A Payment Courier pár hete debütált a legígéretesebb fintech startupok seregszemléjén Amszterdamban, ahol bekerültek a TOP 10-be. Dublinban, a MoneyConfon szintén helyet kaptak a legújabb fintech felfedezettek között. Az online fizetési folyamatot forradalmasító platformjukkal kényelmesebbé tennék az internetes vásárlást.

“Az alapötlet egy egyszerű fogyasztói igényből pattant ki: az online vásárlás végösszegének megosztása egymás között, mielőtt a számla kiegyenlítésre kerül. Pontosan úgy, ahogy egy baráti vacsora kifizetésénél tesszük, amikor külön kérjük a számlát és mindenki fizeti a saját fogyasztását. ” – összegezte a startup alapötletét a FinTechZone.hu számára Tordai László, a Payment Courier egyik társalapítója és ügyvezetője.

A fizetési platform nem utólag gyűjti össze a már kifizetett összeget – ahogy nagyon sok „I Owe You” (IOY) típusú szolgáltatás teszi -, hanem az e-commerce tranzakció lezárása előtt.

Új fizetési lehetőségek: Split payment és Delegated payment

Nem szükségszerű, hogy minden esetben a vásárló fizeti ki a kosár teljes összegét. Sőt az is lehetséges, hogy egyáltalán nem ő egyenlíti ki a számlát. Ez nagyban megkönnyíti azoknak a vásárlóknak az életét, akik közösen egyenlítik ki a végösszeget (split payment), vagy átruházzák az egész fizetési folyamatot valaki másra (delegated payment).

A szülők életét is nagyban megkönnyítheti a delegált fizetés, hiszen egyszerűen és biztonságosan fizethetik ki, amit a gyerekük kiválasztott a neten. Amint megkapják a fizetési linket a gyereküktől, a kosár tartalmát rögtön ellenőrizhetik a Payment Courier által biztosított önálló fizetési oldalon. A kosár jóváhagyása után megtörténhet a kártyás fizetés anélkül, hogy bármilyen vásárlói fiókba kelljen belépniük.

Másik gyakorlati példa a céges vásárlás. Sok alkalmazottnak nincs céges bankkártyája, de rendszeresen szükség van a munkájához online szolgáltatások igénybevételére. Ilyen esetben is szintén jóval egyszerűbb delegálni a fizetést.

“Elutaltad? Még nem jött meg, ránézek megint.”

Ismerősen csengenek az alábbi mondatok? „Az alacsony kártyalimit miatt nem tudjuk kiegyenlíteni a számlát.” „Ide-oda utalgatjuk a nyaralás költségét a barátaink között.”

A Payment Courier szolgáltatása ezekre az élethelyzetekre is megoldást jelent, hiszen több saját kártya is felhasználható a fizetéshez, vagy szétdobhatják a végösszeget egymás között, ha épp arra van szükség. Nincs több költséges utalgatás, és senkinek nem kell magára vállalnia egy nagyobb összeg kifizetését.

A költséget megosztók látják, ki és mennyit fizetett ki a végösszegből. Ha nem gyűlik össze a teljes összeg, mindenki, aki már kifizette a maga részét, automatikusan visszakapja az összeget.

A fizetés során az adott összeg zárolásra kerül és csak akkor terhelődnek be a kártyák, ha a teljes összeg összejött. Erre többnyire 72 óra áll rendelkezésre, de a kereskedő maga döntheti el, miként limitálja a fizetési időkorlátot. Ha nem szeretnénk lecsúszni a megvásárolni kívánt termékről, akkor a társaságból bárki helyett tudunk fizetni.

Nincsenek belépési korlátok

Az “osztott fizetést(split payment) az Airbnb vagy az Uber már házon belül lefejlesztették és beépítették a szolgáltatásukba. Viszont az esetükben a fizetendő számlán csak a saját regisztrált felhasználóik tudnak osztozkodni.

Ezzel szemben a Payment Courier „Platform-as-a-Service”-ként (PaaS) könnyen integrálható bármilyen rendszerbe, így nincs szükség komplikált házon belüli tervezésre, fejlesztésre. A felhasználók pedig külön regisztráció nélkül használhatják az új fizetési lehetőségeket.

Először az online kereskedőknek kell integrálnia a Payment Courier platformját a webshop check-out folyamatába. A színfalak mögött a platform lényegében szétválasztja a vásárlást és a fizetést, így a fizetés folyamata önállóan tud működni.

Üzleti irányok: „ahol magas az online kártyás fizetések aránya”

Az integráció ingyenes, a szolgáltatás havi díját sávosan alakították ki a használat függvényében. Nincs se fix, se százalékos/ezrelékes tranzakciókénti díj. A magyar és a közép-kelet európai piacon pedig kedvezőbb árazást fognak használni, mint az oldalon publikált árak.

A hazai pályának számító magyar piac mellett elsősorban olyan országokat céloznak meg, ahol magas az online kártyás fizetések aránya, mint pl. Nagy-Britannia, USA vagy Ausztrália, de dél-afrikai cégekkel is tárgyalnak már az integrációról.