2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2023.07.14.

Szuperapplikáció a láthatáron! Újgenerációs mobilbankkal jön a K&H

Szerző:

Kategóriák:

Új mobilbankkal jelentkezik a K&H. A pénzintézet 10 év folyamatos fejlesztés és funkcióbővítést követően döntött úgy, hogy alapjaiban újítja meg a mobilbankját. A világszínvonalú új megoldás élményszerű új dizájnnal jelenik meg. „A K&H újabb nagy lépést tett az úgynevezett »életmód mobilapplikáció« felé, ami messze több, mint egy hagyományos mobilbank” – jelentette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A K&H azon ügyfeleinek, akik jelenleg is aktívan használják a mobilbankot, nem szükséges ismét letölteni, az applikáció a közeljövőben automatikusan frissül.

A K&H jelenleg futó mobilapplikációja az app store-okban a legjobbra értékelt mobilbank Magyarországon.

A magas elégedettség annak is betudható, hogy a mobilbank 2013-as bevezetése óta az elérhető funkciók száma fokozatosan hatvanra emelkedett.

„Előbb a bank költözött be a mobilokba, aztán a bankár is”

– utalt Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője Kate-re, a személyes digitális asszisztensre.

A folyamatosan okosodó Kate-tel eddig 200 ezer ügyfél ismerkedett meg. Kérdéseikre szabatos magyarsággal igyekszik válaszolni a személyes digitális asszisztens, egyben pedig rávezeti az ügyfelet a megfelelő megoldást nyújtó funkcióra. Erre nagy szükség is van, mert az applikáció már rendkívüli összetett.

„A mobilbank akkor jó, ha letisztult, modern a felhasználói felülete, amelyet könnyű áttekinteni, és mindössze néhány klikkeléssel meg lehet csinálni a kért tranzakciót. És persze az új mobilbankban is ott van Kate, hogy segítsen, amikor csak kérik.”

– mondta Vadócz Zsolt, a K&H digitalizációs vezetője.

Természetessé vált a mobilbankolás, akár egy insta-poszt

Az eddig használt mobilbank a felhasználók mindennapjainak részévé vált. A mobilbanki applikáció olyannyira sikeres, hogy 2020 óta felhasználóinak száma megduplázódott, immár 560 ezer K&H-s ügyfél használja napi szinten.

A népszerűséget nyilván az is fokozza, hogy a magyar piacon először érhető el olyan mobilbanki applikáció, amelyben számos biztosítás is köthető, továbbá a hozzájuk tartozó dokumentáció, kárbejelentés és -utánkövetés is elérhető.

Ugyancsak unikum, hogy mind az öt globális pénzügyi szolgáltató elektronikus pénztárcájába lehet digitalizálni a K&H bankkártyáit. Ezzel élnek is a felhasználók, hiszen a bankkártya-tranzakciók 23 százaléka már digitalizált kártyával – jelentős részük okosórával – történik.

Havonta másfél millió átutalást kezdeményeznek az ügyfelek, és ehhez elegendő számukra átlagosan másfél perc. Egy személyi kölcsön igénylése, vagy egy élet- vagy utasbiztosítás megkötése sem igényel többet néhány percnél.

Díjazzák az ügyfelek és a szakma

A K&H innovációs aktivitását nem csupán az ügyfelek díjazzák, de a nemzetközi szaksajtó is. Június végén a Global Banking and Finance Review című neves brit szaklap „Magyarország Legjobb Digitális Bankja 2023” díjjal ismerte el a bank digitalizáció terén elért eredményeit.

Az ügyfelek és a szakma kedvező megítélése és az applikáció gyakori használata ellenére a mobilbank 2023-ra kinőtte korábbi kereteit.

„Az innováció nem áll meg: a folyamatosan fejlődő fogyasztói igényeknek elébe kell mennünk”

– mondta Németh Balázs.

A K&H belga anyabankja, a KBC többszörösen díjazott mobilbankjának tapasztalatait felhasználva a K&H csapata 2023 nyarára megalkotta az újgenerációs mobilbankot, amely július közepétől indul hódító útjára.

Azoknak, akik már aktívan használják a K&H mobilbankot, nem kell semmit tenniük, az applikáció automatikusan frissülni fog és minden korábban elmentett adat – így például a tranzakciótörténet vagy a partnerek is – változatlanul elérhető marad.

„Azoknak, akik még nem használták a mobilapplikációt, már csak azért is érdemes letölteniük, mert egy világszínvonalú termékkel találkozhatnak”

– tette hozzá Vadócz Zsolt.

Mobilapp újratöltve

Már első körben is megváltozik a dizájn: egy intuitív, modern és letisztult felülettel találkozhatnak az ügyfelek, amely teljesen új ügyfélélményt nyújt. Emellett beépül már most néhány új funkció a mobilbankba.

A júliusi „mobilapp újratöltve”-akció legizgalmasabb része azonban a szemnek láthatatlan: a mobilbankot működtető informatikai rendszer alapjaiban újul meg. Ez az új informatikai architektúra teszi ugyanis lehetővé, hogy a jövőben folyamatosan újabb és újabb összetett szolgáltatások kerüljenek a mobilbankba.

„Mire a végére érünk – ha lehet egyáltalán ilyet mondani a digitális világban –, addigra a K&H mobilapplikáció már nem is a hagyományos értelemben vett mobilbank lesz, hanem azon messze túl mutat majd”

– magyarázta Németh Balázs, aki hozzátette:

„most teremtjük meg azokat a háttérfeltételeket, amelyek lehetővé teszik, hogy az ügyfelek belátható időn belül egy úgynevezett szuperapplikációt hordjanak a zsebükben – vagy még inkább, okosóra formájában – a csuklójukon. A szuperapp-ok magukban gyűjtenek számos eltérő szolgáltatást, amely ma még csak külön-külön applikációkban érhető el. Ez nem sci-fi, ez maga a jövő”.

Forrás: K&H

Címkék:
blank