2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2023.06.21.

Új digitális szolgáltatással bővülhet a bankkártya. Elindult a Budapest Pay&Go tesztelése

Szerző:

Kategóriák:

Elindult egy új digitális szolgáltatás, a Budapest Pay&Go tesztelése, amelynek célja, hogy a tömegközlekedési eszközökön a jegyvásárlás és -érvényesítés egyetlen bankkártyás érintéssel megvalósuljon. A projekt a BKK, a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésében valósul meg, és a tömegközlekedők először a 100E Repülőtéri Expresszen próbálhatják ki az új szolgáltatást.

A Budapesti Közlekedési Központ 2023. június 20-ától a Mastercarddal, a Monet+-szal és a K&H-val közösen egy olyan technikai megoldás próbaidőszakát indította el, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát.

A BKK célja, hogy tapasztalatot szerezzen egy Magyarországon eddig ismeretlen, de nemzetközi piacon már gyakran alkalmazott technológiáról.

„A nyitott városkormányzásnak része az is, hogy folyamatosan kísérletezzünk új megoldásokkal – a tesztidőszakok alatt ugyanis még azelőtt kiderül, hogy egy-egy újítás hogyan működik a gyakorlatban, mielőtt elköteleződünk egy nagyszabású fejlesztés irányába – így tudunk finomítani a megoldásainkon azok bevezetése előtt.”

– nyilatkozta Kerpel-Fronius Gábor, Budapest főpolgármester-helyettese.

Dr. Walter Katalin a BKK vezérigazgatója kifejtette, a BKK ügyfélközpontú digitális fejlesztéseinek eredménye többek között a BudapetGO elindítása, az időalapú digitális jegyek bevezetése, az automatahálózat modernizálása, sőt, a jegyellenőrök munkáját segítő digitális eszközök, és megoldások bevezetése is. A Mastercarddal és a K&H-val közösen indított Budapest Pay&Go teszt is ennek a digitalizációs folyamatnak a része – tette hozzá a vezérigazgató.

„Az utasok Európa és a világ számos nagyvárosában utazhatnak már egyszerűen, érintésmentesen a bankkártyájuk, mobiltárcájuk, vagy arra alkalmas viselhető eszközük használatával. Globális tapasztalataink alapján ez az innováció mindenhol magasabb ügyfélélményt és elégedettséget eredményezett. Biztosak vagyunk abban, hogy ez Budapesten sem lesz másként, és egyre több vonalon nyílik majd lehetőség a technológia bevezetésére.”

– mondta Berkes Tibor, a Mastercard igazgatója.

„Ma már bármikor, bárhol, bármit megvehetünk bankkártyával, akár a tárcánkban, akár a mobilunkban van. Miért ne lehetne így a buszjeggyel is? Ferihegyről jövet vagy oda menet? Ezért biztosítjuk a reptéri gyorsjáratokon a bankkártya elfogadását, könnyítve ezzel az utazó magyarok és a hozzánk érkező külföldiek életet.”

– mondta el Király Andrea a K&H Csoport lakossági divízióvezetője.

A BKK ügyfeleinek a 100E Repülőtéri Expressz buszjáraton a jegyvásárláshoz és -érvényesítéshez nem lesz másra szükségük, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező fizikai, vagy digitalizált bankkártyára.

Hogyan működik és miben más a Budapest Pay&GO?

Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK ügyfelei előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével válthatnak jegyet a 100E Repülőtéri Expresszre.

A járat utasainak nem lesz szükségük sem arra, hogy egy applikációban, vagy egyéb online felületen regisztráljanak, sem arra, hogy egy papírjegyet tartsanak maguknál az utazás végéig. Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okoseszközüket és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.

A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártya alapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket helyi, illetve országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon.

Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Tehát nincs szükség sem papír, sem online jegyre.

A BKK célja, hogy ügyfelei gyorsabban, egyszerűbben végezhessék el a vásárlást és az érvényesítést, illetve, hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb papírmentes, digitális megoldással népszerűsítse a környezetbarát közösségi közlekedést – ehhez kiváló tapasztalatgyűjtésre nyújt lehetőséget a most induló projekt.

A BKK tervezi, hogy a tesztet később az M1-es metróra is kiterjeszti.

[BKK] | Címlapfotó forrása: BKK

Címkék:
blank