fejlődött, azonban azt is megállapították, hogy a közepes fejlettségi szintet a bankrendszer egésze még nem tudta meghaladni.

Kijelenthetjük, hogy a vezetés és munkaerő esetében áll a legjobban a szektor, ami azt jelenti, hogy a bankok szervezeti kultúrájában a digitalizáció egyre fontosabb szerepet tölt be. Ezen kívül a banki termékek digitális elérhetősége is óriási mértékben javult az előző években. Átalakult az ügyfélkommunikáció is, a bankok fő platformjává a mobilbankok és netbankok váltak.

A banki szoftverek egyre korszerűbbek és gyakrabban alkalmaznak felhő alapú megoldásokat is. Hazánkban a biztosítók digitalizációs szintje közepesnek mondható, ebben a szektorban a termékek online elérése több esetben meg van oldva, azonban még van hova fejlődni a digitalizáció terén.

Az üzleti partnerekkel történő kommunikáció esetében azonban előrelépés történt, egyre többen részesítik előnyben az elektronikus kommunikációs csatornák használatát. A következő években a banki szektor és a pénzügyi szolgáltatók további digitalizációs fejlődése várható ezeken a területeken.

8. Melyik az a 1-2 fintech megoldás a világban, amely az elmúlt időszakban megragadta a figyelmedet? Mi volt az, ami miatt felfigyeltél az adott fintech megoldásra?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Nyugaton rendkívül felkapottak lettek a különböző „Buy Now Pay Later” (BNPL) megoldások, amelyek ügyfélélményben és gyorsaságban is jelentősen eltérnek a hagyományos áruhitel megoldásoktól. Mivel ez a szolgáltatás jellemzően a Z generációt célozza meg, ezért nagyon fontos, hogy ez a korosztály minél edukáltabb legyen pénzügyi témákban.

Jól látszik a szabályozatlanságon, hogy a fiatalok körében megjelent egy trend a közösségi média felületeken. A fiatalok egy adott hashtaget használnak, így mutatják meg, hogy kinek magasabb az ilyen módon felvett hitelek összege.

e-commerce

Itt az IzzyPay! Magyarország első lakossági BNPL (Vásárolj most, fizess később) szolgáltatója | 2022.09.14.

Elindult Magyarország első valódi BNPL (Buy Now Pay Later – Vásárolj most, fizess később) szolgáltatója a lakosság számára: az IzzyPay segítségével a vásárlók úgy tudják megrendelni, kipróbálni a termékeket, hogy azokért 14 napig nem kell fizetniük és kártyaadataikat sem szükséges megadniuk. A szolgáltatást a kereskedelmi partnerek vehetik fel kínálatukba, így kínálva előnyös fizetési feltételeket ügyfeleiknek, ezzel növelve saját értékesítési lehetőségeiket.

A körinterjú keretében eddig megjelent cikkek:

Címlapfotó forrása: OTP Mobil

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!