2017.01.10.

2017 InsurTech trendjei; Sohaországból (Cs)odaországba – 2. rész

Szerző:

Kategóriák:

Jön a 2031*! „A mesterséges intelligencia várhatóan megmenti az emberiséget önmagától (legalábbis a gyarlóságaitól)” – mondta Ferenc (Kömlődi) jövőkutató, író az „Én vagyok itt” c. adásban minap. Szerinte „Ne a gépi értelemtől, az emberi butaságtól féljünk!„.

 

2031 és a gépi értelem még messze vannak, így gyarlóságaink (és butaságaink) még maradnak egy időre. Ugyanakkor (Cs)odaországban már ezeket is levetkőzték (nem így Sohaországban), így ott új értelmet nyert a digitális ügyfélélmény.

2017 InsurTech trendjei, avagy hogyan fejlődhet a biztosítási iparág 2017-ben, a világ csodásabb részein.**

 

TOP10 InsurTech trend 2017-ben

 

1. Gyorsul a digitalizáció: kárrendezés, panaszkezelés, ügyfélszerzés

[Ezt a verklit már tekerik egy pár éve. De majd most! Mindenesetre Thaiföldön láttunk egy vicces megoldást a digitális kárrendezésre; „Csak rázd a mobilod, ha baj van!”]

2. “Engagement Innovation”

Olyan megoldások fejlesztése, amelyek az ügyfélnek fontosak, értéknöveltek, és ezzel együtt növelik az elkötelezettséget a biztosító felé is.

Az Amodo [„Connecting insurers with the new generation of customers”] „beállt” a biztosítók és a digitálisan affluens fogyasztók közé. Okostelefonokról, egyéb connected eszközökről gyűjt adatokat; holisztikus megközelítéssel fogyasztói profilokat alakít ki, így nem csupán a termékfejlesztéshez, hanem a kockázatelemzéshez, a fogyasztók kockázati kitettségéhez is nyújt infokat.

Ez alapján preventív programok, egyedi árazás, perszonalizált “on the spot” biztosítási termékek alakíthatók ki.

amodo - insurtech megoldások

 

3. Fejlett, prediktív, kontextusfüggő adatelemzés; AI, IoT, gépi tanulás kihasználása

Bővebben erről a témáról: 2017 FinTech trendjei (és delphoi jóslatai): 2. rész és 3. rész.

[Tweet Pee: ha bepisilsz, akkor arról nemcsak a mamád kap push notification-t a telefonjára, de a Huggies is megtudja, mennyi pelust kell Just in Time legyártani.]

huggies

 

4. Privacy félelmek felerősödése

Ha a fogyasztó is “kap” értéket a róla készült adatelemzésből, akkor nagyobb hajlandósággal oszthatja meg social adatait (is). Azok az InsurTech startup-ok növekedhetnek gyorsabban, amelyek megfelelő válaszokat adnak majd az adatvédelmi félelmekre.

Traity: a vásárlók saját „hírnevüket” menedzselhetik. A Traity Facebook, AirBnB, Linkedin és egyéb forrásokból nyert adatokat úgy dolgozza fel, hogy annak az eredményével

a fogyasztó saját megbízhatóságát tudja alátámasztani.

traity

 

5. Kontextus alapú “pull” platformok

A “push”, azaz a (fogyasztó torkán) lenyomós marketing módszerek helyett a “pull”, a fogyasztót bevonó, igényeit megértő és arra biztosítási terméket kínáló marketing kerül előtérbe.

Az a biztosító lesz sikeres, amelyik megérti és „benne van” a fogyasztó életében; kontextusában tudja elemezni a fogyasztót és értéket teremteni számára.

wesavvy

 

6. Marketplace modellek

Az in-house fejlesztések mellett megjelenik a harmadik feles szolgáltatók bevonása az értékláncba. A „piactereken” keresztül a biztosítók elérést adnak a legjobb TPP (Third Party Provider) megoldásokhoz, hogy ezzel csökkentsék a költségeiket és maximalizálják az ügyfélélményt.

trov

 

7. Open architecture

Digitális biztosítási ökoszisztémák megjelenése a banki szektorhoz hasonlóan. Bővebben erről a témáról: 2017 FinTech trendjei (és delphoi jóslatai): 3. rész (=7. pont: digitális pénzügyi ökoszisztémák).

8. Blockchain: kiszabadul a palackból

Amikor a Goldman Sachs, a Morgan Stanley és a Banco Santander kilépett az R3 konzorciumból, sokan azt hitték, a blockchain story beleáll a földbe. Hát, nem így történt! A blockchain töretlenül fejlődik és megy előre.

A bankok példáját követve a biztosítók is megalapították a saját blockchain szövetségüket, a B3i néven (AEGON, Allianz, Munich Re, Swiss Re és Zurich), hogy előkészítsék a technológia kereskedelmi célú bevezetését.

A smart contract mellett a fraud detektálás lehet egy olyan terület, ahol a biztosítók kihasználhatják a blockchain lehetőségeit. Lásd pl.: Everledger.

everledger

 

9. Robot tanácsadók alkalmazása

Roboadvice: gyorsabb, jobb kommunikáció a fogyasztóval, magasabb konverzió, személyre szabott megoldások.

Ügyfélszolgálat támogatása:  struktúrált és nem struktúrált adatok felhasználása gépi tanulás segítségével, pl.: viselkedés elemzés és előrejelzés: Később fogja befizetni a díjat? Hajlandó lenne előre kifizetni a díjat? Mekkora a churn valószínűsége? stb.

10. Szimbiózis az InsurTech világgal

Egyre több inkumbens accelerator nyitja meg kapuit, és/vagy nyúl a lean start-up módszerekhez. Lásd pl.: Aviva Digital Garage.

 

*Kömlődi Ferenc most fejezte be a 2031-ben játszódó, cyber-fiction regényét. 

**Felhasznált forrás: Roger Peverelli:  „The Top 10 Insurtech Trends for 2017 that set the Digital Insurance Agenda”, 2016.12.21.

Címkék: