Ezt a 10 dolgot érdemes tudnod a Sparklabról, az első hazai biztosítói inkubátorról

írta | 2017. 03. 31. | Banki és fintech hírek, Insurtech, Összes hír

PayTechShow 4.0

Március 14-től lehet jelentkezni a Sparklab programra, az NN Biztosító inkubátorába. Feltettük azt a 10 kérdést, amikre várhatóan Te is választ vársz. Mutatjuk Südy István, a Sparklab vezetőjének válaszait.

 

Előzmények

Február végén jelentette be az NN Biztosító, hogy Hollandia után Magyarországon épül fel a következő Sparklab. Az inkubátorban a kiválasztott csapatok, ötletgazdák valósíthatják meg az innovatív projektjeiket a mentorprogram segítségével. Elsősorban olyan ötleteket, megoldásokat várnak, amelyek hozzájárulhatnak az életminőségünk javításához. Emellett lehet jelentkezni insurtech és fintech projektekkel is.

Sparklab jelentkezés
 

10 dolog, amit a Sparklabról érdemes tudnod

 

1. Fintechzone: Kik jelentkezhetnek a programra? Magánszemélyek, jogi személyek, csapatok, doerek?

Südy István: Magánszemélyeket és csapatokat is várunk. Számunkra az ideális jelentkező olyan csapat, amiben az üzleti és a technológiai képességek jelen vannak.

2. Mit kell vállalniuk a csapatoknak a programban ahhoz, hogy bekerülhessenek?

Südy: A jelentkezőknek vállalniuk kell, hogy amennyiben kiválasztásra kerülnek, akkor a program ideje alatt csak a saját projektjükkel foglalkoznak és részt vesznek a nekik szervezett workshopokon. Erre mi biztosítunk egy külön fizikai helyszínta program alatt ahol dolgozhatnak a megvalósításon.

3. Várhatóan mennyi csapat kerül majd kiválasztásra, akik részt vehetnek a programban?

Südy: Terveink szerint maximum 5 csapattal kezdenénk el a közös munkát tavasszal.

4. Hogyan történik majd a kiválasztás?

Südy: A jelentkezéseket egy internetes felületen keresztül várjuk. A beérkezett pályázatokat első körben a programban részt vevő mentorok értékelik és állítják össze az un. short listet. Ebből az előszűrt listából választja majd ki az NN Biztosító vezetése a legígéretesebb projekteket.

5. Hogyan épül fel a program, mire számíthatnak a csapatok?

Südy: A program 3 hónapos, ami 3 alappillérből épül fel. Az első pillér a „Discovery”, amelynek keretében a kiválasztott ötletgazdák, csapatok megismerkednek a biztosítói világgal, a potenciális ügyfelekkel és azok igényeivel. A második pillér a „Building”, ahol azt mutatjuk meg, miképpen lehet a potenciális ügyfelek igényeit már a fejlesztés korai fázisában figyelembe venni és beépíteni. A harmadik pillér a „Selling”, ahol az értékajánlat kidolgozásától az üzleti modellezésen át a marketing és értékesítési csatornák feltérképezéséig adunk módszertani és gyakorlati iránymutatásokat.

6. Mit kér a Sparklab a csapatoktól? Pl.:  tulajdoni részesedést?


Südy: Nem kérünk tulajdoni részesedést a programban való részvételért. Annyit kérünk, hogy a program ideje alatt csak a projekt megvalósítására koncentráljanak. És persze olyan terméket fejlesszenek, ami megállja a helyét a piacon

.

7. Mennyi elfoglaltságot jelent majd számukra a program hetente?

Südy: Sok workshop lesz, amiken „házi” feladatokat kapnak. Ezek a feladatok azt a célt szolgálják, hogy a program végére működő prototípus, vagy ideális esetben bevezethető termék álljon elő.

8. A csapatok megismerkedhetnek majd az NN Biztosító működésével, innovációs törekvéseivel?

Südy: Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a programban résztvevők átfogó képet kapjanak az NN Biztosító célkitűzéseiről, működéséről, a digitális elképzeléseiről. Ennek keretében az NN Biztosító munkatársait is bevonjuk a programba és igény szerint rendelünk a biztosító oldaláról is mentorokat a csapatokhoz. Minél jobban megismerjük egymást, annál sikeresebb projektek születhetnek.

9. A program végére hová kell eljutniuk a csapatoknak?

Südy: Használható terméket szeretnénk látni a program végén. Olyan prototípusokat, amelyeket fel lehet készíteni az értékesítésre.

10. Mi történik a program végén a csapatokkal, a megoldásokkal?

Südy: Un. „Demo Day” keretében kell majd a csapatoknak az eredményeiket prezentálniuk. Ezen nemcsak az NN Biztosító vezetése, hanem befektetők, üzleti angyalok, nagyvállalatok és egyéb érdekelt felek is részt vesznek majd.

 

+1 Milyen területeken várjátok a megoldásokat?


Südy: Elsősorban olyan megoldásokat várunk, amelyek a társadalom életminőségét javítják. Ezek lehetnek egészségüggyel, sporttal, vagy biztonsággal kapcsolatosak is. Valójában nem szeretnénk bekorlátozni a pályázók fantáziáját azzal kapcsolatban, hogy mit jelent az életminőség javítása. Ezek akár lehetnek insurtech és fintech jellegűek is.

 

További infok itt.

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!