A chatbotok tehetik szexibbé a bankokat?

írta | 2017.05.10. | Fintech startupok, Magyar fintech startupok, Összes hír

Lassan már annak is muszáj érdemes valamilyen csetelő alkalmazást használnia, aki legszívesebben két szó miatt is telefonálna. Manapság jóformán megkerülhetetlenné válnak a különböző chatprogramok, épp ezért férkőznek be az életünk szinte minden területére. A pénzintézetekhez a Fanbot nevű chatbot igyekezne, ami a Canecom egyik fejlesztése, és ami a FinTechShow-ra is odaférkőzött.

 

Egy új mondás szerint 3 milliárd felhasználó nem tévedhet, már ha a kommunikáció bizonyos szegmenséről beszélünk. Ugyanis ennyien használták tavaly a 4 legnagyobb üzenetküldő alkalmazást. Mert csetelni, vagy csetelve kommunikálni (majdnem) mindenki szeret. Akár még a saját pénzügyeiről is.

fanbot chatbot fintech

Fanbot, a Canecom chatbot alkalmazása

 

Sokrétű felhasználási lehetőség

Ilyen alkalmazás a Fanbot is, amely egy intelligens scripteken és gépi tanuláson alapuló bot technológia (chatbot – lásd a fintech szótárban), amit pénzintézetek részére fejlesztett ki a Canecom. A szolgáltatás a bankok és biztosítók külső kommunikációját tenné hatékonyabbá, amire nem kis szükség lenne. Ez kiterjedhet a legnépszerűbb üzenetküldő platformokon való jelenlétre (Messenger, Viber, saját weboldal, hirdetésben működő chat), de az információk beszélgetéseken keresztüli átadásától kezdve, a direkt tranzakciók elvégzésén át egészen sokrétű lehet.

„Jelenleg a bankok és biztosítók egyik legnagyobb kihívása, hogy hogyan érjék el hatékonyan a felhasználóikat, valamint az értékesítőik hogyan tartsák velük úgy a kapcsolatot, hogy az ne legyen terhes, de mégis átmenjen a kellő információ” – mondja Kubatov Márk, a Fanbot CEO-ja.

 

Erre is jó a chatbot: automatizálás és optimalizálás

Szerinte a felhasználók felől érkező kapcsolatfelvétel automatizálása egy másik fontos kihívás, mert annak minél hatékonyabbnak kell lennie és a felhasználó előnyére kell válnia. „A pénzintézetek számára pedig olyan adatokat kell, hogy biztosítson, amiket az üzleti intelligenciájukhoz tudnak felhasználni” – teszi hozzá Márk. De egy másik felhasználási területe is lehet a chatbotoknak, mégpedig a pénzintézeten belüli workflow folyamatok optimalizálása során, ahol bizonyos lépéseket automatizálhatnának.

chatbot fanbot fintech

 

Megérett az idő a chatbot programokra

Kubatov Márk szerint, noha utóbbi időben rengeteg cikk jelent meg a különböző generációk pénzügyi elvárásairól, szokásairól, a jelenleg megfogalmazott elvárások már korábban is léteztek, csak akkor a technikai vagy üzleti környezet azok megvalósítását még nem tette lehetővé. Szerencsére ez változott, így most mindenki előtt szabad a pálya, és akár az is elérhető lesz, hogy egy chatablakon belül bonyolíthassunk le egy tranzakciót.

Itt követhetsz minket:

ANDOR MÁRIÓ

ANDOR MÁRIÓ

Még nem volt hat éves, amikor elkezdett írni, amit sajnos vagy szerencsére azóta sem hagyott abba. Az elmúlt években dolgozott startupok mellett is közösségi kommunikátorként, de egy nagy IT-klaszter webes dolgait is terelgette. Mindemellett kettős életet él: úgy az offline, mint az online bankolást is szereti. Mert szerinte az érme mindkét oldala érdekes tud lenni. Címkéi: #marioszerint
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak