Új biztonsági funkciót vezetett be az OTP Bank a telefonos csalások megelőzése érdekében. A hitelintézet ügyfelei az OTP MobilBankban ellenőrizhetik, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. Az applikáció frissítése után a legközelebbi híváskor láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója.
A telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel igyekeznek a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni.
Az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.
Az OTP Bank új fejlesztésével ezeket a csalási kísérleteket az ügyfelek még könnyebben kiszűrhetik.
Hogyan működik az új funkció?
Az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját nevük melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e.
Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.
„A teljes ügyfélkár egyharmadát a bank nevében történő fiktív hívásokkal csalják ki a szélhámosok, az OTP MobilBank új ellenőrzési funkciójával ez a szám csökkenhet. Minden ügyfelünket arra kérünk, hogy minden banki hívásnak tűnő esetben használják ezt a lehetőséget, és győződjenek meg róla, hogy nem egy csaló van a vonal túlsó végén”
– mondta el Pesti Kornélia, az OTP Bank Contact Centerének igazgatója.
Nemzetközi szinten is használják ezt a gyakorlatot
Ahogy arról a FinTechZone korábban is írt, a brit online bank, a Monzo tavaly ősszel vezette be az alkalmazáson belüli “státuszhívás” funkciót, amely segít az ügyfeleknek megkülönböztetni a banki alkalmazottól jövő telefonhívást a csaló telefonhívásoktól.
Ez a funkció megmutatja – jobb esetben visszaigazolja -, hogy valóban a bank csapatának egyik tagja beszélget-e az ügyféllel az adott pillanatba.
,,Ha a Monzo alkalmazás hívás státusz funkciója azt mutatja, hogy nem a Monzo csapat egyik tagja beszél veled, azonnal szakítsd meg a hívást és jelentsd nekünk!”
– javasolta Priyesh Patel, a Monzo biztonsági csapatának vezetője.
Az alkalmazáson belül egyszerű és egyértelmű színkódokkal jelzi a Monzo csapata, hogy jelenleg hívásban van-e az ügyfélszolgálat munkatársa.
A FinTechZone ebben a cikkben további megoldásokat mutatott be a csalások kiszűrésére.
Kapcsolódó cikkek:
[OTP Bank közlemény]