2023.05.25.

Szupertárca: mindent bele

Szerző:

Kategóriák:

„Kiváló ügyfélélményre törekszünk” – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A szupertárcákról, a mobilbanki alkalmazásokba költöző új funkciókról, valamint Kate-ről, a K&H Csoport személyes digitális asszisztenséről is kérdeztük a banki vezetőt.

FTZ: Mi az a legfontosabb trend, amely Ön szerint napjainkban meghatározza a bankolás fejlődési irányát?

Németh Balázs: A digitalizáció évek óta áthatja a pénzügyi szolgáltatók mindennapjait. Erre a pandémia még rátett egy lapáttal, hiszen az emberek életszükségletévé vált az internetes vásárlás, vele együtt pedig az elektronikus fizetés.

Ez a felfutó folyamat nem tört meg a járvány elültével.

Egyre több ember életében a mindennapok része a mobilapplikációk használata, a pénzügyek mobilbankban történő intézése. Ráadásul a vásárlásokhoz kapcsolódó fizetések is egyre inkább digitális formában történnek.

Hódít az elektronikus pénztárca.

A K&H ügyfeleinek 88 százaléka használja az elektronikus csatornákat. 640 ezer digitálisan aktív ügyfelünk van, félmillióan rutinszerűen használják a mobilbankot. Havonta mintegy 3 millió érintésmentes fizetést regisztrálunk, ennek ötöde már okostelefonon vagy okosórán kezdeményezett tranzakció.

FTZ: Mivel lehet még több ügyfelet az elektronikus tárcák használata felé terelni?

Németh Balázs: Magyarországon még mindig nagyon magas a forgalomban lévő készpénzmennyiség, pedig nemzetgazdasági szinten ez a legdrágább fizetőeszköz.

A Magyar Nemzeti Bank és a kereskedelmi bankok közös vállalása, hogy a készpénzhasználatot visszaszorítsák. Nem véletlenül vezették be az azonnali átutalási rendszert, később kötelezővé tették az elektronikus fizetések elfogadását a kereskedőknél. Az őstermelőkön kívül ma már lényegében mindenütt lehet bankkártyával fizetni.

A mobilbank és az elektronikus pénztárca egyaránt hozzájárulhat a készpénz visszaszorításához.

Mi a K&H-nál arra fókuszálunk, hogy minél több szolgáltatást költöztessünk be a mobilapplikációnkba. Egyfajta szupertárcát hozunk létre, amelyben egy sor fontos ügyet el lehet intézni.

Németh Balázs, K&H Csoport

Fotón Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Forrás: K&H

FTZ: Mi fér bele egy ilyen szupertárcába?

Németh Balázs: Ma már a sztenderd pénzügyi műveleteken kívül a biztosítási szolgáltatások jelentős része is elérhető, sőt, kárbejelentést is lehet tenni és a kárügyintézés folyamatát is végig lehet követni. A szükséges dokumentumok szintén elérhetők.

Közlekedési jegyet is lehet vásárolni a mobilappunkban, és

azt gondolom, hogy szelektív módon, mindennek helye van benne, ami az ügyfelek természetes, mindennapi igényeit szolgálja.

Így például a mobilitással kapcsolatos kifizetések – lehet ez megosztott jármű bérleti díja, vagy autópályadíj.

Anyabankunk, a belga KBC pedig tavaly már bevezette a Kate Coint is, amely a különféle vásárlásokat díjazza. Az így összegyűjtött programozott pénzt az ügyfelek vagy a KBC pénzügyi eszközeire vagy a szerződött partnerek szolgáltatásaira költhetik.

FTZ: Nem teszi ez a sok szolgáltatás túlságosan komplikálttá a mobilapplikáció használatát?

Németh Balázs: Arra törekszünk, hogy a lehető legegyszerűbb, gyors és áttekinthető legyen az applikáció, vagyis kiemelkedő ügyfélélményt nyújtsunk. Ezzel együtt egyre komplexebbé válik a mobilbank, valóban.

A választási lehetőségek közötti eligazodást azonban hatékonyan segíti Kate, a személyes digitális asszisztens, aki nagy népszerűségnek örvend: immár meghaladja a 218 ezret azoknak az ügyfeleknek a száma, akik igénybe veszik, vették a segítségét, tanácsait, közülük 53 ezren tettek már fel neki konkrét kérdéseket.

Sokan persze még csak tesztelik, hogy egyáltalán mire jó ez a segítség. A kérdezők zöme írásban vagy a gyorsgombok segítségével kommunikál – de láthatóan sokan élvezik, hogy élőszóban is beszélgethetnek Kate-tel.

Németh Balázs BIO

Tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végezte, ahonnan az ABN Amro Bankban helyezkedett el. Az ABN Amro 2001-ben beolvadt a K&H-ba, így csatlakozott vezető üzleti elemzőként a bankcsoporthoz.

Az elmúlt húsz évben a K&H Csoport számos területét végig járta. A K&H Lízingnél a Kontrolling és ICT területet vezette, majd 2006-tól a K&H Bank Kontrolling vezetőjeként folytatta a pályafutását. 2011-től a Stratégiai, 2014-től a Stratégiai és HR igazgatóságot vezette, majd a Változáskezelés divízió élén bizonyított.

Két és fél éve a K&H Csoport innovációs vezetőjeként a digitális megoldásokat alkalmazó új technológiai irányok kijelölését és a fejlesztések megvalósítását végző területeket irányítja; emellett ellátja az Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetését is.

Közel ezer banki szakember munkáját vezeti, koordinálja.

Címlapfotó forrása: stock.adobe.com By OleCNX | Licenc: FinTech Group

Címkék: