Egy évvel ezelőtt még csak néhány próbálkozás volt az USA-ban, és a biztosításokkal kapcsolatban is maximum tájékoztatást nyújtott az Amazon hangvezérelt virtuális asszisztense, Alexa. Mára mindez gyökeresen megváltozott.
Hangvezérelt asszisztensek
A hangvezérelt asszisztensekkel az online szerződéskötés személytelensége személyesebbé válik. Ennek köszönhetően olyanok is választhatják, akik például a netes kötés során elvesznek a sok felület között, vagy nem mozognak otthonosan az interneten. Az Alexával folytatott csevej nem sokban fog különbözni az ügyintézővel történő beszélgetéstől, amit akár az idősebb, online jelenlétben járatlanabb ügyfélkör is magabiztosan tud majd használni.
26 másodperc… de mégis hogyan?
A minap belefutottam egy videóba, amit nem is a tengerentúlon készítettek, hanem Németországban. Dr. Knoll, a Deutsche Familienversicherung biztosítótársaság vezérigazgatója épp azt mutatja meg Dr. Robin Kiera insurtech véleményvezérnek, hogyan tud biztosítást kötni Alexával. Érdemes megnézni (49. másodperctől):
Első megtekintésre elég lenyűgöző. Mindössze 26 másodperc alatt megkötötte Dr. Knoll az egész családjára szóló felelősségbiztosítást éves 20 EUR/fő díjon, és még a díjfizetés is megtörtént.
Könnyen lehet vele kommunikálni, mintha csak élő személlyel beszélgetnénk. Ha kérdése lett volna a biztosítás kapcsán Knoll úrnak, arra is tudott volna válaszolni. És mivel Alexa az Amazon felhasználói fiókot, valamint a felhasználói fiókkal összekötött egyéb adatokat is ismeri, így nem szükséges az adatokat bediktálni. Zseniális és egyben sokkolóan egyszerű a működése.
Kapcsolódó cikkek:
Milyen termékeket tud eladni Alexa?
A Deutsche Familienversicherung (DFV) által az Alexa platformra fejlesztett kiegészítő szolgáltatás eleinte csak tájékoztatást nyújtott a biztosító termékeiről.
2018 végén azonban sikerült a folyamatba integrálni az AmazonPay fizetési szolgáltatását is, így megnyílt a lehetőség a biztosításkötésre. Elsőként külföldi utasbiztosítást lehetett megkötni, majd felelősségbiztosítást, és várhatóan jönni fog a biztosító összes terméke is.
Mindemellett azonban érdemes megemlíteni, hogy a DFV termékpalettája rendkívül leegyszerűsített, online is könnyen köthető csomagtermékekből áll, így ezek átültetése ebbe az új folyamatba nem volt nehéz. Ahhoz ugyanis, hogy könnyen lehessen online biztosítást értékesíteni, rendkívül átlátható, és lehetőség szerint könnyen értelmezhető termékekre van szükség.
A DFV néhány éve ennek élére állt, amikor kidobták az összes hagyományos terméküket, valamint rendszerüket, majd a digitalizáció jegyében valóban új, a hagyományos termékekhez képes eléggé modern, és online is könnyedén köthető termékvariánsokkal léptek a piacra. A digitalizáció jegyében mindenféle modern eszközt igyekeznek használni, melyek közül talán a legérdekesebb próbálkozásuk Alexa, mivel ezzel a világon is az elsők között valósították meg a biztosításkötést az Amazon eszközén keresztül.
Még szerencse, hogy nem beszél magyarul… de meddig?
Amikor szóba került korábban Alexa (vagy a többi asszisztens) mindig felmerült, hogy még szerencse, hogy nem beszél magyarul, mert így nem akkora veszély. Itthon ugyanis (sajnos) sokan nem beszélnek angolul, így nem igazán tudnak beszélgetni vele.
Van azonban két intő jel: egyrészt felnőtt egy generáció, amelyik már beszél idegen nyelveket. Erre jó példa, hogy a Revolut applikációja pár hónap alatt képes volt százezres felhasználószámot gyűjteni angol alkalmazásával. Ráadásul jellemzően pont ez az ügyfélkör az, akikre a biztosítók szeretnének vadászni.
A dinamikus növekedés megalapozása érdekében az Amazon, a Google és az Apple is azon dolgozik, hogy asszisztenseik minél több nyelven beszéljenek, és ehhez a rendkívül dinamikusan fejlődő gépi nyelvtanulást alkalmazzák. Ennek köszönhetően még az amúgy nehéz magyar nyelv is könnyen használhatóvá válik az ilyen jellegű megoldásokban.