2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2022.12.05.

Barion: 2023-ban tovább folytatódik a digitális tárcák térnyerése

Szerző:

Kategóriák:

Hogyan készülnek a bankok, fizetési szolgáltatók, fintech cégek 2023-ra? Melyek lesznek a meghatározó digitális fejlesztések a következő 12 hónapban? Ki hogyan értékeli az idei évi eredményeket, piaci fejleményeket? Körinterjú keretében feltérképezzük a várakozásokat, kihívásokat és a piaci lehetőségeket. Beszélgető partnerünk a Barion alapítója, Kiss Sándor.

1. Hogyan értékeled a hazai elektronikus fizetési piac idei évi eredményeit? Ezek közül melyik/melyek az(ok), amelyeket különösen kiemelnél?

Kiss Sándor (Alex): A környező országok vásárlóihoz hasonlóan nálunk, Magyarországon is egyre nagyobb szerepet játszanak a digitális tárcák, mint fizetési megoldások. Egyes kereskedőknél már az online fizetések 10%-a Apple Pay, Google Pay vagy Barion Wallet – ezt mindenképpen kiemelném, mint pozitívum.

2. Hogy látod a (fizikai és az online) kereskedők felkészültségét a készpénz-helyettesítő fizetési megoldások iránt? Ismerik az új megoldásokat, fizetési módokat, keresik az új lehetőségeket, vagy inkább a minimum nyújtására törekszenek?

Kiss Sándor (Alex): Az online kereskedőkről tudunk nyilatkozni: ők törekednek a minél gördülékenyebb fizetési megoldások integrálására, hiszen az ő érdekük is, hogy a vásárlók minél könnyebben tudjanak fizetni.

Ebből kifolyólag a Barionnak különösen fontos, hogy a kereskedői sikeresek legyenek és minél jobb konverziót érjenek el.

Az idei év céljaként tűztük ki, hogy ebben segítsük a partnereinket oktató jellegű tartalmakkal, mint különböző blog cikkek, esettanulmányok és rövid videók.

3. Véleményed szerint melyik (melyek) az(ok) a kereskedői, szolgáltatói szegmens(ek), ahol a legsúlyosabb a lemaradás a készpénz-helyettesítő fizetési megoldásokkal való ellátottság terén? Minek köszönhető ezeken a területeken a jelentős lemaradás?

Kiss Sándor (Alex): Vannak olyan szegmensek, különösen az egyéni vállalkozók, kis cégek esetén, ahol a digitalizáció még gyerekcipőben jár. Visszajelzések alapján legtöbbször valójában információ-hiány áll a lemaradás hátterében. Sokan nem tudják, milyen egyszerűen integrálható egy-egy fizetési megoldás, ezért tartanak tőle.

4. Az elfogadói oldalon a koronavírus járvány kitörése óta eltelt időben – az internetes elfogadóhelyek számának folyamatos növekedése mellett is – csökkenő tendencia volt megfigyelhető az internetes vásárlás útján okozott kár tekintetében 2021. első félév végéig. Bár a forgalom arányában továbbra is elenyészőnek mondható, azóta újra növekszik az internetes visszaélések értéke – idén az első két negyedévben az okozott kár értéke nagyobb volt, mint 2021 teljes évben. Mi a meglátásotok, mi állhat ennek a hátterében és milyen eszközzel látjátok megállíthatónak ezt a kihívást?

Kiss Sándor (Alex): Az erős ügyfélhitelesítés 2021 bevezetése csökkentette a visszaélések számát, de egyben a konverziót is, amire sok kereskedő azzal reagált, hogy a szabályok adta lehetőségeket kihasználva kérte az erős ügyfélhitelesítés mellőzését. Ez ugyan növelheti a konverziót, de egyben teret ad a visszaéléseknek is.

Ezen a téren a Barion Fraud Buster csalásmegelőző rendszerünk nagyon jól szerepelt, mert minimális számú kártyaadattal való visszaélést kell kezelnünk a 2021 előtti időkhöz képest.

5. Az idei évben mi volt a legjelentősebb újításotok, innovációtok az elektronikus fizetési piacon?

  1. Bevezettük a saját IBAN számot a Barion Wallet felhasználóknak, amivel egyszerűen tudnak utalásokat fogadni.
  2. Fizetés-kezdeményezési szolgáltatást indítottunk több piacunkon is. Sajnos a magyar banki felületek nem annyira felhasználóbarátak, hogy itthon is elinduljunk vele.
  3. Támogatjuk az Apple Pay és Google Pay fizetési módokat.
  4. Van néhány olyan nagyobb ügyfelünk, mint például a cseh piacvezető telco O2, vagy a Rossmann, ahol kardinális volt, hogy a kereskedői oldalról az elfogadóhelyet különböző jogosultságú felhasználók tudják kezelni, ezért idén ezt is bevezettük.
  5. Idény nyáron befejeztük a weboldalunk teljes átalakítását, amivel követjük a jelenlegi trendeket, illetve az online chat bevezetésével igyekszünk az ügyfélszolgálatunk hatákonyságán és gyorsaságán is javítani.

6. Melyek a 2023-as évre vonatkozó főbb várakozásaid a hazai elektronikus fizetési piaccal kapcsolatban?

Kiss Sándor (Alex): Az online fizetések területén továbbra is növekedésre számítunk, mert egyelőre még nem értük el a nyugat-európai szintet. Ezen kívül a digitális tárcák további térnyerésére számítunk.

Mobiltarca utmutato - Hogyan hasznaljuk a mobiltarcakat

1,5 millió bankkártyát regisztráltak az Apple Pay-be, Google Pay-be, Simple-be, mobiltárca alkalmazásokban Magyarországon | 2022.09.19.

A Magyar Nemzeti Bank a napokban bemutatta a legfrissebb pénzforgalmi, a 2022 második negyedéves adatait, amelyből kiderült, tovább nőtt a mobiltárcás alkalmazásokba – például Apple Pay-be, Google Pay-be, Simple-be – regisztrált kártyák száma és két és félszeresére nőtt ezen alkalmazásokkal lebonyolított vásárlások darabszáma is.

7. Mik a várakozásaid az AFR 2.0 intézkedéscsomag 2023-as bevezetésével kapcsolatban?

Kiss Sándor (Alex): 2023-ban nem várunk még számottevő változást.

8. Hogy látod, 2023-ban mi lesz számotokra a legnagyobb kihívás?

Kiss Sándor (Alex): Szeretnénk egy nyugat-európai országban is licencet szerezni, ahol a helyi törvények lehetővé teszik, hogy jobb ügyfélélményt biztosítsunk és ezáltal nagyobb növekedést érjünk el.

9. Az MNB adatai alapján az elmúlt 2 évben megduplázódott az internetes elfogadóhelyek száma, ahol lehet bankkártyával fizetni. Ebben az ugrásszerű fejlődésben meghatározó szerepe volt a koronavírus-járvány megfékezése ellen hozott intézkedéseknek. Milyen növekedésre számítasz a következő két évben ezen a területen? Van még tere a fejlődésnek? Mekkora azon webshopok aránya, ahol nincs lehetőség bankkártyás fizetésre?

Kiss Sándor (Alex): Még van tér fejlődésre, illetve szofisztikáltabb fizetési megoldásokra kereskedői oldalról, de alapvetően lassuló növekedésre számítunk a magyar piacon. Ugyanakkor nemzetközi terjeszkedésben, elsődlegesen a CEE régióban, abszolút látunk potenciált, így nálunk ez lesz a fókuszban.

10. Itthon is megjelentek – a kártyatársaságok mellett további, – a BNPL szolgáltatást B2B és B2C viszonylatban is nyújtó társaságok. Mik a várakozásaid a BNPL hazai lehetőségeivel kapcsolatban? Milyen kihívásokat és veszélyeket látsz a BNPL kapcsán?

Kiss Sándor (Alex): Ez a kamatkörnyezet és gazdasági helyzet nem kedvez a BNPL szolgáltatásoknak, ugyanakkor egy felfelé ívelő gazdaságban kifejezetten kedvelt megoldás. Szerintünk 2023-ban nem várható robbanás ezen a téren Magyarországon.

Címlapfotó forrása: Barion

Címkék:
blank
blank