Fizetéseink 70-75%-át még mindig készpénzzel intézzük annak ellenére, hogy jelentősen nőtt az online vásárlók száma is az elmúlt 2-3 évben. Szakértők szerint az új elektronikus fizetési megoldások felpörgethetnék az online vásárlásokat és átírhatnák a hétköznapi fizetési szokásainkat is, ha a kereskedők egy meghatározó része nem ragaszkodna továbbra is a készpénzhez.
Növelni kell az elfogadóhelyek számát
A jövő izgalmas fizetési megoldásait bemutató PayTechShow-n egy kerekasztal-beszélgetés során elhangzott, a szakemberek az egyik legnagyobb problémának azt tartják, hogy a kereskedők egy meghatározó része kártyás fronton aluledukált Magyarországon.
Szabó Lajos, a Worldline SIX Payment Services Hungary country managere hozzátette,
a kártyabirtokosok képzettsége olykor magasabb, mint a kereskedőké. A „kártyások” gyakrabban használnák a kártyát, ha több helyen lehetne azzal fizetni.
Erre reagálva Palocsay Géza, az Adevinta (Jófogás, Használtautó.hu, Autónavigátor.hu) ügyvezető igazgatója hozzáfűzte, nehéz edukálni az embereket, hiszen ami ma még újdonságnak számít, az lehet, holnap már történelem lesz.
A jó hír, hogy épp ezen a két helyzeten változtatna a Magyar Nemzeti Bank a két-pilléres stratégiájával, amit röviden így mutattak be a PayTechShow-n:
“minél több helyen, minél többen fizessenek”.
Fotón balról jobbra: Oreskó György (GLS Hungary, COO), Szigetvári József (szallas.hu, vezérigazgató), Palocsay Géza (Adevinta – Jófogás, Használtautó.hu, Autónavigátor.hu -, ügyvezető igazgató), Tháler János (Transgate, ügyvezető), Szabó Lajos (Worldline SIX Payment Services Hungary, country manager)
“Ha mi nem tesszük, megcsinálja helyettünk a Google, a Facebook”
Megéri, ha a kereskedőnek vagy a szállásadónak van POS terminálja, ugyanis nem kevés vendégtől eshet el az, akinél nem lehet Szép-kártyával vagy bankkártyával fizetni. A szallas.hu – összefogva egy nagy bankkal – terminálokat telepíttetett, hogy ezzel is segítsék a szálláshelyszolgáltatók forgalmának növelését.
Szigetvári József, a szallas.hu vezérigazgatója hozzátette, hiba lenne, ha a szálláshelyek elindulnának a technológia cégek irányába, hiszen nem az a feladatuk.
Ezt a terhet le kell venni a vállukról és megoldani helyettük, mint ahogy tette a szallas.hu.
Ha ők ezt nem tennék, akkor a helyükre lépne a Google, vagy a Facebook.
A jó fizetési folyamat növeli a forgalmat
Az online fizetők fontosságára hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke is, aki elmondta, a tagságukban megkérdezett webshopok 70%-a szerint a jó online fizetés növelheti a konverziót. Ez azért is fontos, mivel
az online fizetők gyakrabban és jobban költő vásárlókká válnak ott, ahol a fizetés akadályok nélkül lezajlik.
Ebből is látszik, mennyire fontos, hogy az elektronikus fizetés újdonságaihoz alkalmazkodjanak a cégek és a bankok is.
Fotón: Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke
A Gránit Bank elnök-vezérigazgatója, Hegedűs Éva szerint – Darwin után szabadon -,
nem a legnagyobbak és a leggyorsabbak fognak megmaradni a piacon, hanem azok, akik a legjobban alkalmazkodnak a körülményekhez.
Merthogy a fintech újdonságok már nem a spázban vannak, hanem a zsebeinket feszegetik. Így
a fintech forradalom mindenkit el fog érni, akár akarjuk, akár nem, akár van terminálunk, akár nincs.