2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024.06.26.

Újabb fintech megoldással rukkolt elő az Erste: megérkezett az instant hitelkártya

Szerző:

Kategóriák:

2024 áprilisától hatvan Tesco áruházban értékesíti lakossági bankszámla, hitelkártya és személyi kölcsön termékeit az Erste. A bank az indulásra időzítve elindította újabb fintech megoldását, az azonnal használható (instant) Visa hitelkártya szolgáltatást, az Erste Bevásárló Hitelkártyát. Harmati Lászlót, a bank lakossági vezérigazgató-helyettesét az itthon eddig nem látott szolgáltatás működése mellett a George alkalmazásban utóbbi időben megjelent további újdonságokról és a George platformmal kapcsolatos jövőbeni tervekről is kérdeztük.

A Tesco üzletekben igényelhető Erste Bevásárló Hitelkártyával az ügyfelek szinte azonnal, helyben az áruház kasszájánál is fizethetnek a telefonjukhoz hozzáadott tokenizált hitelkártyával.

Az Erste Bevásárló Hitelkártya instant módon elérhető az új ügyfelek számára is, vagy csak a meglévő erstés ügyfelek élvezhetik ezt az azonnaliságot?

Harmati László: Az Ersténél mindenki azonnal új kártyához juthat, függetlenül attól, hogy a bank régi ügyfele, vagy csak most válik azzá, esetleg csak társkártyát kér.

Az igénylést követő egy órán belül az Erste digitális platformján, George-ban rendelkezésre állnak a jóváhagyott kártya adatai, így például a kártyaszám, a lejárat és a háromjegyű biztonsági kód. A mobiltelefonhoz hozzárendelve (tokenizálva) pedig azonnal lehet vele fizetni a kasszáknál vagy akár online is.

A szolgáltatás bevezetése kapcsolódott ugyan az új értékesítési modellhez, vagyis a Tesco áruházakban kialakított online igénylési folyamatunkhoz, de ez az innovatív megoldás valójában túlmutat ezen.

Az azonnali kártyahasználat szolgáltatást minden új igénylésű betéti- és hitelkártyánkra biztosítjuk, függetlenül attól, hogy meglévő vagy új ügyfelként igényelték-e a kártyát, illetve, hogy online, vagy személyesen valamelyik kollégánknál.

Hogyan történik a hitelkártya igénylése a meglévő és az új ügyfelek számára?

Harmati László: A bank régi és új ügyfelei is kényelmesen és gyorsan igényelhetnek új kártyát a George appon.

Az új ügyfelek szelfi azonosítással, míg meglévő ügyfeleink a George Store-ba belépve tudnak Erste Bevásárló Hitelkártyát igényelni.

Az instant kártya szolgáltatással a kártya a telefonon már egy órán belül használható, de az ügyfelek a digitális kártya mellett később természetesen a hagyományos plasztikot is kézhez kapják majd.

Miért a hitelkártyához és miért ehhez a hitelkártyához indította el elsőként ezt a magas ügyfélélményt nyújtó szolgáltatást a bank?

Harmati László: Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a bankolást közelebb hozzuk az emberekhez. Ehhez a digitális megoldások nagyszerű lehetőséget biztosítanak. Célunk, hogy ezek minden előnyét élvezhessék ügyfeleink.

Az online igényléshez kapcsolódó azonnali kártyahasználat gondolata már nem volt új, amikor először felmerült a Tescoval a közös együttműködés lehetősége.

A bevezetését azért időzítettük így, mert az új értékesítési modell az instant kártya szolgáltatással vált teljessé, és fordítva.

Mik a várakozások az új szolgáltatással kapcsolatban?

Harmati László: Szeretnénk, ha az ügyfeleink megismernék ezt az innovatív szolgáltatást. Biztosak vagyunk benne, hogy megkedvelik és használni is fogják, hiszen kényelmes, a kényelmet pedig könnyű megszeretni.

Ha pedig sokan használják, akkor a digitális kártyahasználat a későbbiek során is dinamikusan növekedni fog.

A George App PIN kód- és Kártyaadat megmutatás funkciójával pedig tényleg teljeskörűen használhatóak ezek a kártyák, akár érintésmentesen, akár online, készpénzhelyettesítőként.

Tervezi a bank, hogy az instant digitális kártyakibocsátási képességét kiterjeszti valamennyi kártya termékére, így különösen a bankszámlákhoz kapcsolódóan a betéti kártyákhoz is?

Harmati László: Annyira, hogy ez már kész is van. Mára a teljes Erste betéti-és hitelkártya termékpalettára elérhető az instant kártyahasználati szolgáltatás, még a társkártyákra is.

A bank ezzel az új megoldással zsinórban a negyedik olyan szolgáltatást indítja el a George platformon, amellyel a fintech cégekkel és a nemzetközi neobankokkal is versenyre kelhet.

2022 októberében vált elérhetővé a másodpercek alatt számlán landoló Rögtön Kölcsön, amelyet emberi beavatkozás nélkül, gépi tudás alapján ítél oda a rendszer. A hitelképesnek minősített Erste ügyfelek külön adatmegadás és jövedelemigazolás nélkül juthatnak hozzá akár 450 ezer forint szabadon felhasználható hitelhez.

Tavaly nyár óta a lakossági ügyfelek élhetnek a gyors és egyszerű azonnali, kiemelt árfolyamos devizaváltás lehetőségével díjak és jutalékok nélkül, havonta akár egymillió forint összegig, és ehhez külön deviza bankkártyát sem kell igényelniük.

Nemrég pedig egy új insurtech megoldásról adott hírt a bank, amelynek keretében a repülőjárat-késésbiztosítást igénylő ügyfelek automatizált ügyintézési és kompenzáció fizetési folyamatot élvezhetnek.

Mesélnél nekünk arról, milyen szempontok mentén, miért pont ezeket az innovatív digitális megoldásokat választottátok ki a szolgáltatásfejlesztés irányaként?

Harmati László: Olyan szolgáltatásokat fejlesztünk, amelyek az ügyfeleink valós problémáira nyújtanak megoldást, és konkrét élethelyzetekhez kapcsolódóan tudjuk ajánlani őket. Ezek a megoldásaink egyszerűek, transzparensek és már eleve digitálisnak „születnek”, így a lehető legjobb ügyfélélményt biztosítják.

Mi most négy nagyobb szolgáltatást emeltünk ki, de voltak kisebb, ám ügyfélélmény szempontjából nem elhanyagolható újítások is a George applikációban. Mondanál ezekre pár példát?

Harmati László: Az ügyfelek körében nagyon gyorsan népszerűvé vált az azonosított hívásindítás lehetősége.

Ez azt jelenti, hogy a George-ba belépve úgy lehet elérni a call centert, hogy nem kell különböző kódokat beütnünk a telefonba ahhoz, hogy a vonal másik végén már ügyfélként üdvözöljenek.

Hasonló kényelmi megoldás, hogy ha felhívjuk a bankot, segítséget is kérhetünk egy-egy művelet befejezéséhez. Ha elakadtunk, akkor a biztonságos azonosítás után közösen lehet böngészni a telefonos tanácsadóval az oldalt, aki így meg tudja mutatni nekünk, mit kell csinálni.

De online, a platformon keresztül tudjuk az igazolványainkat is frissíteni, és már ahhoz sem kell a fiókba menni, hogy a nyugdíjcélú megtakarításainkat megtervezzük, hiszen a digitális nyugdíjtervező segítségével magunk is megnézhetjük, mennyi pénzünk lesz idősebb korunkban.

Mik az eddigi tapasztalatok az új szolgáltatásoknak az igénybevételével kapcsolatban?

Harmati László: A legnépszerűbb az azonosított hívásindítás: a call centert már az ügyfelek 60 százaléka a George appon keresztül hívja fel.

Több mint száz igazolványt frissítenek naponta a platformon keresztül – ezzel a fiókban dolgozókra is kevesebb adminisztrációs teher hárul, miközben a megoldás az ügyfelek számára is kényelmesebb. Látható, hogy a digitalizációval mindenki nyer.

A nyugdíjtervező bevezetése után az online nyugdíjpénztári belépések száma nagyon gyorsan meghaladta a személyes értékesítés számait.

Milyen további újdonságokra számíthatnak még az ügyfelek idén?

Harmati László: Hamarosan jön a digitális befektetési tanácsadó szolgáltatás, amely személyre szabott szakértői tippeket ad a befektetésekhez – a meglévő portfólióhoz, befektetési döntésekhez, kockázatvállalási képességhez igazítva a tanácsokat.

Az Erste folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel személyre szabottabbá és szerethetőbbé tehetők a banki szolgáltatások, egyúttal segíti az ügyfeleket pénzügyi egészségük megőrzésében.

2019-ben azzal a céllal hívtáták életre az Erste Bankspiration programot, hogy a bank inspirációt merítsen a digitális átállása felgyorsításához, és együttműködési lehetőségeket keressen a nemzetközi fintech cégekkel.

Eddig két alkalommal hirdettétek meg az Erste Bankspriation programot. Hogyan értékeled az eddigi programok eredményeit?

Harmati László: A program elsődleges célja, hogy a bank mindennapjainak részévé tegyük a nemzetközi fintech / insurtech innovációt és a legrelevánsabb fejlesztéseket becsatornázzuk az ügyfélkiszolgálásunkba.

A Bankspiration eredménye egy AI-alapú perszonalizált videó-marketing megoldás bevezetése is. De a versenyben megismert fejlesztés nyomán vezethettük be a repülőjáratkésés-biztosítást, amely teljesen egyedi a piacon. A késésbiztosítással az ügyfelek 16 ezer forint szabadon felhasználható kompenzációt kapnak azonnal, ha a gépük 60 percnél többet késik.

A George-on keresztül megköthető biztosításnál nincs bonyolult ügyintézés, nem kell igazolások után rohangálni, és a pénz automatikusan érkezik a számlánkra.

Tervezitek újabb Erste Bankspiration program indítását?

Harmati László: Nem csak, hogy tervezzük, de már fut.

A jövő év elején zárjuk – több száz fintech screeningjén vagyunk túl olyan fókusztémakörökben mint az AI, beyond banking szolgáltatások, fraud/cybersec, belső működési hatékonyság javítása.

Nagy reményekkel vágtunk bele az újabb körbe, hiszen valóban inspirációkat kapunk azokól a megoldásokból is, amelyeket nem tudunk még konkrét termékké fejleszteni. De eddig minden versenyben találtunk olyan fejlesztési lehetőséget is, amelyet ma már az ügyfelek használnak minden nap. Abban reménykedünk, hogy ez most sem lesz másként.

Címlapfotón Harmati László, az Erste Bank lakossági vezérigazgató-helyettese. Fotó forrása: Erste Bank

Címkék:
blank