2024. október 15.
FinTechShow

2024. november 26.
BankTechShow

2024.09.12.

Kipróbáltuk az új gyorsfizetési élményt! Ilyen a qvik

Szerző:

Kategóriák:

Szeptember első napján debütált qvik márkanév alatt Magyarország vadonatúj gyorsfizetési megoldása. Az OTP Mobil az elsők között tette elérhetővé a qviket a SimplePay Online fizetési felületen, valamint a Telefon POS alkalmazásban. Kipróbáltuk, hogyan működik a qvik QR-kód, a qvik NFC és a qvik Link fizetés a SimplePay felületeken.

Augusztus végén vált elérhetővé a megújult SimplePay online fizetési felület, amelyen helyet kaptak a Magyar Nemzeti Bank és a GIRO Zrt. iránymutatása alapján készült új gyorsfizetési megoldások is.

A qvik márkanéven bevezetésre kerülő fizetési megoldásokkal közvetlenül a bankszámlánkról indíthatunk fizetési tranzakciókat QR-kód lefotózásával (qvik QR-kód), érintéssel (qvik NFC), vagy ú.n. mélylinken (qvik Link) keresztül.

A boltban, a webshopban, a szolgáltatók felületein, vagy éppen a házhoz kiérkező vízvezeték szerelő mobiltelefonján is fizethetünk qvikkel, ehhez csak a bankunk mobilbanki alkalmazását kell letölteni. Ha már eddig is használtuk valamelyik hazai bank mobilbanki alkalmazását, akkor külön alkalmazást sem kell letöltenünk.

A SimplePay fizetési megoldást – Online fizetési szolgáltatást, vagy Telefonos POS alkalmazást – használó kereskedő, vállalkozás számára nincs külön teendő, mivel az OTP Mobil folyamatosan teszi elérhetővé partnerei számára a megújult SimplePay online felületet, illetve az app új verzióját és azokon keresztül a qviket.

qvik QR-kód a webáruházakban

A qvik szeptember elsejei indulását követően az OTP Mobil már több mint 5000 online elfogadást biztosító kereskedőnél tette elérhetővé a qviket, és több mint 2000 kereskedőnél működik a Telefonos POS alkalmazáson keresztül is.

A SimplePay Online fizetést használó webáruházakban külön csempeként jelenik meg a qvik, amelyen keresztül használhatjuk a qvik QR-kódos, vagy a qvik Linkes fizetést, attól függően, hogy mobilról, vagy számítógépről (tabletről) kezdeményeztük a fizetést.

Ha számítógépen, vagy tableten végeztük az online vásárlást, akkor a qvik csempére kattintás után a qvik QR-kóddal fizethetjük ki a kosár ellenértékét. A QR-kód betöltődése előtt egy rövid tájékoztató üzenetet kapunk, amelyben felhívják figyelmünket, amint a QR-kód létrejött, utána más fizetési mód (pl. digitális tárca, bankkártya) választására már nincs lehetőségünk. Ha meggondolnánk magunkat, akkor a fizetési folyamatot meg kell szakítani és visszatérni a kereskedő oldalára, ahol újra kezdeményezhetjük a fizetési folyamatot.

qvik fizetési mód a SimplePay-ben (desktop nézet)

Miután betöltődött a QR-kód, a kód beolvasását kezdeményezhetjük a telefonunk kamera alkalmazásával, vagy a mobilbanki alkalmazásunk QR-kód olvasójával. Az első esetben QR-kód beolvasása közben a kamera alkalmazás képernyőjén megjelenik a mobilbanki app neve, amelyre kattintva megnyílik a mobilalkalmazásunk és megjelenik az előre kitöltött átutalási megbízás.

Ha több mobilbanki alkalmazással is rendelkezünk, és nem az elsőként feldobott banki appot szeretnénk megnyitni, akkor a kamera képernyőjének jobb alsó sarkában megjelenő piktogramra kattintva hívhatjuk elő a mobilbanki alkalmazásaink listáját és választhatjuk ki a számunkra megfelelőt.

blank

qvik QR fizetési mód a SimplePay-ben (desktop nézet)

blank

qvik QR-kód beolvasása a telefon kamerájával

Dönthetünk úgy is, hogy a mobiltelefon kamerájának megnyitása helyett rögtön belépünk a mobilbanki alkalmazásunkba és annak a QR-kód olvasóját használjuk a fizetés kezdeményezéséhez. Ebben az esetben a qvik QR-kód olvasását a mobilbanki alkalmazásban jellemzően az “Új utalás”, vagy “Átutalás” gombra kattintva lehet kezdeményezni (pl. az Erste George esetén: Új utalás / Szkenneléses fizetés / “Olvass be egy QR-kódot!”).

A qvik QR-kód beolvasását követően a mobilbanki alkalmazásban megjelenik a kereskedő adataival és a fizetendő összeggel előre kitöltött átutalási megbízás, amelynek jóváhagyásával indítható az utalás. A sikeres átutalásról a mobilbanki alkalmazásban és a fizető felületen is értesítést kapunk.

qvik Link fizetés az online felületen

Abban az esetben, ha nem számítógépről, hanem mobiltelefonról kezdeményeztük a vásárlást és a kosár ellenértékének kifizetését, akkor a SimplePay online fizető felületen a qvik csempére kattintás után a qvik Link fizetési opció jelenik meg. Miután rákattintottunk a qvik Link lehetőségre egy rövid tájékoztató töltődik be ugyanúgy, mint a qvik QR-os fizetés esetén.

A tájékoztató szöveg alatt található “Mobilbanki alkalmazás megnyitása” gombra kattintva betöltődik a banki alkalmazásunk az előre kitöltött átutalási megbízási adatokkal. Az átutalás jóváhagyása után a tranzakció sikerességéről üzenetet kapunk a mobilbanki appban és a kereskedői felületen is.

blank

SimplePay mobil nézet

blank

qvik Link fizetési mód a SimplePay-ben
(mobil nézet)

qvik fizetési lehetőségek a Telefonos POS-on

Nemcsak online, hanem fizikai környezetben is elérhetővé váltak az új gyorsfizetési megoldások. A kereskedők, vállalkozások a telefonjukra telepített Telefonos POS (korábban SimpleBusiness) alkalmazáson keresztül – a bankkártyás fizetési lehetőség mellett – mostantól qvik NFC, qvik QR és qvik Link fizetéseket is nyújthatnak a vásárlóknak.

A Telefonos POS alkalmazásban a fizetendő összeg megadása után a kereskedő hatféle fizetési opciót ajánlhat a vásárlónak úgy, mint az érintéses bankkártyás fizetést, a QR-kódos bankkártyás fizetést Simple alkalmazással, a Linkes bankkártyás fizetést a SimplePay felületén, továbbá a qvik NFC, qvik QR és qvik Link lehetőségeket. Az utóbbiak esetén a vásárlónak csupán egy mobilbanki alkalmazásra van szüksége a fizetési tranzakciók jóváhagyásához.

Az OTP Mobiltól kapott kereskedői teszt készüléken kipróbáltuk az összes qvikes gyorsfizetési megoldást, amelyek közül a qvik QR és a qvik Link nem különbözik ügyfélélményben a számítógépen végrehajtott qvikes tranzakcióktól.

Egyedüli különbség a qvik NFC opció, amely esetén érintéses módon fizethet a vásárló. Ebben az esetben a vásárlónak csak annyi a dolga, hogy a saját telefonját hozzáérinti a kereskedő telefonjához, és a megnyíló mobilbanki alkalmazásban jóváhagyja a fizetési tranzakciót. A sikeres fizetésről a vásárló és a kereskedő is visszajelzést kap a telefonján.

blank

qvik NFC fizetési mód a Telefon POS alkalmazásban

blank

qvik NFC fizetési mód a Telefon POS alkalmazásban

Összességében a qvik egy gyors, biztonságos és kényelmes fizetési megoldás a magyar felhasználóknak, a kereskedőknek pedig lehetőség, hogy kedvezőbb feltételekkel nyújthassanak elektronikus fizetést vásárlóiknak.

Akik szeretnének többet megtudni a qvikes fizetés bevezetéséről, a technikai feltételekről és lehetőségekről, azoknak javasoljuk az OTP Mobil és a FinTechZone közös webináriumát 2024. szeptember 17-én.

A cikk az OTP Mobil támogatásával készült. Címlapfotó forrása: OTP Mobil

Címkék:
blank
blank