Ezt a 10 dolgot érdemes tudnod a Sparklabról, az első hazai biztosítói inkubátorról

írta | 2017.03.31. | Banki és fintech hírek, Insurtech, Összes hír

Március 14-től lehet jelentkezni a Sparklab programra, az NN Biztosító inkubátorába. Feltettük azt a 10 kérdést, amikre várhatóan Te is választ vársz. Mutatjuk Südy István, a Sparklab vezetőjének válaszait.

 

Előzmények

Február végén jelentette be az NN Biztosító, hogy Hollandia után Magyarországon épül fel a következő Sparklab. Az inkubátorban a kiválasztott csapatok, ötletgazdák valósíthatják meg az innovatív projektjeiket a mentorprogram segítségével. Elsősorban olyan ötleteket, megoldásokat várnak, amelyek hozzájárulhatnak az életminőségünk javításához. Emellett lehet jelentkezni insurtech és fintech projektekkel is.

Sparklab jelentkezés
 

10 dolog, amit a Sparklabról érdemes tudnod

 

1. Fintechzone: Kik jelentkezhetnek a programra? Magánszemélyek, jogi személyek, csapatok, doerek?

Südy István: Magánszemélyeket és csapatokat is várunk. Számunkra az ideális jelentkező olyan csapat, amiben az üzleti és a technológiai képességek jelen vannak.

2. Mit kell vállalniuk a csapatoknak a programban ahhoz, hogy bekerülhessenek?

Südy: A jelentkezőknek vállalniuk kell, hogy amennyiben kiválasztásra kerülnek, akkor a program ideje alatt csak a saját projektjükkel foglalkoznak és részt vesznek a nekik szervezett workshopokon. Erre mi biztosítunk egy külön fizikai helyszínta program alatt ahol dolgozhatnak a megvalósításon.

3. Várhatóan mennyi csapat kerül majd kiválasztásra, akik részt vehetnek a programban?

Südy: Terveink szerint maximum 5 csapattal kezdenénk el a közös munkát tavasszal.

4. Hogyan történik majd a kiválasztás?

Südy: A jelentkezéseket egy internetes felületen keresztül várjuk. A beérkezett pályázatokat első körben a programban részt vevő mentorok értékelik és állítják össze az un. short listet. Ebből az előszűrt listából választja majd ki az NN Biztosító vezetése a legígéretesebb projekteket.

5. Hogyan épül fel a program, mire számíthatnak a csapatok?

Südy: A program 3 hónapos, ami 3 alappillérből épül fel. Az első pillér a „Discovery”, amelynek keretében a kiválasztott ötletgazdák, csapatok megismerkednek a biztosítói világgal, a potenciális ügyfelekkel és azok igényeivel. A második pillér a „Building”, ahol azt mutatjuk meg, miképpen lehet a potenciális ügyfelek igényeit már a fejlesztés korai fázisában figyelembe venni és beépíteni. A harmadik pillér a „Selling”, ahol az értékajánlat kidolgozásától az üzleti modellezésen át a marketing és értékesítési csatornák feltérképezéséig adunk módszertani és gyakorlati iránymutatásokat.

6. Mit kér a Sparklab a csapatoktól? Pl.:  tulajdoni részesedést?


Südy: Nem kérünk tulajdoni részesedést a programban való részvételért. Annyit kérünk, hogy a program ideje alatt csak a projekt megvalósítására koncentráljanak. És persze olyan terméket fejlesszenek, ami megállja a helyét a piacon

.

7. Mennyi elfoglaltságot jelent majd számukra a program hetente?

Südy: Sok workshop lesz, amiken „házi” feladatokat kapnak. Ezek a feladatok azt a célt szolgálják, hogy a program végére működő prototípus, vagy ideális esetben bevezethető termék álljon elő.

8. A csapatok megismerkedhetnek majd az NN Biztosító működésével, innovációs törekvéseivel?

Südy: Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a programban résztvevők átfogó képet kapjanak az NN Biztosító célkitűzéseiről, működéséről, a digitális elképzeléseiről. Ennek keretében az NN Biztosító munkatársait is bevonjuk a programba és igény szerint rendelünk a biztosító oldaláról is mentorokat a csapatokhoz. Minél jobban megismerjük egymást, annál sikeresebb projektek születhetnek.

9. A program végére hová kell eljutniuk a csapatoknak?

Südy: Használható terméket szeretnénk látni a program végén. Olyan prototípusokat, amelyeket fel lehet készíteni az értékesítésre.

10. Mi történik a program végén a csapatokkal, a megoldásokkal?

Südy: Un. „Demo Day” keretében kell majd a csapatoknak az eredményeiket prezentálniuk. Ezen nemcsak az NN Biztosító vezetése, hanem befektetők, üzleti angyalok, nagyvállalatok és egyéb érdekelt felek is részt vesznek majd.

 

+1 Milyen területeken várjátok a megoldásokat?


Südy: Elsősorban olyan megoldásokat várunk, amelyek a társadalom életminőségét javítják. Ezek lehetnek egészségüggyel, sporttal, vagy biztonsággal kapcsolatosak is. Valójában nem szeretnénk bekorlátozni a pályázók fantáziáját azzal kapcsolatban, hogy mit jelent az életminőség javítása. Ezek akár lehetnek insurtech és fintech jellegűek is.

 

További infok itt.

Itt követhetsz minket:

LEMÁK GÁBOR

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak