Bőven van még tere a mobilfizetés és az elektronikus fizetési megoldások fejlődésének Magyarországon. Minél gördülékenyebb a fizetési folyamat, annál több és gyakoribb vásárlásra számíthatnak az e-kereskedők is. Ezt segítik a gyorsfizetési megoldások és az ideális payment stratégia kialakítása – mondta el Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott exkluzív interjújának első részében, ahol a SimplePay aktualitásai kerülnek fókuszba.

A SimplePay közel 7.000 webshopot szolgál ki Magyarországon. A fejlődés további szintjeiről, a BigTech kihívásairól, a PSD2 által megnyíló új lehetőségekről, az ügyfelek igényeiről beszélgettünk Al-Absi Gáberrel, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettesével, aki szerint

a következő években olyan területekre is ki fognak terjedni az elektronikus fizetési szolgáltatások, ahol ma még nem, vagy csak mérsékelten vannak jelen.

Fotón: Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese

1. Hogyan épül egymásra a Simple és a SimplePay? Számunkra úgy tűnik, hogy a két szolgáltatás egymást erősíti a hazai elektronikus fizetési piacon. Mik a szinergiák?

Al-Absi Gáber: Ez így van, célunk, hogy a felhasználók számára minél kényelmesebb és biztonságosabb fizetési lehetőségeket kínáljunk és egyben segítsük kereskedelmi partnereink fejlődését is. Épp az elmúlt hónapokban vezettünk be három új fizetési módot a SimplePay felületén, amihez Simple fiókra van szükség.

Ezek a fizetési módok, Inapp, QR-kód és Push üzenet, növelni tudják a tranzakciók számát.

Ráadásul innovatív, kényelmes fizetési élményt nyújtanak a felhasználóknak, ami a biztonság mellett az egyik legnagyobb előnyük.

2. Nemcsak a végfelhasználóknak kínáltok fizetési megoldást, de az üzleti szegmens számára is a SimplePay márkanév alatt. Milyen eredményeket értetek el ebben a szegmensben az elmúlt években?

Al-Absi Gáber: Az elmúlt 4 évben rendkívül dinamikusan növekedtünk, mára már közel 7000 webshopnak biztosítunk innovatív fizetési megoldásokat. Ahogy az elmúlt két évben, úgy várhatóan a következő évben is háromszorosára tudjuk bővíteni a forgalmunkat.

Összességében már több tízmillió sikeres tranzakción vagyunk túl, havonta nagyságrendileg 30 milliárdos forgalommal és több mint 2 millió tranzakcióval a hazai piac egyik legnagyobb szereplőjévé nőttük ki magunkat az elmúlt évek során.

3. Hogy látjátok, keresik-e a kereskedők az elektronikus fizetési megoldásokat? Milyen tendenciákat láttok a fizikai és az elektronikus kereskedők körében az elektronikus fizetésekkel kapcsolatban?

Al-Absi Gáber: Az MNB által kiadott statisztikákból is látszik, hogy az e-kereskedelem folyamatosan növekszik. Ez a tendencia nálunk is érzékelhető, hiszen napról napra lépnek be kereskedők az online térbe.

Ma már komoly versenyhátrányt jelent, ha egy nagyvállalat nem tesz elérhetővé elektronikus fizetési csatornákat.

Sőt, jól látható, hogy versenyelőnyben vannak azok a cégek, akiknél kidolgozott stratégia mentén történik az átállás.

Jelenleg még nem érezhető teljes fokú tudatosság a piac minden szegmensében, sokan nem rendelkeznek payment stratégiával. Azaz nincs kiforrott rendszerük, megoldásuk arra, hogy az adott termékért vagy szolgáltatásért változatos csatornákon tudjon fizetni a vásárló. Szerencsére a piac rohamosan fejlődik, illetve mi is próbáljuk a lehető legtöbb fórumon hangoztatni ennek fontosságát.

4. Véleményetek szerint mi fogja hajtani a következő években a hazai elektronikus fizetéseket? Hogyan látjátok a PSD2, az azonnali fizetés és a BigTech lehetséges hatásait a hazai elektronikus fizetési piacra?

Al-Absi Gáber: Az elektronikus fizetések már nem a jövő, hanem a jelen.

Aki ezen technológiákat nem építi be az üzletmenetébe mindenképpen versenyhátrányba kerül.

A következő években, véleményünk szerint tovább skálázódik a piac és olyan területekre is ki fognak terjedni ezek a szolgáltatások, ahol ma még nem, vagy csak mérsékelten vannak jelen. A banki fejlesztések, a PSD2 és a további szolgáltatók innovatív megoldásai ugyanebbe az irányba hatnak majd.

Az elektronikus fizetésekkel kapcsolatos payment stratégia egyik fontos elemét képezhetik a jövőben például a PSD2 által megnyíló megoldások, amelyek segítségével szélesebb rétegeket érhetnek majd el.

A cikk az OTP Mobil Kft. támogatásával készült.