SimpleTrends
SimpleTrends

16 éven aluliak számára szülői felügyelet mellett ajánlott! YoloPay

Szerző: | 2017. 02. 22. | Fintech startupok, Nemzetközi fintech startupok, Összes hír

FinTechShow-7.0

YOLO ’You Only Live Once’, azaz egyszer élünk. Míg tizenéves gyermekeink ezzel a felkiáltással tűntetik el számunkra láthatatlan módon havi apanázsukat, addig szülőként ugyanezen címszó alatt találhatunk megoldást a problémára. A 2014-ben alapított, szingapúri székhelyű YoloPay célja ugyanis, hogy digitalizálja és okosabbá tegye a legfiatalabb generáció pénzügyeit.

 

Miért YO a YOLO?

Mert a gyereknevelés egyik legfontosabb elvét alkalmazza a családi pénzügyekre. Adjunk szabadságot, de szabjunk hozzá kereteket! Ennek kiindulópontja, hogy a kölyök nem a papírt vágja zsebre egy sikeres kunyerálás után, hanem egy prepaid kártyát, amit mindig feltöltünk számára a kialkudott összeggel. Ezt aztán költse, amire akarja! Ja, nem!

Ha a boltban nem is, de virtuálisan fogjuk a kezét minden kártya-csippanásnál a yololite applikáción keresztül, nehogy „véletlen” másra menjen el a pénz, mint amire adtuk. Az alkalmazás szülői nézetében állíthatjuk be a gyerkőc „pénzügyi mozgásterét”. Megadhatjuk például, hogy mennyit költhet egy vásárlás alkalmával, engedélyezzük-e számára az online fizetést, tiltunk-e bizonyos kereskedőket, vagy akár a kártya használatát pl. 22 óra után, visszafogva ezzel az esti buli költségvetését.

Drasztikus lépésként meg is vonhatjuk a gyerektől a zsebpénzt, azaz inaktiválhatjuk a kártyát egyetlen mozdulattal.

Nyomon követhetjük a tranzakciókat, kérhetünk real-time értesítéseket, és grafikonokon elemezhetjük mire, mennyi ment el az adott hónapban.

yolopay-min

 

De miért nem kérdezzük ezt meg egyszerűen a gyerektől?

Megtehetjük. A theAsianparent 2016-os kutatása szerint a szingapúri szülők viszont vagy nem teszik, vagy éppen teszik, csak nem mennek vele sokra. Az eredmény mindenesetre elgondolkodtató.

Míg az ősöknek meggyőződése, hogy a gyerek a zsebpénz 63%-át kajára, 19%-át sulira és 9%-át utazásra költi, addig a valóság ennél sokkal árnyaltabb. A költési preferencia első két helyén egyértelműen a kütyük és a ruházat állnak. Az élelmiszer kategória pedig még a dobogó harmadik fokára sem fért fel; úgy tűnik a szingapúri tinik online játékokkal „laknak jól”.

Valamit azért mégiscsak sejthet anya-apa is; ugyanis a megkérdezettek 40%-a bevallotta, aggódik, hogy csemetéje felesleges dolgokra szórja el a pénzt. 24% attól fél, hogy a gyerkőc többet költ a kelleténél, 20% pedig tart tőle, hogy újdonsült gazdája egyszerűen elveszti, amit kapott.

 

És akkor megint a gyerek húzza a rövidebbet?

A kutatás tanulsága szerint épp ellenkezőleg! A megkérdezett szülők 79%-a ugyanis hajlandó volna több zsebpénzt adni akkor, ha lenne némi rálátása a gyerek pénzügyeire. Szóval egyelőre úgy tűnik a YOLOPAY digi zsebpénz megoldása mindenkinek kifizetődőbb. Még nekik is. Bár a vásárlásért csak külföldön számítanak fel díjat, a szolgáltatásért évente családtagonként 30 dollárt kér a YoloPay.

 

Több startup is hajt a millennium generáció pénzügyeire.

Bár a bankok 14 éves korukig hallani sem akarnak róluk, a fintech startupok tárt karokkal és okos megoldásokkal várják a cseperedő generációt. Egy 10 éves gyerek már megkapja az első mobilját, egyedül jön-megy az iskolába, vagy moziba a barátaival, azaz elkezd pénzt költeni, és nagyon nem mindegy, hogy hogyan.

Ázsiában digitális zsebpénz megoldást kínál a YoloLighton kívül a Neat, a briteknek ott a Loot, a GoHenry és az Osper, a dánoknak a LunarWay és Ernit, az amerikaiaknak Greenlight. És mi lesz a magyar gyerekekkel? Nekik marad a készpénz, meg az aggódó szülők? Nem! A Family Finances értük dolgozik a FinTechLab-ban.

 
z-generation-banks

BankTechShow | A jövő digitális bankja
BankTechShow 1.0 | A jövő digital bankja

A fintechzone.hu kiadója a FinTech Group Kft.
„A digitális pénzügyi technológiák, FinTech szolgáltatások terjedését segítjük.”
Web: fintechgroup.hu

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

RAJTMÁR DÓRA

Dóra, aki nem volt mindig felfedező. Volt viszont több bank és telko cég termék-, szegmens-, digi menedzsere és üzletfejlesztője. A multikultin megedződve, 12 év után először azt fedezte fel, hogy valami újra, forradalmira vágyik, oda, ahol boldogan él a gondolatszabadság és a kreatív eszme, sőt, soha meg sem hal. Aztán meg úgy alakult, hogy őt fedezték fel, és megkérték, hogy induljon felfedező útra az egyre sűrűbb fintech erdőben, és figyelje az előbújó startupokat. Vigyázz, mert előbb-utóbb Téged is felfedez! #doraafelfedezo

FINTECHSHOW 7.0

fintech fintechshow
Terítéken a legújabb fintech innovációk.

SimpleTrends konferencia

Simpletrends
Legújabb trendek az e-commerce, m-commerce, fintech, marketing és logiksztika témákban.

BANKTECHSHOW 1.0

banktech banktechshow
Megoldások a láthatatlan bankoláshoz.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!