“Szivacs-tudás” és jobb agyfélteke. Nekik kötöttség a bankkártya.

írta | 2020.11.23. | FinTechShow, Összes hír

Egy generációhoz való tartozás nem egy életkori doboz, amelyben így vagy úgy kell viselkedni. Mire figyeljen a marketinges, a HR-s és a főnök? Steigervald Krisztián generációkutató osztotta meg tapasztalatait a FinTechShow-n.

A koronavírus járvány óta online dolgozunk, kommunikálunk, tanulunk, sőt még online házibulit is tartanak a fiatalok. Kezdjük megszokni az online létet, a digitális eszközök és megoldások használatát, de vajon szeretjük-e? Kapcsolódik-e valamilyen élményünk, valamilyen emocionális kötődésünk az online világhoz?

„Egy generációhoz való tartozás nem egy életkori doboz, amelyben így vagy úgy kell viselkedni. A generáció tapasztalatok, a jelen élménye az átélt múlt és az elképzelt jövő kombinációja. Nincs egységes jelen, nincs azonos igazság, nincsenek egyetemes igazságok.”

A tapasztalataink, élményeink, az, hogy ezek az élmények hogyan érintik a tudatalattinkat, milyen érzéseket váltanak ki, határozzák meg alapvetően reakcióinkat, valamint, hogy ugyanazt az eseményt, helyzetet hogyan éljük meg. Ez alapján döntünk bankkártya mellett vagy egy munkahely mellett.”
Steigervald Krisztián

Emocionális Marketing Kft.

A tapasztalatlanság sok esetben cél

A felnövekvő generáció sok szempontból hatalmas kihívást jelent a munkaerőpiacon. A korábbi generációkkal végzett kutatásokat, a korábban begyakorlott szerepeket, kérdéseket sutba dobhatjuk. A hagyományos – generációkon át kialakult – szerepek megfordultak, és változnak a munkahellyel szembeni elvárások is.

Akik 1995 előtt születtek, még egy íráson-olvasáson alapuló gyermekkorban nőttek fel. Az agyuk bal agyfélteke-fókuszú, azaz mélységi tudással rendelkeznek. Ők arra törekszenek, hogy egy területen minél képzettebbek legyenek, specializálódnak és küzdenek a mély tudásért.

Az 1995 után született, az audiovizuális korban, a digitális érában felnőtt gyerekek agyi működése nem literális központi, hanem egy audiovizuális élményalapú gondolkodásmódot ad, ahol a jobb agyfélteke áll a fókuszban. Míg a bal agyfélteke a mélységi tudást hozza, a jobb agyfélteke-fókuszú agy képtelen mélységi tudásra.

De figyelem! Az 1995 után született gyermekek tudása sem felszínes, hanem felszíni. Nagy különbség! A mai huszonévesek célja, hogy minél többmindenről tudjanak valamit, aztán majd meglátják, hogy ezzel mit tudnak kezdeni. Ez egy másik fajta tudás, ez nem az, amihez a mai 40-esek, 50-esek hozzászoktak, amit elvárnak.

Marketingesként, HR-sként, főnökként vagy mentorként meg kell találni azt a hidat, ahol a két különböző tudásfajta és tapasztalat együttesen visz előre.

z generacio fintechshow generaciokutato

Fotón Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. ügyvezetője a FinTechShow-n.

A mai huszonévesek számára nem léteznek kikövezett utak

Korábbi tapasztalataink, élményeink nagy befolyással vannak vásárlási és fizetési szokásainkra. Egy nemrég végzett kutatás rámutatott arra, hogy a bankkártya a mai tinédzserek számára – ellentétben a mai negyvenesekkel, ötvenesekkel, akik a bankszámla és a kártya elmúlt 25-30 éves fejlődését megtapasztalták – nem a fizetés szabadságát, hanem a kötöttséget jelenti.

Az 1995 után születettek élményei, tapasztalatai azt láttatják számukra, hogy bármikor változtathatnak iskolát, egyetemet, szakmát. Nincsenek kötöttségek. Ez a gondolkodásmód, mely megjelenik a pénzügyeik intézésében is, visszavezethető többek között a jobb agyfélteke-fókuszú működésre. A jobb agyfélteke-fókuszú működésnél a rövid távú gondolkodás, rövid távú memória dominánsabb.

Ez magával hozza azt is, hogy a kikövezett utak nem adnak olyan stabilitást számukra, mint amit az idősebb generációk társítanak hozzá.

Önismeret, hibázás lehetősége és a csapatmunka

Az önismeret és a hibázás lehetősége egy olyan tanulási folyamat, amit az idősebbek a fiataloktól igyekeznek megtanulni. A fiatalok életében már fontos az önismeret, az iskolában is foglalkoznak vele és nagyon fiatal korban elkezdik beépíteni saját életükbe, hogy a hibázásnak van pozitív oldala.

Holisztikusan nézik a világot, teljesen más rendszerben élnek és teljesen más válaszreakciókat adnak ugyanazokra a kérdésekre és dolgokra. A babyboomer ugyanakkor nem hibázhat; maximalizmusra, tökéletességre nevelték. Tapasztalatai mintáik komoly különbséget jelentenek abból a szempontból, hogy hogyan tudnak egy csapatként dolgozni.

steigervald krisztian fintechshow generaciokutato

Fotón Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. ügyvezetője a FinTechShow-n.

Nincs generációs vagy életkor-doboz

A generáció arról szól, hogy a jelen élménye az átélt múlt és az elképzelt jövő kombinációja. Nincs egységes jelen, nincs azonos igazság, nincsenek egyetemes igazságok. A kommunikációban, az állásinterjúban, lojalitás, motiválás terén meg kell találnunk ezeknek a különbözőségét.
Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. ügyvezetőjének „Mit kíván a jövő nemzedéke? A diszruptív “Z” és a tulajdonlás nélküli világ jövőképe.” c. előadása megtekinthető a FinTechShow online videókonferencia platformján 2020. december 31-ig a résztvevők és az online jegyet vásárlók számára.

Az “Online jegyet” vásárlók számára hozzáférést biztosítunk a FinTechShow online videókonferencia platformhoz, amelyen 2020.12.31-ig megtekinthetők az előadások, a 3D-s kiállítói tér és kapcsolatot építhetnek egymással a résztvevők. FinTechShow program itt. Összes videó listája itt: Playlist.

Címlapfotó: pexels.com

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.