Lassan már annak is muszáj érdemes valamilyen csetelő alkalmazást használnia, aki legszívesebben két szó miatt is telefonálna. Manapság jóformán megkerülhetetlenné válnak a különböző chatprogramok, épp ezért férkőznek be az életünk szinte minden területére. A pénzintézetekhez a Fanbot nevű chatbot igyekezne, ami a Canecom egyik fejlesztése, és ami a FinTechShow-ra is odaférkőzött.

 

Egy új mondás szerint 3 milliárd felhasználó nem tévedhet, már ha a kommunikáció bizonyos szegmenséről beszélünk. Ugyanis ennyien használták tavaly a 4 legnagyobb üzenetküldő alkalmazást. Mert csetelni, vagy csetelve kommunikálni (majdnem) mindenki szeret. Akár még a saját pénzügyeiről is.

fanbot chatbot fintech

Fanbot, a Canecom chatbot alkalmazása

 

Sokrétű felhasználási lehetőség

Ilyen alkalmazás a Fanbot is, amely egy intelligens scripteken és gépi tanuláson alapuló bot technológia (chatbot – lásd a fintech szótárban), amit pénzintézetek részére fejlesztett ki a Canecom. A szolgáltatás a bankok és biztosítók külső kommunikációját tenné hatékonyabbá, amire nem kis szükség lenne. Ez kiterjedhet a legnépszerűbb üzenetküldő platformokon való jelenlétre (Messenger, Viber, saját weboldal, hirdetésben működő chat), de az információk beszélgetéseken keresztüli átadásától kezdve, a direkt tranzakciók elvégzésén át egészen sokrétű lehet.

„Jelenleg a bankok és biztosítók egyik legnagyobb kihívása, hogy hogyan érjék el hatékonyan a felhasználóikat, valamint az értékesítőik hogyan tartsák velük úgy a kapcsolatot, hogy az ne legyen terhes, de mégis átmenjen a kellő információ” – mondja Kubatov Márk, a Fanbot CEO-ja.

 

Erre is jó a chatbot: automatizálás és optimalizálás

Szerinte a felhasználók felől érkező kapcsolatfelvétel automatizálása egy másik fontos kihívás, mert annak minél hatékonyabbnak kell lennie és a felhasználó előnyére kell válnia. „A pénzintézetek számára pedig olyan adatokat kell, hogy biztosítson, amiket az üzleti intelligenciájukhoz tudnak felhasználni” – teszi hozzá Márk. De egy másik felhasználási területe is lehet a chatbotoknak, mégpedig a pénzintézeten belüli workflow folyamatok optimalizálása során, ahol bizonyos lépéseket automatizálhatnának.

chatbot fanbot fintech

 

Megérett az idő a chatbot programokra

Kubatov Márk szerint, noha utóbbi időben rengeteg cikk jelent meg a különböző generációk pénzügyi elvárásairól, szokásairól, a jelenleg megfogalmazott elvárások már korábban is léteztek, csak akkor a technikai vagy üzleti környezet azok megvalósítását még nem tette lehetővé. Szerencsére ez változott, így most mindenki előtt szabad a pálya, és akár az is elérhető lesz, hogy egy chatablakon belül bonyolíthassunk le egy tranzakciót.