A személyes és az online élményeink ma még jellemzően elválnak egymástól, de a fizetési szolgáltatások terén a cél, hogy ezek az élmények konvergáljanak egymáshoz – mondta el Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a negyedik alkalommal megrendezett PayTechShow-n.
Az elektronikus kereskedelem elképesztő sebességgel fejlődik, aminek köszönhetően a fogyasztói élmény iránti igény is jelentősen felértékelődött.
Az EU-ban már látható, hogy átbillent a mérleg, és az online kereskedelmi tranzakciók száma meghaladta a bolti tranzakciók számát 2021-ben. Itthon is érzékelhető az e-kereskedelem megerősödése, amit az is mutat, hogy a magyar felhasználók évente átlagosan 21 alkalommal(1) vásárolnak online – mutatott rá az új trendekre Sármay Bence az előadásában.
A mindennapok természetes részévé váltak az online alkalmazások, az internet eléréssel rendelkező eszközök és az online vásárlás is – korosztálytól függetlenül. Naponta átlagosan közel 7 órát(2) töltünk az interneten, a felhasználók 25%-a több mint 8 alkalmazást(3) használ mindennap és az 1 főre eső internet kapcsolattal rendelkező eszközök száma elérte a négyet Európában.
A mindennapi digitális élményeink személyre szabottak, intuitívek és zökkenőmentesek, amit minden generáció könnyen magáévá tesz. A fiatalabb generációk, a milleniálok és a Z generáció már nem tesz különbséget a virtuális és személyes élményei között, és ugyanazt a személyes, intuitív élményt várják el az online és a személyes vásárlás során is.
„Mivel a digitális kereskedelem egyre jelentősebb arányt képvisel, a fizetésnek is élménnyé kell válnia, fel kell zárkóznia a személyes tapasztalathoz, az érintésmentes érintéses fizetési élményhez”
– emelte ki Sármay Bence.
Fotón: Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a PayTechShow-n. (Készítette: Kovács Dávid, Instagram)
A jövő digitális fizetési megoldása
Ma még igen magas, 44%-os a kosárelhagyási arány(5) Európában, amihez a fizetési élménnyel kapcsolatos problémák is hozzájárulnak. Az egyik ilyen negatív élmény, amikor a felhasználóknak kell megadnia a fizetéshez szükséges hitelesítő adatokat, ami akár több mint 20 mező kitöltését is jelentheti. Emellett a fizetési módok közötti választási lehetőség hiánya, a 9-képernyős, bonyolult checkout folyamat is növelhetik a lemorzsolódási arányt.
„Az ügyfélhitelesítések miatt megszakított vásárlások összértéke közel 400 millió dollár havonta az Egyesült Királyságban”
– mutatott rá a probléma súlyosságára Sármay Bence.
Azok a digitális megoldások lesznek a győztesek, ahol a vásárlási élménybe szervesen beágyazzák a hitelesítést.
A jövő fizetési megoldásának, applikációjának olyannak kell lennie, amely személyre szabható, rugalmas, átlátható és a teljes irányítást az ügyfél kezébe adja a legmagasabb biztonság mellett.
A technológia már itt van velünk, amely biztosítja, hogy a bolti fizetések érintéses, az online fizetések pedig egykattintásos módon valósuljanak meg. Ez a technológia a tokenizáció, amelynek köszönhetően a csalások száma 30%-kal(6) csökkent. És jó hír, hogy 3-ból 1 fizetés már tokenizált(7) módon történik.
„Ezt a technológiát ötvöztük a biometrikus azonosítással és ezáltal megteremtettük a vásárlási folyamatba ágyazott hitelesítést, hogy a felhasználók gyorsan, biztonságosan, külön adatok megadása és külön hitelesítés nélkül fizethessenek az interneten és a boltban ugyanolyan ügyfélélmény mellett”
– mondta el a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.
Fotón: Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a PayTechShow-n. (Készítette: Kovács Dávid, Instagram)
A felhasználói élmény a kulcs a kereskedelem új korszakában
Ahogy a fizikai térben is egyre összetettebb digitális tranzakciók valósulnak meg, úgy egyre jobban felértékelődik a zökkenőmentes adatáramlás igénye a tranzakciókban résztvevők között.
A partnerségek kulcsfontosságúak lesznek egy olyan összekapcsolt jövő felépítéséhez, amely integrálja a pénzügyi intézményeket, a szolgáltatókat, a nyílt hozzáférésű adatokat, a kormányzati és digitális személyazonosság szereplőit, a közösségi platformokat és még sok más tényezőt, hogy zökkenőmentesen a fogyasztók kezébe adja az irányítást a szolgáltatásokhoz való hozzáférés és az online tranzakciók során.
„A Visánál mi nagyon hiszünk egy nyílt hálózat kiépítésében, amely lehetővé teszi ügyfeleink és partnereik számára, hogy a mai elképzeléseken messze túlmutató értéket teremtsenek a fogyasztók és a vállalkozások számára”
– emelte ki előadásában Sármay Bence.
A változás nem áll meg és várhatóan nem is lassul a jövőben, mivel a fogyasztók és a vállalkozások több választási lehetőséget és jobb, kényelmesebb fizetési megoldásokat igényelnek pénzügyi életük irányításához.
„Nekünk, mint iparágnak erőfeszítéseket kell tennünk, hogy a felhasználói élményt még kényelmesebbé, zökkenőmentesebbé és biztonságosabbá tegyük, amely elengedhetetlen a kereskedelem új korszakában”
– tette hozzá Sármay.
Kapcsolódó cikkek:
Források:
(1)Az eMAG megbízásából a GKID piackutató cég által végzett kutatás eredményei alapján – 2023 jan.
(2)GWI (2021. 3. negyedéve). Az adatok a 16 és 64 év közötti internethasználók körében végzett széles körű, globális felmérés eredményeit tükrözik.
(3)Visa fogyasztói felmérés (2021-2022)
(4)A Cisco pves internetjelentése (2018-2023). Tanulmány, Cisco, 2020
(5)Euromonitor International, Az ügyfél hangja: Digitális felmérés, 2021 március
(6)CNP (Card Not Present) – Az átlag a tokenben részt vevő kereskedők készletére vonatkozik (kereskedői DBA szerint) (PAN & Token) digitális pénztárcával TRs 2022. február-április. Kibocsátói régió: Európa; A Visa Token tranzakciók összehasonlítása a PAN-alapú online tranzakciókkal.
(7)VisaNet
Címlapfotón: Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a PayTechShow-n. (Készítette: Kovács Dávid, Instagram)