Ma már alap a kártyás fizetés, és egyre többen, egyre gyakrabban fizetnek okostelefonnal is. A fizikai bankkártyák beköltöztek a mobiltelefonba, az okosórákba és már az okosgyűrűkbe is. Mit szólnánk, ha legközelebb a pénztárnál okosgyűrűvel fizetnének előttünk? A Mastercard kutatása szerint egyre többször találkozunk majd a jövőben ezzel a megoldással is.
Képzeljünk el egy olyan fizetési folyamatot, amit nem kártyával vagy okostelefonnal intézünk, hanem az ujjunkon lévő okosgyűrűvel, ami egy fizetési kártyához kapcsolódik! Nincs „előveszem a tárcám vagy telefonomat” mozdulat, egyszerűen csak a „kezünkkel” fizetnénk.
A gyakorlat azt mutatja, hogy egyre több felhasználó ismeri fel a fizetési gyűrűk előnyeit, amit a Mastercard legfrissebb, 2023-as kutatása is igazol. A tanulmány szerint ez a fizetési megoldás nem csak a fiatalabb ügyfelek hóbortja;
Németországban a fizetési gyűrűt használók csaknem háromnegyede (73 százaléka) 45 év feletti felhasználó.
Fizetek, de nincs érintés!
Az érintés nélküli kártyás fizetések magas elfogadottsága és elterjedése utat nyitott az NFC technológiával ellátott hordható eszközökkel történő fizetésekhez. Egyre népszerűbbek a digitális pénztárcák és a viselhető eszközök, például az okosórák is.
A hordható eszközök területén a legújabb fejlesztések közé tartoznak az NFC chipet tartalmazó, fizetést támogató okosgyűrűk. A megfelelő alkalmazások segítségével az ügyfelek gyorsan és egyszerűen csatlakoztathatják hitel-, betéti vagy feltöltőkártyájukat a gyűrűhöz. A fizetési gyűrű ezután ujjmozdulattal használható fizetésre minden olyan pénztárnál, amely támogatja az érintés nélküli fizetést.
Gyors, biztonságos és divatos fizetés
Egy új tanulmány – amelyet a Mastercard a Pagopace és a Tapster viselhető technológiákkal foglalkozó cégekkel együttműködésben készített – betekintést nyújt a németországi felhasználók fizetési szokásaiba, illetve a fizetési gyűrűt szolgáltatók hozzáállásába.
A gyűrűvásárlás fő oka a gyors és gördülékeny fizetési (82 százalék) igény, illetve a különösen fejlett fizetési mód (69 százalék). A német felhasználók egy része pedig nem csak az egyszerű fizetési megoldást látja a gyűrűkben; 31 százalékuk divatkiegészítőnek is tekinti.
A felmérés azt mutatja, hogy Németországban a fizetési gyűrűt használók többsége változtat fizetési szokásain: a felhasználók 69 százaléka ritkábban használja plasztik kártyáját, kétharmada kevesebb készpénzt hord magánál, és a digitális pénztárcák használata is majdhogynem a felére csökken.
Hamar függő lehet az ember, ugyanis az adatok azt mutatják, hogy aki egyszer kipróbálta az okosgyűrűt, továbbra is hordja és rendszeresen használja azt.
Németországban 79 százalék hetente legalább egyszer fizet a gyűrűjével, 24 százalék pedig naponta.
Biztonságos egy ékszerrel fizetni?
„Az érintésmentes fizetés a gyűrűvel nagyon egyszerű és kényelmes, miközben a pénztárcámat, a kártyámat és az okostelefonomat otthon hagyhatom. A vásárlások kiegyenlítése egyszerűen, a gyűrű kártyaolvasó terminálhoz való érintésével történik. A tokenizációs technológiánk azt a biztonságot nyújtja a felhasználóknak, hogy a tranzakció során ne kerüljenek továbbításra bizalmas kártyaadatok.”
– nyilatkozta dr. Peter Robejsek, a Mastercard Németországért felelős igazgatója.
A Mastercard új, innovatív fizetési technológiákat népszerűsít, és szorosan együttműködik a kártyakibocsátó pénzintézetekkel és a viselhető eszközök gyártóival annak érdekében, hogy az okos eszközök biztonságosan kapcsolódhassanak az MDES platformhoz (Mastercard Digital Enablement Platform). Ennek a technológiának a segítségével a kártyaadatokat titkosítják, és úgynevezett tokennel helyettesítik azokat.
A fizetéskor az NFC technológia segítségével a gyűrűből csak ezek a tokenek és a lejárati dátumuk kerülnek továbbításra titkosított formában a kártyaolvasó terminál felé – a felhasználó bizalmas kártya- vagy számlaadatai nem.
50 euró feletti fizetés esetén az ügyfélnek kötelező PIN-kódot megadnia, és minden kártyaterhelés digitálisan nyomon követhető.
A felhasználók több funkciót szeretnének
A tanulmány szerint a fizetőgyűrűk felhasználói nem érik be a mostani állapottal, újabb és újabb technológiai megoldásokra vágynak. Ilyen például a biometrikus ajtóbeléptetés (47 százalék), a digitális azonosítás lehetősége (46 százalék), vagy az autózár nyitás funkció (37 százalék) beépítése.
Kapcsolódó cikkek:
[Forrás: Mastercard] | Címlapfotó forrása: Pagepace