Barion: 2023-ban tovább folytatódik a digitális tárcák térnyerése

írta | 2022. 12. 05. | 2023-as várakozások, Elektronikus fizetés, Összes hír

PayTechShow 4.0

Hogyan készülnek a bankok, fizetési szolgáltatók, fintech cégek 2023-ra? Melyek lesznek a meghatározó digitális fejlesztések a következő 12 hónapban? Ki hogyan értékeli az idei évi eredményeket, piaci fejleményeket? Körinterjú keretében feltérképezzük a várakozásokat, kihívásokat és a piaci lehetőségeket. Beszélgető partnerünk a Barion alapítója, Kiss Sándor.

1. Hogyan értékeled a hazai elektronikus fizetési piac idei évi eredményeit? Ezek közül melyik/melyek az(ok), amelyeket különösen kiemelnél?

Kiss Sándor (Alex): A környező országok vásárlóihoz hasonlóan nálunk, Magyarországon is egyre nagyobb szerepet játszanak a digitális tárcák, mint fizetési megoldások. Egyes kereskedőknél már az online fizetések 10%-a Apple Pay, Google Pay vagy Barion Wallet – ezt mindenképpen kiemelném, mint pozitívum.

2. Hogy látod a (fizikai és az online) kereskedők felkészültségét a készpénz-helyettesítő fizetési megoldások iránt? Ismerik az új megoldásokat, fizetési módokat, keresik az új lehetőségeket, vagy inkább a minimum nyújtására törekszenek?

Kiss Sándor (Alex): Az online kereskedőkről tudunk nyilatkozni: ők törekednek a minél gördülékenyebb fizetési megoldások integrálására, hiszen az ő érdekük is, hogy a vásárlók minél könnyebben tudjanak fizetni.

Ebből kifolyólag a Barionnak különösen fontos, hogy a kereskedői sikeresek legyenek és minél jobb konverziót érjenek el.

Az idei év céljaként tűztük ki, hogy ebben segítsük a partnereinket oktató jellegű tartalmakkal, mint különböző blog cikkek, esettanulmányok és rövid videók.

3. Véleményed szerint melyik (melyek) az(ok) a kereskedői, szolgáltatói szegmens(ek), ahol a legsúlyosabb a lemaradás a készpénz-helyettesítő fizetési megoldásokkal való ellátottság terén? Minek köszönhető ezeken a területeken a jelentős lemaradás?

Kiss Sándor (Alex): Vannak olyan szegmensek, különösen az egyéni vállalkozók, kis cégek esetén, ahol a digitalizáció még gyerekcipőben jár. Visszajelzések alapján legtöbbször valójában információ-hiány áll a lemaradás hátterében. Sokan nem tudják, milyen egyszerűen integrálható egy-egy fizetési megoldás, ezért tartanak tőle.

4. Az elfogadói oldalon a koronavírus járvány kitörése óta eltelt időben – az internetes elfogadóhelyek számának folyamatos növekedése mellett is – csökkenő tendencia volt megfigyelhető az internetes vásárlás útján okozott kár tekintetében 2021. első félév végéig. Bár a forgalom arányában továbbra is elenyészőnek mondható, azóta újra növekszik az internetes visszaélések értéke – idén az első két negyedévben az okozott kár értéke nagyobb volt, mint 2021 teljes évben. Mi a meglátásotok, mi állhat ennek a hátterében és milyen eszközzel látjátok megállíthatónak ezt a kihívást?

Kiss Sándor (Alex): Az erős ügyfélhitelesítés 2021 bevezetése csökkentette a visszaélések számát, de egyben a konverziót is, amire sok kereskedő azzal reagált, hogy a szabályok adta lehetőségeket kihasználva kérte az erős ügyfélhitelesítés mellőzését. Ez ugyan növelheti a konverziót, de egyben teret ad a visszaéléseknek is.

Ezen a téren a Barion Fraud Buster csalásmegelőző rendszerünk nagyon jól szerepelt, mert minimális számú kártyaadattal való visszaélést kell kezelnünk a 2021 előtti időkhöz képest.

5. Az idei évben mi volt a legjelentősebb újításotok, innovációtok az elektronikus fizetési piacon?

  1. Bevezettük a saját IBAN számot a Barion Wallet felhasználóknak, amivel egyszerűen tudnak utalásokat fogadni.
  2. Fizetés-kezdeményezési szolgáltatást indítottunk több piacunkon is. Sajnos a magyar banki felületek nem annyira felhasználóbarátak, hogy itthon is elinduljunk vele.
  3. Támogatjuk az Apple Pay és Google Pay fizetési módokat.
  4. Van néhány olyan nagyobb ügyfelünk, mint például a cseh piacvezető telco O2, vagy a Rossmann, ahol kardinális volt, hogy a kereskedői oldalról az elfogadóhelyet különböző jogosultságú felhasználók tudják kezelni, ezért idén ezt is bevezettük.
  5. Idény nyáron befejeztük a weboldalunk teljes átalakítását, amivel követjük a jelenlegi trendeket, illetve az online chat bevezetésével igyekszünk az ügyfélszolgálatunk hatákonyságán és gyorsaságán is javítani.

6. Melyek a 2023-as évre vonatkozó főbb várakozásaid a hazai elektronikus fizetési piaccal kapcsolatban?

Kiss Sándor (Alex): Az online fizetések területén továbbra is növekedésre számítunk, mert egyelőre még nem értük el a nyugat-európai szintet. Ezen kívül a digitális tárcák további térnyerésére számítunk.

Mobiltarca utmutato - Hogyan hasznaljuk a mobiltarcakat

1,5 millió bankkártyát regisztráltak az Apple Pay-be, Google Pay-be, Simple-be, mobiltárca alkalmazásokban Magyarországon | 2022.09.19.

A Magyar Nemzeti Bank a napokban bemutatta a legfrissebb pénzforgalmi, a 2022 második negyedéves adatait, amelyből kiderült, tovább nőtt a mobiltárcás alkalmazásokba – például Apple Pay-be, Google Pay-be, Simple-be – regisztrált kártyák száma és két és félszeresére nőtt ezen alkalmazásokkal lebonyolított vásárlások darabszáma is.

7. Mik a várakozásaid az AFR 2.0 intézkedéscsomag 2023-as bevezetésével kapcsolatban?

Kiss Sándor (Alex): 2023-ban nem várunk még számottevő változást.

8. Hogy látod, 2023-ban mi lesz számotokra a legnagyobb kihívás?

Kiss Sándor (Alex): Szeretnénk egy nyugat-európai országban is licencet szerezni, ahol a helyi törvények lehetővé teszik, hogy jobb ügyfélélményt biztosítsunk és ezáltal nagyobb növekedést érjünk el.

9. Az MNB adatai alapján az elmúlt 2 évben megduplázódott az internetes elfogadóhelyek száma, ahol lehet bankkártyával fizetni. Ebben az ugrásszerű fejlődésben meghatározó szerepe volt a koronavírus-járvány megfékezése ellen hozott intézkedéseknek. Milyen növekedésre számítasz a következő két évben ezen a területen? Van még tere a fejlődésnek? Mekkora azon webshopok aránya, ahol nincs lehetőség bankkártyás fizetésre?

Kiss Sándor (Alex): Még van tér fejlődésre, illetve szofisztikáltabb fizetési megoldásokra kereskedői oldalról, de alapvetően lassuló növekedésre számítunk a magyar piacon. Ugyanakkor nemzetközi terjeszkedésben, elsődlegesen a CEE régióban, abszolút látunk potenciált, így nálunk ez lesz a fókuszban.

10. Itthon is megjelentek – a kártyatársaságok mellett további, – a BNPL szolgáltatást B2B és B2C viszonylatban is nyújtó társaságok. Mik a várakozásaid a BNPL hazai lehetőségeivel kapcsolatban? Milyen kihívásokat és veszélyeket látsz a BNPL kapcsán?

Kiss Sándor (Alex): Ez a kamatkörnyezet és gazdasági helyzet nem kedvez a BNPL szolgáltatásoknak, ugyanakkor egy felfelé ívelő gazdaságban kifejezetten kedvelt megoldás. Szerintünk 2023-ban nem várható robbanás ezen a téren Magyarországon.

Címlapfotó forrása: Barion

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!