2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2023.09.27.

Itt egy új eszköz a telefonos csalások elkerüléséhez

Szerző:

Kategóriák:

A brit online bank, a Monzo bevezetett egy alkalmazáson belüli “státuszhívás” funkciót, amely segít az ügyfeleknek megkülönböztetni a hiteles, közvetlen banki alkalmazotti telefonhívást a csaló telefonhívásoktól.

A megszemélyesítéssel kapcsolatos csalás az, amikor egy csaló úgy tesz, mintha egy megbízható szervezettől, például banktól telefonálna, hogy pénz küldésére ösztönözze az ügyfelet. 

Talán fel sem tudjuk mérni, hogy egy hivatalosnak tűnő telefonhívás milyen megtévesztő lehet. Pedig a számok nem hazudnak; 2022-ben 45 367 telefonos pénzügyi csalást jelentettek az Egyesült Királyságban, és a veszteségek összege a 177,6 millió fontot (szerk. mai árfolyamon 52,6 milliárd forintot) is elérte. 

Májusban a Santander Bank egyik ügyfelének számlájáról 60 000 fontot (szerk. közel 27 millió forintot) csaltak ki, miután pénzt utalt át egy bűnözőnek, aki a bank csalásmegelőzéséért felelős vezetőjének, Chris Ainsley-nek adta ki magát (szerk. ironikus egyébként, hogy pont a csalások ellen küzdő szakemberre hivatkoznak)

A csalók legyőzése érdekében a Monzo új eszköze lehetővé teszi, hogy egy alkalmazáson keresztül ellenőrizzék „hívási állapotukat”.

Ez a funkció megmutatja – jobb esetben visszaigazolja -, hogy valóban a bank csapatának egyik tagja beszélget-e az ügyféllel az adott pillanatba. 

,,Ha a Monzo alkalmazás hívás státusz funkciója azt mutatja, hogy nem a Monzo csapat egyik tagja beszél veled, azonnal szakítsd meg a hívást és jelentsd nekünk!”

javasolta Priyesh Patel, a Monzo biztonsági csapatának vezetője.

Az alkalmazáson belül egyszerű és egyértelmű színkódokkal jelzi a Monzo csapata, hogy jelenleg hívásban van-e az ügyfélszolgálat munkatársa. 

Ez a funkció valószínűleg, nem csak a brit piacon állná meg a helyét. Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy a Magyar Nemzeti Bank központi, ügyfélszolgálati, illetve az emlékpénzeket forgalmazó lakossági pénztári telefonszámainak időleges másolásával a napokban ismét csalók telefonáltak óvatlan magánszemélyeknek

Ha ilyen helyzetbe keveredtünk, célszerű a csalárd telefonhívásokat jelezni az MNB ügyfélszolgálatának és a rendőrségnek – akár magánszemélyeket, akár gazdasági társaságokat érintenek.

[Forrás: FinExtra] | Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group

Címkék: