Miközben a pénzügyi szektorban a DORA, AFR2.0 és AI témák dominálnak, néhány szereplő a színfalak mögött (sikeresen) dolgozik a digitális pénzügyi ökoszisztéma átformálásán. Erre jó példa a tavalyi FinTechShow győztes Realmonitor, amely a K&H Bankkal együttműködve lakhatási ökoszisztémát épít.
A technológiai vállalatok és neobankok térnyerése által formált dinamikus banki környezet arra készteti a hagyományos bankokat, hogy innovatív megoldásokhoz nyúljanak és a bankoláson túlmutató (ú.n. beyond banking) szolgáltatásokat vezessenek be.
A K&H Bank, a KBC csoport tagja kiváló példa arra, hogyan lehet sikeresen alkalmazkodni ezekhez a kihívásokhoz a beyond banking szolgáltatások segítségével. A napokban megjelent Realmonitor bejegyzése szerint a K&H Bank innovatív lakhatási ökoszisztéma stratégiát alakított ki és vezet be.
Mi az a lakhatási ökoszisztéma?
A beyond banking megközelítés olyan újításokat takar, amelyek túlmutatnak a hagyományos pénzügyi szolgáltatásokon, mint például a pénzforgalom, finanszírozás, megtakarítás, vagy befektetés.
A vízió célja, hogy a bank ne csak pénzügyi szolgáltató legyen, hanem a meghatározó életeseményektől a mindennapi tevékenységekig segítő társ, aki digitális platformot biztosít a döntések előkészítésétől a megvalósítás menedzseléséig.
A bankoláson túli szolgáltatások közé tartoznak például a lakhatás, utazás és egészségügy területén kínált szolgáltatások. Ezek az újítások gyakran az iparági szereplők, például technológiai vállalatok, kiskereskedők vagy egészségügyi szolgáltatók bevonásával együtt valósulnak meg.
Az ilyen partnerségek lehetővé teszik a bankok számára, hogy végig követhessék ügyfeleik egy-egy pénzügyi döntésének teljes folyamatát és 360 fokos képet alkothassanak ügyfeleik igényeiről, élethelyzetéről.
A bank már az ügyfélút elején, a lakáskeresésben is segítheti ügyfeleit, vagy akár az adásvételt követő felújítás kényelmetlenségein is átsegítheti őket.
A K&H saját lakhatási ökoszisztéma stratégiát alakított ki
A K&H Bank stratégiai célja az volt, hogy már az otthonteremtés kezdetén része legyen az ügyfelek életének, és minden fázisban támogatást nyújtson – ezzel növelve az ügyfél hűséget és az értékesítés hatékonyságát.
A stratégia különböző szolgáltatókkal való partnerségeket foglalt magában, ami egy integrált, banki márkanévvel ellátott mobilalkalmazás létrehozásához vezetett, és az ügyfeleket a lakhatási út minden szakaszában támogatja.
A bevezetett ökoszisztéma-stratégia a szolgáltatók sokféle, egyedi erősségekkel rendelkező csoportjainak együttműködésén alapul, mint például:
- Realmonitor.eu: Ingatlankereső és adatszolgáltató, amely arról ismert, hogy minden releváns listát és megbízható, felülvizsgált ingatlanügynököt bemutat. Az alkalmazás az ingatlankeresés, -vásárlás és eladás teljes életútján, a felújítások, karbantartások kapcsán pedig szakember keresővel segíti a felhasználókat.
- Joszaki.hu: A legnépszerűbb ezermester piactér, felülvizsgált helyi szolgáltatókkal.
- Anyukanet.hu: Lelkes, otthon maradó fiatal anyukák által működtetett barátságos, skálázható call center, amely élőben nyújt segítséget a lakásvásárlóknak.
A stratégia fókuszában egy egységes mobilalkalmazás kialakítása állt, amely kihasználja a lakhatással kapcsolatos partnerek potenciálját.
Az alkalmazás megkönnyítette ezeknek a szolgáltatásoknak az integrációját az ügyfelek lakhatási útjának különböző fázisaiban, biztosítva ezzel az egységes és biztonságos felhasználói élményt a teljes folyamat során.
Eredmények: magas ügyfélelégedettség és magas konverziós arány
Az integrált lakás ökoszisztéma alkalmazás végső célja, hogy az ügyfelek számára személyre szabott ajánlatot nyújtson és ezzel elérje a maximális elégedettséget és konverziós arányt.
A mobilalkalmazás által kínált szolgáltatások: lakáskereséshez, finanszírozás megtalálásához, biztosítás megkötéséhez, felújításhoz, vagy eladáshoz segítség nyújtása.
Az alkalmazás nagyon sok felhasználónak adott kedvező kiinduló pontot már lakhatási életútjuk elején.
Az alkalmazást több mint 150 000 lakásvásárló család töltötte le, és kategóriájában a legmagasabb értékelést kapta az Apple App Store és a Google Play Store áruházban – a Realmonitor bejegyzése szerint.
Az alkalmazás hónapról hónapra folyamatosan több ezer kiváló minőségű lead-et generál. Ezeket a lead-eket alaposan ellenőrzi az anyukanet.hu szigorú validálási folyamata; ezzel biztosítva, hogy a K&H Bank értékesítési csapata elé csak a legnagyobb konverziós potenciállal rendelkező, ígéretes lead-ek kerüljenek. Ez a stratégia növeli a bank hatékonyságát a lead-ek ügyféllé alakításában.
Emellett a mobilalkalmazás jelentős mértékben javítja a felhasználói profilalkotást, mivel részletes felhasználói információkat gyűjt – természetesen a felhasználók beleegyezésével.
Kapcsolódó cikkek:
- A világon egyedülálló beyond-banking szolgáltatásokkal kísérletezik az OTP Bank, 2022.09.15.
- A bankok digitális ökoszisztéma építését segítő megoldás, a Realmonitor lett az idei évi FinTechShow győztes, 2023.10.12.
- Jön a fizz.hu! Újabb bankoláson túlmutató szolgáltatást indít az OTP Csoport, 2023.07.12.
[Forrás: LinkedIn] | Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group