2023.09.26.

Jobban jeleskedünk az adományozásban, ha bankkártyát használhatunk – Jótékonysági kampányt indít a Visa

Szerző:

Kategóriák:

A Siketek Világnapja alkalmából a Visa elindítja Magyarországon “Az érintés ereje mindannyiunké” kampányát, amely a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) támogatására irányul a bankkártyás adományozást ösztönözve. Az adományozási pontokon elhelyezett fizetési terminálok szeptember 24-től az ország több forgalmas pontján lesznek megtalálhatók.

Adományozni fontos, de valljuk be, hogy a jótékonyság sok esetben „csak” a karácsonyi időszakban lesz hangsúlyos a közbeszédben. Szerencsére a számok azt mutatják, hogy a szegények megsegítése nemcsak az ünnepek ideje alatt fontos hazánkban; a Visa friss reprezentatív kutatása szerint a magyarok háromnegyede rendszeresen adományoz.

A pénzügyi szolgáltatóknak azonban, az adományozással kapcsolatban izgalmas attitűd rajzolódott ki, ugyanis tízből hét visszatérő jelleggel adakozó magyar véli úgy, hogy a bankkártyás fizetés könnyebbé és egyszerűbbé teszi a támogatást.

Már a jótékonysági szektorban is háttérbe szorul a készpénz

Az adományozók többsége jelenleg banki átutalással vagy készpénzzel adományoz, de közel felük nyilatkozott úgy, hogy ha lehetősége nyílna rá, akkor bankkártyát is használna. Talán nem is kell túlmagyarázni; aki a hétköznapi életben a kártyahasználathoz van hozzászokva, annak az adományozás során is könnyebb ezt az eszközt használni.

A megkérdezettek több mint fele (54%) azt válaszolta, hogy ha lenne lehetősége bankkártyával adományozni, akkor akár egy éven keresztül is szívesen adományozna havonta kisebb összegeket.

„Már ismerjük a digitális fizetések elfogadásának a vállalkozásokra gyakorolt jelentős hatását. Hisszük, hogy hasonló eredményeket érhetnek el a nonprofit szervezetek is, amelyek az adományokra támaszkodva hatalmas horderejű munkát végeznek”

– nyilatkozta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

Az érintés ereje mindannyiunké

A Siketek Világnapján (2023. szeptember 24.) startolt el a Visa legújabb kampánya, melynek célja a bankkártyás adományozás ösztönzése. Az érintés ereje mindannyiunké elnevezésű kezdeményezés azt is tükrözi, hogy a jelnyelv „adni” jele nagyon hasonló az érintéses bankkártyás fizetés mozdulatához.

A frekventált helyeken kijelölt adományozási pontok képernyőjén egy hallássérült fiatal nő mutatja be az adakozást szimbolizáló jelet. A minél szélesebb körű figyelemfelhívás érdekében a kampány a közösségi média platformokra is kiterjed, ahol több kulcsfontosságú jelnyelvi kifejezés sajátítható el.

Az érintés ereje mindannyiunké” kampány kedvezményezettje a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ). Az adományozásból befolyó összeget alapvető kommunikációs akadálymentesítési támogatásra fordítják, beleértve a személyes és virtuális jelnyelvi tolmácsolást és akadálymentesítési eszközöket, például mobil indukciós hurkokat és interaktív intelligens táblákat a jelnyelvi oktatáshoz.

A SINOSZ tevékenységeivel igazán nemes célért küzd. Legfőbb célkitűzése, hogy minél szélesebb körben és minél több szolgáltatás váljon elérhetővé hazánkban a siket és nagyothalló emberek számára.

“Küldetésünk a siket és nagyothalló személyek társadalmi integrációjának elősegítése. Életminőségük javítására, az akadálymentesítési folyamatok elősegítésére törekszünk. A pénzügyi támogatás mellett úgy gondoljuk, hogy a Visa kampánya segít abban, hogy ügyünket sokan megismerjék, illetve kibővüljenek az adományozási szokások”

– tette hozzá Csetneki Csilla, a SINOSZ elnöke.

​​Idén a Visa a Change Hungary-vel együttműködve egy szélesebb körű programot vezetett be adományozó terminálok telepítésére. A Visa támogatásával ötven digitális adományozási pontot működtetnek országszerte, ahol további jótékonysági szervezetek a saját, személyre szabott digitális termináljaikkal végezhetik az adománygyűjtést.

[Forrás: Visa sajtóközlemény ]

Címkék: