Három éve indult el a Barion, amikor is megtörtént az első éles tranzakciójuk. Azóta mobilfizetésről online kártyás fizetésre váltottak, miközben a különleges fizetési élményt megtartották. Tavaly több mint 1200 webshopban vásárolhattunk be karácsonyra Barionnal, jelenleg már több mint 1800 kereskedőnél. A gyorsan fejlődő magyar startup a FinTechShow-n is ott volt.
Közel 400 ezer tranzakció
„Havonta milliárdos nagyságrendet kezelünk, a forgalmunk 5%-a már euróban és amerikai dollárban történik”, mondta a Bíró Tamás, a Barion egyik alapítója, majd hozzátette, már közel 400 ezren fizettek az alkalmazásukkal. A szoftverük 7 nyelven beszél, és már megindult az értékesítés is néhány országban. Ügyfeleik között komoly telekom és e-commerce cégek is vannak. Sőt, a FinTechShow-győztes Kriph.io is össze van kötve a Barionnal.
A Smart Gateway rendszere ugyanis bankkártyás és prepaid fizetést is lehetővé tesz elsősorban online boltokban. Ezen kívül működik mobilon, applikációkba építve, de akár egy parkoló sorompójába vagy fénymásolóba is integrálható.
Várják a PSD2 megvalósulását
Egyelőre a rendelkezésre állás növelésén dolgoznak, több acquirer bekötésével szeretnék kiküszöbölni, hogy a mögöttük lévő bank leállása a Bariont is leállítsa. „A következő lépésünk a beágyazható fizetés és egy szuper fraud előrejelző lesz”, vázolta a friss jövőképet Tamás.
A Barion alapítója szerint szuper lehetőség lesz a PSD2, hiszen a bankkártya rendszer kikerülése mindig is cél volt. Épp ezért is várják kíváncsian a bankok fejlesztéseit, és amennyiben műszakilag megfelelő lesz, beépítik a Barion tárcába a közvetlen bankszámláról történő fizetést. Ha ez megvan, a kereskedőknek csak be kell kapcsolniuk ezt az opciót, és mehetnek is a tranzakciók.
Olyanok, mint a Google
Mivel az online fizetőkaput könnyű integrálni, előrejelzi a csalásokat, javítja a cashflow-t, így elvileg kisebb és nagyobb cégek is használhatják. Ráadásul Barionon belül ingyen vannak a tranzakciók.
De hogy miért olyanok ők, mint a Google? A Barionon nemcsak átfolyik a pénzünk, de tudni is fogják, mit vásároltunk éppen. Erről pedig a kereskedő is tudni fog, így folyamatosan és célzottan ellátnak bennünket a csak nekünk szóló jobbnál jobb ajánlatokkal. Így a szolgáltatás olcsó maradhat, és mi sem tévesztjük szem elől az akciókat. No, meg a kereskedő sem bennünket.