A Generali Biztosító bevezette a fizetési kérelem szolgáltatást, amelyhez a banki hátteret a Raiffeisen Bank biztosítja.
A fizetési kérelem során a tranzakció azonnali átutalással kerül végrehajtásra, amelyet a banki applikációban vagy az internetbank felületén lehet elfogadni.
Mindössze egyetlen kattintással elutalható az összeg, hiszen a tranzakciós adatok előre ki vannak töltve. Így a biztosítási díjak fizetése könnyűvé, egyszerűvé és átláthatóvá válik.
Fizetési kérelem
Az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) 2020-as elindulása óta létezik a fizetési kérelem is.
Az elmúlt években több hazai bank is bevezette a fizetési kérelmet mégsem terjedt el tömegesen a megoldás a lakosság körében – ennek oka lehet, hogy 2024. április 1-ig nem minden pénzintézet biztosította a szolgáltatást.
Április 1-től azonban minden banknak elérhetővé kellett tenni a fizetési kérelem fogadását.
A fizetési kérelem működésében hasonlít a csoportos beszedési megbízásra, ám ez esetben a kontroll a fizető fél kezében marad.
A fizető fél döntheti el, hogy a netbankba vagy mobilbankba beérkező fizetési kérelmet melyik időpillanatban kívánja teljesíteni.
A Raiffeisen egyébként is élen jár
A Raiffeisen Bank úttörő szerepet játszott Magyarországon az azonnali fizetési QR-kód és a fizetési kérelem szolgáltatás bevezetésében, ugyanis hozzájuk kötődik az első hazai gyakorlati megoldás is, a Szeged Pay, amit nagyon korán, már 2020 júniusában elindítottak.
A szegedi lakosok körében az egyszerű használat miatt rövid időn belül népszerű is lett a szolgáltatás.
[Forrás: LinkedIn] | Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group