Nem is gondolnád, mennyit hozhat a konyhára, ha okosan használod a fizetési megoldásokat. Mi a közös a sarki fűszeres, a biztosítók és a webshopok között? Mindenkinek fájdalom a fizetési környezet kialakítása. De amit eddig nem tudtál, ha rosszul állítod be a potmétereket, még bukhatsz is a story-n. Mutatjuk, mi lehet a megoldás: Simplepay!
Ha nem ismered a lehetőségeket, vevőt is veszíthetsz
Ismétlődő fizetés (recurring payment), egykattintásos fizetés (one-click payment), elektronikus számlába ágyazott fizetés (invoice payment), call-centeren keresztüli „mobilfizetés”, deviza konverziós fizetés, folyószámláról történő fizetés (wire transfer) részleges, vagy teljes pénzvisszatérítés (refund)… Csak egy pár a fizetési megoldások bővülő palettájáról.
Kereskedője válogatja, kinek, melyik és mennyi megoldásra lehet szüksége. Illetve egészen pontosan az ügyfélelégedettség, a visszafordulási arány, a kintlévőségek mértéke, a pénzforgás sebessége mutatják meg, jól alakítottad-e ki a fizetési eszköztáradat. Nem kell fél éjszakákat végiggugliznod, hogy kialakíthasd az optimális fizetési környezetet. Erre találták ki a Simplepay-t. Pár katt és kész a „pénzcsináló” fizetési eszköztár.
Ahány ügyféleset, annyi lehetőség
A Simplepay egy év alatt több mint 2.000 wbshopnál, mobilalkalmazásnál alakított ki fizetési környezetet. A gyors növekedésük alapja a faékegyszerű értékajánlatuk: konverzió növelése a fizetési csatornákon keresztül. Lehet, hogy a webshopodban már most is van kártyás fizetés, de mi a helyzet pl. az egykattintásos fizetéssel. „Pedig ennek is komoly konverziós hatása van” – súgta meg dr. Al Absi Gáber, az OTP Mobil ügyvezető igazgató-helyettese.
„Egyik ügyfelünknél miután bevezettük ezt a megoldást, a tranzakciók 22%-a már ezen keresztül zajlott. Ez egy több milliárdos forgalmat lebonyolító webshop, ahol gyorsan felismerték, minél több akadályt gyomlálnak ki az impulzus-szerű vásárlások fizetési folyamatából, annál több pénzt tudnak csinálni. Egy másik ügyfélnél az e-mail-ben kiküldött számlába ágyaztuk be a fizetési megoldást, amivel a pénzforgási sebességet növeltük.” – mondta Gáber.
Mindenki másra kattan rá, más csatornát használ, de minden esetben a biztonság, a kényelem és a gyorsaság alapelvárások. Ahogy a digitális kommunikációban egyre több csatorna nyílik meg: a kőkorszaki hírlevelektől a Facebook kampányokon át a Viberes chatbotokig, úgy diverzifikálódnak a fizetési csatornák is. És minél több élethelyzetben tudsz fizetési megoldást kínálni, annál több digitális ügyfelet szolgálhatsz ki.
A jövő fizetési platformja: Simple + Simplepay
A lakosságnak szánt Simple mobil app és az üzleti felhasználókat megcélzó Simplepay mögött az OTP Mobil áll. 3 év alatt olyan fizetési infrastruktúrát és ökoszisztémát építettek fel, ami felveszi a versenyt a Stripe-pal, a Google-lel, vagy a PayPal-lal.
A Simple eddig több mint 3 millió tranzakciót bonyolított le sikeresen. Nemcsak az elektronikus és a mobil kereskedelem – és ezáltal a virtuális kártyaelfogadói piac – bővülése, de a 2018. januártól alkalmazandó új pénzforgalmi irányelv (PSD2), valamint a 2019 második felétől életbe lépő azonnali fizetési rendszer is új távlatokat nyit meg az OTP Mobil számára.
Az OTP Mobil nagyon várja, hogy megnyíljanak azok a bizonyos banki API-k. Ők mindenesetre felkészültek. Nem hiába, a leggyorsabban fejlődő terület a fintech világban a payment…