blank
blank

2024.05.01.

Bemutatta a Transaction Systems hogyan lesz a POS terminálokból ügyfélinterakciós pont

Szerző:

Kategóriák:

A PayTechShow-n amellett, hogy a fizetési iparág meghatározó szereplői megosztják gondolataikat az aktuális trendekkel és a jövővel kapcsolatban, kiemelt szerepet kapnak a már elérhető megoldások, jó gyakorlatok.

Hogyan tudják már ma megkönnyíteni a kereskedők életét a bankok, fizetési szolgáltatók, és növelni a fizetési tranzakciók hatékonyságát, ügyfélélményét a hagyományos POS térben? Hogyan lesz a terminálokból ügyfélinterakciós pont? Megtudhattuk Panagiotis Chalkias, a Transaction Systems Közép-, Dél- és Kelet-Európáért felelős vezérigazgatójának előadásából, aki rávilágított arra, hogy a felforgató tecnológiák és innovációk általánossá válásáig is van bőven mit tenni és ehhez eszközt is adott a kezünkbe.

Mit hoz a jövő? Tegyék meg tétjeiket

Az utóbbi időben mást sem hallunk, mint hogy az egyetlen, ami biztos – a folyamatos változás. Természetes módon mindenki megpróbálja kitalálni a jövőt.

,,Itt, a színpadon állva, úgy is gondoljuk, hogy ismerjük a jövőt és meg is mondjuk, hogy milyen lesz a jövő, pedig valójában egyikünk sem tudhatja biztosan, hogy milyen lesz.”

– kezdte előadását egy vallomással Panagiotis Chalkias.

Az egyik elképzelés, amit sokat hallhatunk, hogy a fizikai POS terminálok el fognak tűnni. Helyüket a softPOS, vagy egyéb szoftveres megoldások veszik át. Sokan azt gondolják, hogy a nap végén a személyek közötti (P2P – person-to-person) átutalások lesz az a mód, ahogy mindenért fizetünk. Megint mások úgy látják, hogy a biometria a jövő útja.

Ezek a jóslatok lehetnek helyesek, de tévesek is. Mindezeknek a jóslatoknak van egy kritikus tényezője. Nem ismerjük az idődimenziót. Meglehet, hogy a legtöbb, vagy akár az összes jóslat valóra válik, azonban azt senki nem tudja megmondani, hogy mikorra válhatnak általánossá.

,,A jövőre nézve a személyes véleményem, hogy a fizetési megoldások szoftveralapúvá válnak.”

– tette meg tétjét a Transaction System vezérigazgatója.

blank

Fotón Panagiotis Chalkias, a Transaction Systems Közép-, Dél- és Kelet-Európáért felelős vezérigazgatója 2024. április 16-án a PayTechShow-n (forrás: FinTech Group, készítette: Kovács Dávid)

“Minden változik körülöttünk és mégis minden marad a régiben”

Bár az elmúlt évek során sokszor, sokat hallhattunk arról, hogyan forgatják fel bizonyos technológiák a fizetési piacot (is), a tranzakcióink alapja mégis nagyon régóta ugyanaz.

Fontos a már látható, vagy a horizonton felsejlő innovációk nyomonkövetése, de Panagiotis Chalkias szerint nem az az elsődleges kérdés, hogy ezek közül melyik és mikor fog bekövetkezni. Ennél egy fontosabb feladatot fogalmazott meg a fizetési iparág szolgáltatói számára.

,,Mit teszünk addig, amíg ezek az innovációk általánossá válnak? Hogyan javítjuk a mindennapi tranzakciókat, hogy hatékonyabbá, ügyfélbarátabbá tegyük őket, amíg az olyan nagy változások, mint a tenyér-, vagy az íriszszkenner megérkeznek?”

Az Android operációs rendszer forradalma

Ha visszatekintünk az elmúlt 10 évre és megnézzük, mi hozta a legnagyobb változást a kereskedői fizetések területén, akkor a legtöbben várhatóan az Android alapú kereskedői eszközök megjelenését említenék – osztotta meg véleményét Panagiotis Chalkias.

,,Amikor 2016-ban Magyarországon először beszéltem a POS terminálokon futó Android operációs rendszerről, mindenki azt hitte, hogy megőrültem. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Transaction Systems az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban elsőként értékesített és telepített Android alapú POS terminálokat 2016 végén”

– mondta Panagiotis Chalkias.

Ma már nem nagyon kérdőjelezi meg senki, hogy az Android operációs rendszer a POS jövője. Ennek oka abban rejlik, hogy az Android készülékek alapértelmezetten több-alkalmazásos (multi-app) megoldások, integrációra nyitottak, könnyebben használhatók és egyszerűen menedzselhetők távolról.

,,Azt állítom, hogy ma, 2024-ben már szinte minden olyan alkalmazás futtatására képes egy Android POS terminál, amire a kereskedőknek szükségük lehet.”

A jövő termináljai mint interakciós pontok

Ma a kereskedőknek minimum van egy kasszarendszerük és egy fizetésre alkalmas termináljuk, de emellett lehet egy külön eszköz a hűségprogramhoz, egy másik eszköz valami más futtatáshoz, stb.

De mi van akkor, ha minderre nincs szükség, ha mindezeket az alkalmazásokat egyetlen eszközzel is elérheti a kereskedő? Legyen az pénztárgép, POS, kiosk, PDA, tablet, vagy akár egy okostelefon.

A jövő termináljai már nem csak a fizetésről szólnak. Az Android operációs rendszernek köszönhetően az újgenerációs terminálok a vállalkozók “svájci bicskája” lehet, amin a kereskedő akár több ezer alkalmazás közül választhat – a saját üzleti profiljához igazodóan – a fizetéstől kezdve, a rendelés felvételen, jegyérvényesítésen és hűségprogramok kezelésén át egészen az üzletmenedzsmenthez kapcsolódó alkalmazásokig.

Tehetik mindezt egyetlen eszközön, egyetlen kattintással, körülményes integráció és többéves projektek indítása nélkül.

Emellet az elfogadó és a kereskedő között is van interakció, de ma jellemzően ha az elfogadó kommunikálni akar a kereskedővel, akkor e-mail-t, vagy levelet küld, illetve telefonál.

Miért ne lehetne a POS az a médium, amelyen keresztül a kereskedők és az elfogadók egymással kommunikálni tudnak szöveges, vagy hangüzenetek formájában?

,,Egyre inkább olyan fizetési ökoszisztéma felé haladunk, amelyben a terminálok interakciós ponttá válnak, ahol egy eszköz sokkal több dologra képes, mint fizetésre. Ez a legfontosabb változás, amit az elmúlt néhány évben láttam és még látni fogok a következő néhány évben az iparágunkban.”

– emelte ki Panagiotis Chalkias.

,,Meglehet, ez nem a legfelforgatóbb technológiai újítás, de azok számára, akik már túl vannak pár POS-integrációs projekten, megérthetik mennyire fontos ez a változás.”

– tette hozzá a Transaction Systems vezérigazgatója.

Minek a sokféle terminál?

Húsz évvel ezelőtt mindössze kétféle terminál közül választhattak a kereskedők: az asztali és a hordozható (mobil) terminál közül. Ma a kép sokkal színesebb, amit alapvetően a kereskedői igények hívtak életre.

,,A PAX termékpalettán 68 különböző terminál modellel rendelkezünk. Nem azért, mert fel akarunk vágni ezzel, hanem azért, mert a kereskedőknek nagyon különböző igényei vannak, amelyeket igyekszünk lefedni.”

– mutatott rá Panagiotis Chalkias.

Emellett azt is kiemelte, azok a szolgáltatók, akik több országban is üzleti tevékenységet folytatnak az országok közötti eltérő igényekkel is szembesülhetnek.

Hogyan lehet nagy terminál “parkot” mégis hatékonyan fenntartani?

A kulcs a háttér (back-office) rendszerben rejlik. A Transaction Systems az általa értékesített PAX terminál családot a MAXStore back-office rendszer segítségével támogatja. A platform amellett, hogy fejlett terminálkezelő rendszer, alkalmazás-piactér létrehozását is biztosítja, amelyen keresztül a kereskedők saját maguk választhatják ki a használni kívánt applikációkat.

A rendszer távoli hozzáférést biztosít a napló fájlokhoz, lehetővé teszi a terminálokon futó szoftver valós idejű frissítését. Emellett alkalmas a kereskedővel való kétirányú szöveges kommunikációra és adatelemzések készítésére is.

Panagiotis Chalkias előadása végén, ráerősítve üzenetére kiemelte:

,,Órákig vitatkozhatunk arról, hogy a softPOS terminálok fognak-e dominálni, a biometria átveszi-e az uralmat, vagy arról, hogy az azonnali fizetés lesz-e a mainstream? Miközben ezt tesszük, annyi minden van, ami már ma javíthat a fizetési eszközhálózaton és komoly változást hozhat a piacon.

Három és fél évvel ezelőtt vezettük be az Android terminálokat a görög piacon és mára a piac 100%-ban átállt Androidra. Miért? Mert annyi extra lehetőséget kínál a kereskedők számára. Annyira javítja a mindennapi működést, hogy már nem is kérdés számukra.”

Címlapfotón: Panagiotis Chalkias, a Transaction Systems Közép-, Dél- és Kelet-Európáért felelős vezérigazgatója 2024. április 16-án a PayTechShow-n (forrás: FinTech Group, készítette: Kovács Dávid)

Címkék:

blank
blank
blank