A fintech biztosítós ága (aka insurtech) is kezd magára találni, és nemcsak külföldön, itthon is. Persze, azért még maholnap nem fogunk térdig gázolni a magyar insurtech alkalmazásokban. De melyik lehet jó, melyik lehet hasznos, ezt próbáltuk összeszedni.
4 érdekes alkalmazás külföldről
Blink
Manapság könnyen megesik, hogy mire felszállunk egy repülőgépre, csődbe megy az utazási iroda, vagy rosszabbik esetben egy átszállásra várva elmegyünk a reptéren pisilni, az égiek már rég tudják, nem lesz járat hazafelé. Utóbbi esetre próbál segítséget nyújtani a Blink nevű applikáció, ami járattörlés esetén azonnal felajánl számos alternatív lehetőséget a továbbhaladásra, ráadásul felár nélkül.
Mediktor
Az egészségünket célozza meg ez az alkalmazás. Felveszi az adatainkat, panaszainkat, tüneteinket és felállít egy előzetes kórismét. Ezután további kivizsgálásokra küld – ha szükséges – és még orvost is javasol a közelben. Egy hasonló alkalmazás itthon sem lenne rossz.
Wenalyze
A Wenalyze közösségi médiás fiókjaink alapján monitoroz bennünket (már, ha hagyjuk persze). Twitter-, Instagram- és a Facebook-megosztásaink alapján elemzi és osztályozza a rólunk kapott és magunkról hagyott információkat. Amik aztán oda vezetnek, hogy a biztosító reális képet kaphat a leendő biztosítottról, vagyis rólunk.
Ubiquos
A Ubiquos lényegében egy videóchates alkalmazás, ami lehetővé teszi, hogy a kárszakértő csak virtuálisan legyen ott és azt lássa, amit és akkor mutatunk, akár egyből a kár bekövetkezte után. Ezáltal jobban kiszűrhetők a csalások és előbb juthatunk a pénzünkhöz a gyorsabb kárrendezésnek köszönhetően.
3 biztosítós alkalmazás itthonról
UNIQA és Posta Biztosító
Ha már egy külföldi példánál dícsértük a videós real-time kárfelmérést, akkor muszáj megemlíteni a hazai alkalmazásokat is. Szinte egymás után jött ki a fejlesztésekkel az UNIQA és a Posta Biztosító.
Az UNIQA applikációja révén rövidülhet a kárszemle ideje, mivel a kárfelvétel az i2i alkalmazás segítségével egy előre megbeszélt időpontban történik. A kárrendező – a megadott adatok és az okos készüléken keresztül látott károk alapján – rögtön kiszámolja és fel is ajánlja nekünk a kártérítési összeget, amit néhány napon belül ki is utal. A Posta Biztosító lényegében ugyanezt hozza, csak más színben és más betűtípussal.
Kriph.io
Nyilván nem mehetünk el szó nélkül az első hazai FinTechShow győztese mellett sem. (Na, nem ezért, hanem mert tényleg egy új megoldást ígérnek.) A Kriph.io a közösségi élményt hozná vissza a biztosításokba a modern technológiák segítségével (pl. a telematika, a BigData és a gamification területekről). Mindezekkel tennék lehetővé az automatikus, tényleges használat alapú díjfizetést, a kockázatközösségek védelmét, illetve ösztönözni tudnák a biztonságos vezetést.
Újat láttál, kipróbáltál, megmutatnád? Küldd el nekünk, és jól megnézzük és megírjuk!
A nemzetközi insurtech megoldások összegyűjtésekor ezt a cikket használtuk: „InsurTech Pitch2Market: 10 Startups boosting Insurance„.