Kik uralják majd a biztosítási piacot?

írta | 2019.03.21. | Fintech kitekintő, Insurtech, Összes hír

A minap publikálták a világ 250 legnagyobb cégének vezérigazgatóival készített felmérés eredményeit, amelyben azt vizsgálták, hogyan élhetik túl a diszruptív innováció megjelenését a hagyományos vállalatok. Íme a legfontosabb megállapítások. A kutatási eredményeket összefoglaló teljes cikk a Digital Insurance oldalon jelent meg.

A diszruptivitás jellemzően azt jelenti, hogy egy új termék/szolgáltatás olyan eljárással vagy megoldással lép a piacra, ami gyökeresen megváltoztathatja a meglévő piaci erősorrendet. A diszruptív technológiák iparágakat és teljes piacokat képesek felforgatni, mint ahogy tette pl. az Apple a zenelejátszás digitalizálásával (iPod), a Tesla az elektromos autózással (benzinkút hálózat erodálása), vagy itthon a Netrisk a gépjárműbiztosítások értékesítésével.

Hogyan lehetnek a biztosítók is ellenállók a „diszrupcióval” szemben?

A biztosítási iparágat is elérték a diszruptív kihívások és sem a fogyasztók, sem a technológia nem hajlandó várni a nagy biztosítók felzárkózására. A fintech egyre növekvő veszélye kihívást jelent az iparág nagy szereplőinek relevanciájára, sőt még a létezésükre is.

Az ilyen kihívások megkövetelik, hogy az iparág vezérigazgatói képesek legyenek befogadni a radikálisan eltérő álláspontokat – amelyek lehetővé teszik az átrepülést a turbulencián -, illetve ezzel párhuzamosan képesek legyenek finomhangolni pályájukat is. Valami olyasmit várnak el a vezérektől, ami közelebb áll a harcművészethez lábcserékkel és bármilyen irányú forgásokkal.

A felmérés készítői megállapították, hogy az „ütésálló” vezérigazgatóknak nagy toleranciával, de még inkább nagy szenvedéllyel kell az állandó szervezeti átalakulást menedzselniük – és képesnek kell lenniük ezt a hozzáállást a többi vezetőnek, kollégának is átadniuk. El kell érniük, hogy a szervezet képességeit új és ismeretlen területekre terjesszék ki, hogy a folyamatosan változó környezetben is versenyképesek maradjanak.

Ahhoz, hogy a vezérek sikeresek legyenek, olyan meta-menedzsment megközelítéseket is alkalmazniuk kell, amik sokkal inkább hasonlítanak ahhoz, amit egy harcművészeti klubban tanítanak.

#1 Átkaroló kétkezűség

A megkérdezett vezérigazgatók egyhangúlag állították, hogy egyszerre két fronton kell küzdeniük: a jelenlegi operáció fenntartása mellett menedzselniük kell az új területek felderítését is.

Például a baby boomer generációhoz képest a milleniál generációnak kétszer akkora az érdeklődése az online biztosítások iránt. Szívesen kötnek biztosítást az általuk ismert olyan brandeknél, mint az Amazon, a Google, és sokkal nagyobb valószínűséggel váltanak lakásbiztosítást, ha az okos technológiák kihasználásával megtakaríthatnak.

Azok a vezetők, akik ilyen jellegű “kétkezűséggel” rendelkeznek képesek lehetnek a hűséges régi ügyfelek megtartására, valamint a fiatalabb korosztály (mint új ügyfelek)megszerzésére”.

#2 A bátor lelkierő ápolása

A megkérdezett vezérigazgatók megjegyezték, hogy ebben a kaotikus világban bizonyos mértékű káoszt nekik is elő kell idézniük a szervezetben, és el kell fogadniuk azt is, hogy a hibázás elkerülhetetlen. Ezt a vezetési tulajdonságot a bátor lelkierő ápolásának nevezték el.

#3 Mesterien diszruptív dzsiu-dzsicú

A kutatásban résztvevő vezérigazgatók kifejtették annak fontosságát is, hogy képesek legyenek felismerni a versenytársak és más szereplők formabontó megoldásának legfontosabb összetevőit. Egyre több olyan új kihívó tűnik fel a piacon (például az At-Bay, az Ethos és a Wrisk), amelyek okostelefonon keresztül képesek pár másodperc alatt megköthető biztosítást kínálni, pl. kiberbiztonsági kockázatokra, gépjárműre, lakásra, fejhallgatóra, mindenféle élethelyzeti kockázatra.

Diszruptív dzsiu-dzsicú” képességnek nevezték el azt, amikor a vezető képes a fenyegetést összetevőire lebontani annak érdekében, hogy megtalálják, melyikkel erősíthetik versenyképességüket az új kihívókkal szemben.

A nagyméretű biztosító társaságoknál ez gyakran arra utal, hogy nagyobb figyelmet kell(ene) szentelniük az ügyfelek igényeire.

#4 A csúcsfelhasználó tudósává válás

A vezéreknek arra is törekedniük kell, hogy felismerjék „csúcsfelhasználóik” legsürgetőbb igényeit és vágyait – lényegében azt, ami megoldja problémáikat. Ennek érdekében

a vezetőknek képesnek kell lenniük ügyfélként is viselkedni.

Ehhez semmi mást nem kell tenniük, mint hogy belépjenek az ügyfelek cipőjébe, beleéljék magukat gondolataikba – részletesen tanulmányozva az ügyfélélményt a marketingcsatornáktól az értékesítés utáni szolgáltatásokig, hogy képesek legyenek felismerni az ügyféligényekhez illeszkedő innovációt.

A biztosítóknak versenyezniük kell a tech óriásokkal, az insurtech startupokkal, mindenkivel, aki agilisabban, hatékonyabban és relevánsabb módszerekkel éri el az ügyfeleket.

Konklúzió

Új erők törtek be a biztosítási iparágba is, amelyek visszafordíthatatlan folyamatokat indítottak el. Az új kihívások újfajta szerepeket és képességeket igényelnek a vezérektől is. Úgy kell vezetniük csapatukat, mint egy jazz zenekart. Helyet kell adniuk a ritmusváltáshoz vezető improvizációnak, bátorítani kell azt, de nem szabad megfeledkezni a különböző részek összehangolásáról, a csapatmunkáról sem.

A biztosítási szektorban azok lehetnek sikeresebbek, akik képesek egyrészt nyitni az új megközelítések felé, másrészt ösztönözni a szervezeti megújulást.

Hogyan tartsunk lépést a technológiai fejlődéssel, hogyan aknázzuk ki a szervezetben rejlő innovációs potenciálokat és miképpen internalizálhatjuk eredményesen a kívülről jövő innovációs ötleteket, prototípusokat? A válaszokat velük közösen keressük majd a FinTechShow-n:

  • Előadás címe: „Hogyan építsünk vagány kultúrát?
  • Előadó: dr. Füredi Júlia, Sparq, alapító
  • Időpont: 13:30-13:50
  • Szekció: Digitális transzformáció és szervezeti kultúraváltás
  • További résztvevők a Digitális transzformáció és szervezeti kultúraváltás szekcióban:

Tátrai Bernadett
Fundamenta
elnök-vezérig.

Sztanó Imre
NN Biztosító
elnök-vezérig.

Kamarási Tamás
OTP Bank
ügyvezető-ig.

Molnár Csaba
MagNet Bank
igazgatóság tagja

Itt követhetsz minket:

SZANISZLÓ LÁSZLÓ

SZANISZLÓ LÁSZLÓ

A digitális transzformáció már akkor beszippantotta, amikor tizenévesként Basicben szellemeket kódolt a Dunai Vasműben. Az eltelt 30 évben az aktuálisan új IT technológiák mély ismeretével szenvedélye lett értékesítési és képzési rendszerek elemzése, extrém növekedési hatások elérése, akár hagyományos akár MLM rendszerben. Jelenleg a biztosítási szektor megújítása, piacformálása vonzza és a közösségi finanszírozás hazai elterjesztése.
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.