2021.02.10.

Beveti a fizetési kérelem szolgáltatást az OTP Bank

Szerző:

Kategóriák:

Az elmúlt napokban az OTP netbankjában és mobilbanki alkalmazásában is megjelent a fizetési kérelem szolgáltatás. A hitelintézet ügyfelei bankon kívülre még nem küldhetnek és más banktól sem fogadhatnak fizetési kérelmet. Ugyanakkor az OTP Bankosok egymástól már kérhetnek kölcsönt fizetési kérelmen keresztül, illetve az OTP üzleti felhasználói már kezdeményezhetik a díjbeszedést  ezen keresztül is OTP-s számlával rendelkezők ügyfelek esetében. Mutatjuk, hol vetheti be a fizetési kéremet az OTP Bank.

Az azonnali fizetési rendszer tavaly márciusi indulása óta öt bank tette elérhetővé a fizetési kérelem szolgáltatást ügyfelei számára. Az Erste Bank, Raiffeisen Bank, GRÁNIT Bank, Budapest Bank és Takarékbank ügyfelei nemcsak bankon belül, de bankon kívülre is küldhetnek fizetési kérelmet, illetve fogadhatnak az előbb felsorolt bankok ügyfeleitől. Most az OTP Bank is csatlakozott a táborhoz, igaz a „kapuit” még nem nyitotta meg külvilág számára.

Bank

Szolgáltatás elérhető

Erste Bank

2020. március / augusztus*

Raiffeisen Bank

2020. április

GRÁNIT Bank

2020. április

Budapest Bank

2020. december

Takarékbank

2021. január

OTP Bank**

2021. február

*megjegyz.: 2020. márciustól bankon belül, 2020. augusztus bank kívül is elérhetővé vált a fizetési kérelem küldése, fogadása az Erste Banknál.

**megjegyz.: a szolgáltatás bankon belül vált elérhetővé. Első körben az OTP-s számlával rendelkező ügyfelek küldhetnek egymásnak fizetési kérelmet.

Forrás: FinTechZone.hu

Mivel készülhet az OTP Bank?

A fizetési kérelem szolgáltatás az OTPdirektben és az OTP SmartBank alkalmazásban is elérhető. A Fizetési Kérelem menüpont alatt indíthatunk új fizetési kérelmet, illetve megtekinthetjük a beérkező fizetési kérelmeket az alábbi csoportosításban: (1) válaszra vár, (2) megválaszolt, (3) válasz nélkül lejárt és (4) visszahívott.

Új fizetési kérelem küldéséhez meg kell adnunk legalább a címzett számlaszámát, a címzett nevét, a kérelem összegét. Emellett beállíthatjuk, hogy az összeg módosítható-e, a kérelem érvényességi idejét és a fizetés határidejét.

Ha rákattintunk az „Egyéb adatok” gombra, akkor kiderül, hogy az OTP Bank már készül az üzleti igények kiszolgálására is.

Online pénztárgépet üzemeltetők, boltosok, fodrászok, kereskedők, házhoz kiszálló szerelők, külső helyszínen értékesítők küldhetnek fizetési kérelmet ügyfeleiknek a helyszínen a mobiltelefonjukon (OTP SmartBankon) keresztül. Ha az ügyfél szintén OTP-s, akkor a helyszínen a OTP SmartBank alkalmazáson keresztül tudja jóváhagyni a fizetési kérelmet.

Az „Egyéb adatok” alatt beállíthatjuk többek között az alábbiakat: Pénztárgép azonosító, Bolt azonosító, Számla azonosító, Ügyfél azonosító, NAV ellenőrző kód stb. Ezenkívül megadhatjuk a „Fizetési helyzet azonosítót” is, amivel kategorizálni lehet a fizetési tranzakciót. Ha rákattintunk a „Fizetési helyzet azonosítóra”, akkor közel 30 kategóriából választhatunk (pl.: adófizetés, ÁFA fizetés, kamat stb.).

A képernyőképek alapján úgy értékeljük, az OTP Bank a fizetési kérelem szolgáltatást az üzleti igények kielégítésére is beveti. Olyan élethelyzetekben is megvalósulhat az elektronikus fizetés, amelyekben eddig jellemzően csak készpénzzel lehetett fizetni.

fizetesi kerelem kuldese -1
fizetesi-kerelem-kuldese-2
fizetesi-kerelem-kuldese-3
fizetesi-kerelem-kuldese-4

Fotók: OTP SmartBank képernyőképek (2021.02.10.)

Kapcsolódó cikk:

Röviden a fizetési kérelemről

A fizetési kérelem a kedvezményezettől induló, meghatározott összegre szóló fizetési kérés, melyet a fizető fél például a mobilbanki alkalmazásban egyetlen kattintással jóváhagyhat és azonnali átutalásként 5 másodperc alatt az összeg a kedvezményezett folyószámláján jóváírásra kerül.

A fizetési kérelem valójában egy előre kitöltött banki átutalás, amit kaphatunk közmű szolgáltatóktól, webshoptól, vagy akár jótékonysági szervezetektől is.

Amennyiben szeretnénk, hogy a telefonszámunkra, vagy e-mail címünkre (vagy akár az adószámunkra) is indítható legyen fizetési kérelem, az ún. másodlagos számlaazonosítónkat szintén regisztrálnunk kell a bankunknál. Fontos, hogy ugyanezzel az azonosítóval a szolgáltatónknak is rendelkeznie kell!

A fizetési kérelem érkezhet a netbankunkba vagy a mobilbankunkba. A kérelem jóváhagyása és az azonnali átutalás indítása erős ügyfél-hitelesítés (SCA) mellett történik meg.

Címlapfotó forrása: pexels.com. Készítette: Porapak Apichodilok. Fotó elérhető itt.

Címkék: