A Simple elérte a 900 ezer fős regisztrációs számot. Al-Absi Gáberrel, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettesével készített interjúnk második részében többek között a kártyamentés előnyeiről, a rohamosan változó fogyasztói szokásokról és az augusztusban bemutatott Simple gyorsfizetési megoldásokról beszélgettünk.
Áttekintés:
- Simple: 900 ezer felhasználó és 17 millió tranzakció.
- QR-kódos csekkbefizetés: több tízezer tranzakció az első hónapban (2019. augusztus).
- Információhiánnyal küzdenek a felhasználók a mentett kártyaadatokkal történő fizetéssel kapcsolatban.
- Al-Absi Gáber: „A legjobb úton haladunk a fogyasztói szokások megváltoztatása felé”.
- A megkérdezettek 46%-a már halasztotta el a vásárlást (a fizetés miatt).
- Miután nő a mentett kártyák száma, ezzel párhuzamosan nő a vásárlási hajlandóság is.
A Simple által bevezetett inapp, QR-kódos és push üzenetes gyorsfizetési megoldások új dimenziót nyitnak az online kártyamentéses fizetések világában.
Az OTP Mobil eddigi tapasztalatai szerint a felhasználók rendkívül nyitottak, gyorsan megváltoztatható a kártyaadatok mentésével kapcsolatban eddig tapasztalt negatív hozzáállás. Ezt támasztja alá a cég hat hetes, adatmentést ösztönző kampánya is, amelynek hatására 32 százalékkal nőtt a SimplePay felületen végrehajtott, azaz Simple fiókos tranzakciók száma.
Az edukáció viszont továbbra is fontos, a jövőben még nagyobb figyelmet szentel ennek a cég, de közel az áttörés – mondta el Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott exkluzív interjújának második részében.
Fotón: Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese 2019.10.15-én a PayTechShow-n
1. Idén tavasszal ünnepelte a Simple az 5. születésnapját. Akkor már átléptétek a 700 ezer regisztrációt és a 10 millió tranzakciót. Hol tartotok most?
Habár még csak október vége van, mind a regisztrálók, mind pedig a tranzakciók száma jelentősen növekedett a tavasszal mértekhez képest.
Jelenleg 900 ezer regisztrálónál és 17 millió tranzakciónál tart a Simple.
A legnépszerűbb szolgáltatásunk továbbra is a közterületi parkolás, de az elmúlt időszak újítása, a QR-kódos csekkfizetés is közkedvelt: az augusztus elején bevezetett fizetési opció csak az első hónapjában több tízezer tranzakciót generált.
Kapcsolódó cikk:
- Megérkezett a magyar webshopokba a QR-kódos fizetés, 2019.08.22.
2. Hogyan látjátok a hazai mobilfizetési piac érettségét? Megtörtént már az áttörés a felhasználói számok és a használat gyakorisága tekintetében?
Sajnos hazánkban az európai átlagot tekintve is kiemelkedő a készpénzhasználat aránya. Ugyanakkor pozitív, hogy egyre többen nyitnak az elektronikus pénzkezelési újítások felé, ez a mobilfizetési megoldások felfutásában is tetten érhető.
A Simple által nyújtott kényelmi funkciók sok esetben felülírják a mobilos megoldásokkal szembeni tévhiteket, a bizalmatlanságot. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy minél többen kipróbálják ezeket a korszerű szolgáltatásokat, hiszen a mindennapokban segítséget nyújtanak.
3. Idén már elérhető az Apple Pay Magyarországon, hamarosan jöhet a Google Pay is, illetve pár éve elérhetők az Android alapú banki mobiltárcák. Ezek a mobilfizetési megoldások hogyan hatnak a Simple piaci pozíciójára?
A Simple piaci pozícióját erősíti a folyamatosan fejlődő mobilfizetési piac. Az ApplePay Magyarországon először a Simple applikáción és az OTP Bankon keresztül vált elérhetővé idén nyáron.
Androidon pedig
folyamatosan nő az NFC-s felhasználói bázis, havonta több mint félmillió tranzakciót bonyolítanak le ügyfeleink ilyen formában.
Kapcsolódó cikkek:
4. Az elmúlt hetekben rendkívül aktív kampányba kezdtetek, hogy a felhasználók mentsék el a Simple Fiókba a bankkártyáikat. Mennyire nyitottak a felhasználók arra, hogy elmentsék a kártyaadataikat? Milyen arányban használják az ügyfelek a mentett kártyaadatokkal történő fizetést?
A kártyamentést ösztönző kampányunk nagyszerű példa arra, hogy
a legtöbb felhasználó egyszerűen információhiánnyal küzd ezen a téren.
Ennek a rövid, mindössze 6 hetes kampánynak köszönhetően 32 százalékkal nőtt a SimplePay felületen végrehajtott mentett kártyás, azaz Simple fiókos tranzakciók száma, 15 százalékkal pedig a SimplePay és Simple Fiókos elsővásárlók aránya.
És az ok, amiért ki merem jelenteni, hogy a legjobb úton haladunk a fogyasztói szokások megváltoztatása felé:
csak szeptemberben a Simple fiókba és az egyes SimplePay partnereknél használható mentett kártyás tranzakciók aránya meghaladta a 30 százalékot.
Ezzel összhangban van a Pulzus piackutatóval készített közös kutatásunk eredménye is, eszerint sokan igénylik az online kártyás fizetési folyamat gördülékenyebbé tételét. A 18-55 éves magyar lakosságra reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek 46 százaléka halasztotta már el a vásárlását azért, mert nem volt nála a bankkártyája vagy mert nem volt ideje, kedve begépelni az adatokat.
5. Hogyan segítheti ez (a mentett kártyaadatokkal való fizetés) a hazai elektronikus fizetési piac bővülését?
A kártyamentési hajlandóság most is magas. A felhasználókat leginkább a tranzakció gördülékenyebbé tételével lehet vásárlásra ösztönözni.
A kutatásunk is ezt támasztja alá: a megkérdezettek 48 százaléka ugyanis elmentené vagy valószínűleg elmentené a bankkártyája adatait, ha ezzel lerövidíthetné a tranzakció idejét.
Könnyű belátni azt az összefüggést, hogy miután nő a mentett kártyák száma, ezzel párhuzamosan a vásárlási hajlandóság is nő, hiszen megszűnnek majd a korábban emiatt elhalasztott vásárlások. A Simple applikációban elérhető gyorsfizetési megoldások felé pedig már eleve nagyobb bizalommal fordulnak a felhasználók.
Fontos szempont továbbá, hogy az EU-s pénzügyi szabályozások (például a SCA – erős ügyfél-hitelesítés) bevezetése mellett a kényelmi szempontokra is kiemelten fókuszálunk. Törekszünk arra, hogy a felhasználóink maximális biztonság mellett, maximális felhasználói élményt kapjanak a Simple használatával.
Összességében elmondható, hogy mind a kereskedői, mind a felhasználói oldal számára igyekszünk olyan plusz szolgáltatásokat kínálni, amelyek csökkenthetik a lemorzsolódást és elősegíthetik a vevőmegtartást a szigorodó szabályozási környezetben is.
6. Mit gondoltok arról, hogyan bővülhet a Simple felhasználók száma a következő 1-3 évben? Mi fogja hajtani a további növekedést?
Ahogy a korábban említett számadatokból is látszik, a soron lévő reális mérföldkő az 1 milliós felhasználói bázis elérése, ezen kívül az elkövetkezendő időszak az edukációról is szól majd.
Az a célunk, hogy minél több leendő és jelenlegi felhasználónk felismerje, hogy a Simple szolgáltatásai biztonságosak és egyszerűek. Ráadásul az applikációban elérhető funkciók megkönnyítik a mindennapokat.
Növekedést az egyre bővülő kínálat mellett attól is várunk, hogy nagyobb hangsúlyt fektetünk a kommunikációnkban a Simple kényelmi szolgáltatások bemutatására.
Kapcsolódó cikk: