A Worldwide Developers Conference (WWDC) alkalmával az Apple számos mesterséges intelligenciával kapcsolatos bejelentést tett, de érdemes figyelni az Apple Pay-hez kapcsolódó frissítésekre is, hisz debütált a „Tap to Cash” funkció!
És már kész is a fizetés!
A WWDC során a technológiai óriásvállalat felfedte az Apple Cash segítségével történő pénzküldés új módját, a Tap to Cash-t.
A Tap to Cash segítségével a felhasználók két iPhone-eszközt egymás mellett tartva küldhetnek és fogadhatnak pénzt – anélkül, hogy meg kellene osztaniuk a telefonszámukat.
A Tap to Cash az Apple „Tap to Pay” funkciójának kibővítése, és ugyanazt az NFC-technológiát használja.
Az Apple szerint a Tap to Cash lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy kényelmesen utaljanak pénzt anélkül, hogy személyes adataikat megosztanák, így biztosítva az adatvédelmet.
Hol is láttam már ilyet?
A Tap to Cash funkció kísértetiesen hasonlít a NameDropra, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy eszközeikkel néhány centiméter távolságban cseréljenek névjegyeket.
A NameDrop segítségével az Apple felhasználók gyorsan megoszthatják új kontakt információikat egy közeli iPhone-nal vagy akár egy Apple órával is.
Tudni kell időzíteni
A Tap to Cash bejelentés igazodik a trendekhez, hisz a digitális pénztárcák folyamatosan egyre nagyobb népszerűségnek örvendnek. Bizonyítja ezt az is, hogy a Federal Reserve szerint 2023-ban az összes kifizetés 84%-át alternatív, készpénzmentes módszerekkel hajtották végre.
Ezenkívül a PYMNTS Intelligence “Digital Bill Payments: Mobile Wallets Gain Popularity, but Hurdles Remain” című jelentése kimutatta, hogy 2023-ban a fogyasztók 60%-a használt mobiltárcát számlái kifizetésére, ami 22%-os növekedés az előző évhez képest.
Ami pedig a kiskereskedelmi vásárlók digitális pénztárca vásárlását illeti, a PYMNTS Intelligence további kutatásai szerint, az Apple Pay már az új Tap to Cash opció megjelenése előtt megkezdte a PayPal előzését.
2024 első negyedévében már az Apple járt az élen, és ez az előny az év második negyedévében tovább nőtt. Ebben a negyedévben a fogyasztók 12%-a fizetett legutóbbi kiskereskedelmi vásárlása során digitális pénztárcával; körülbelül 6%-a Apple Pay használatával, 4%-a pedig PayPallal.
Túl jó ahhoz, hogy igaz legyen?
Bár a Tap to Cash funkció debütált, sok részletet nem ismertetett az Apple, ezért talán jogosak azok a felszólalások, amelyek aggodalommal vannak átitatva.
Tényleg jó, ha ennyire egyszerű egy fizetés? Van-e kellő pénzügyi tudatossága az ügyfeleknek ehhez villámgyors pénzügyi tranzakcióhoz? Egyáltalán veszélyt jelenthet-e a pénzügyi biztonságunkra egy ilyen újítás? Okozhat-e meggondolatlan tranzakciókat, új típusú kiberbűnözési formákat?
Bár a magánszemélyek közötti készpénzes fizetésnek izgalmas és népszerű alternatívája lehet a Tap to Cash, érdemes a technológiai fejlesztés mellett az attitűdváltásra is energiát szánni, hisz a PYMNTS kutatása szerint a fogyasztók 42%-a nem érdeklődik a mobiltárcás fizetés iránt, és ennek fő okai a biztonsági aggályok.
Ugyanakkor ne tévesszük szem elől azt sem, hogy a felhasználói élmény kiemelt motivációt jelent a fogyasztók számára.
[Forrás: PYMNTS] | Címlapfotó: Apple