Elindult a tavalyi Fintechshow győztes Péntech okos faktoring szolgáltatása Magyarországon. Platformjukon keresztül vállalkozások kinnlevő számláikat tudják egyszerűen és teljesen online faktorálni és készpénzre váltani. Jelenleg a szolgáltatás béta verziója érhető el, de már több mint félmilliárd forint értékben érkeztek igénylések a platformra. Berényi Benjaminnal, a Péntech ügyvezetőjével beszélgettünk az eddigi eredményekről és jövőbeni tervekről.

2020.04.21-én a negyedik FinTechShow-n kiderül, mi lesz 2020 legígéretesebb magyar fintech megoldása. A korábbi FinTechShow győztesek itt láthatók

Áttekintés:

  1. Elindult az okos faktoring Magyarországon, és már több mint félmilliárd forint összegben érkeztek igénylések.
  2. Hamarosan online köthetnek szerződést a Péntech ügyfelei.
  3. A platformon már lejárt számla behajtást is indíthatnak az ügyfelek és hamarosan további termékekkel bővülhet az online kínálat.
  4. Számlázó és könyvelő programokkal való integráció teszi majd egyszerűbbé, jobbá és gyorsabbá a felhasználói élményt.
  5. Regionális szinten is nagy az érdeklődés a Péntech iránt, a terjeszkedés még idén megkezdődhet.

1. Tavaly ősszel elindultatok a magyar piacon béta terméketekkel. Mit jelent ez? Miben béta a most elérhető megoldás és mit tud?

Berényi Benjamin: Alapvetően már most is szinte minden digitálisan történik platformunkon: egy pár perces regisztráció után ügyfeleink fel tudják tölteni számláikat, amit algoritmusunk néhány másodperc alatt elbírál és egy első, indikatív ajánlatot tesz.

Ha az ügyfél elfogadja az ajánlatot, bekérünk részletesebb információkat és dokumentumokat (pl. főkönyvi kivonat, vevőanalitika) és végzünk egy mélyebb kockázatelemzést. Ha mindent rendben találunk, az indikatív ajánlatot megerősítjük és szerződésbe foglaljuk.

Egyedül a szerződés aláírása történik jelenleg még offline, de hamarosan elkészül az online aláírási modulunk, így pedig ügyfeleink már mindent online intézhetnek majd.

Fotón (balról jobbra): Csák János (CFO), Berényi Benjamin (CEO) és dr. Réti Bálint (COO) a Fintechshow 2019 győztesei

2. Mik az eddigi tapasztalataitok? Milyenek az ügyfél visszajelzések?

Berényi Benjamin: Ügyfeleink elsősorban KKV-k és visszajelzéseikből azt látjuk, hogy nagyon nyitottak, keresik az új lehetőségeket, amikkel vállalkozásuk tovább fejlődhet. Ezért is óriási az igény az egyszerű folyamattal és transzparens árazással rendelkező pénzügyi termékek iránt.

Nincs idejük rendszeresen bankba járni vagy komoly pénzügyi elemzéseket folytatni, hiszen cégük vezetése éppen elég időt és energiát vesz igénybe. Ezért nagyon örülnek egy egyszerű és online megoldásnak, ami komoly adminisztratív terheket vesz le a vállukról.

Összességében eddig több mint félmilliárd forint értékben érkeztek be hozzánk igénylések és ügyfeleinknek túlnyomó többsége visszatérő ügyfél, rendszeresen (havi vagy heti szinten) használják az oldalt és töltik fel kinnlevő számláikat. Többen pedig ajánláson keresztül találtak ránk.

Ezek a jelek mind azt mutatják, hogy ügyfeleink elégedettek megoldásunkkal és másoknak is szívesen ajánlják.
Egyébként más pénzügyi termékek kapcsán is érkezett már hozzánk több megkeresés. Ezért is kezdtünk el lejárt számlákkal is foglalkozni.

Ügyfeleink oldalunkon keresztül a számla behajtás folyamatát is el tudják most már indítani, szintén teljesen online. A következő hónapokban pedig további termékekkel tervezzük bővíteni platformunkat.

FINTECHSHOW 20/20

A MÁSIK JÖVŐ

A “Másik Jövő“, ahol a negyedik ipari forradalom, a gépi tanulás, Sophia és a startupok átvették az irányítást a pénzügyeink felett. Milyen lenne az a világ?

Jövő szcenáriók és párhuzamos világok találkozása a negyedik fintech seregszemlén. Jön a FinTechShow 4.0!

3. Mit terveztek az idei évre?

Berényi Benjamin: Jelenleg egy nagyobb tőkebevonás előtt állunk, ez sok menedzsment kapacitást leköt. Hamarosan lezárjuk ezt a kört és az új tőkével elsősorban a magyarországi jelenlétünket akarjuk kibővíteni.

Gőzerővel dolgozunk integrációkon partnereinkkel, mint például számlázó platformokkal, könyvelő szoftverekkel és cashflow management applikációkkal. A felhasználói élmény az integrációknak köszönhetően sokkal jobb lesz.

Pár kattintással összekapcsolhatóak lesznek a különböző platformok, így könnyen elérhetővé válnak a számla adatok és releváns könyvelési dokumentumok, az ügyfélnek pedig végső soron majd csak az ajánlatot kell mérlegelnie és a szerződést online aláírnia.

Likviditás gombnyomásra, ez a víziónk és ezen dolgozunk.

4. Tavaly év végén, ha jól tudom egy hosszabb utazáson voltatok a régióban. Mi lett ennek az eredménye?

Berényi Benjamin: Valóban, tavaly kiállítóként részt vettünk a Web Summiton, utána pedig egy „V4 túrán” voltunk, amit négy regionális inkubátor/accelerator szervezett. Másfél hét alatt bejártuk Pozsonyt, Prágát és Varsót és egyeztettünk a helyi ökoszisztéma szereplőivel.

Beszéltünk bankokkal, nagyvállalatokkal és helyi startupokkal is. Úgy látjuk, hogy a KKV finanszírozás kifejezetten forró téma az egész régióban és a helyi szereplők nagy érdeklődést mutattak megoldásunk iránt.

Jelenleg több bankkal és nagyvállalattal is egyeztetünk, hogy előkészítsük a regionális terjeszkedésünket. Várhatóan Szlovákia vagy Lengyelország lesz a következő célállomás.

Címlapfotón (balról jobbra): Berényi Benjamin (CEO) és Réti Bálint (COO) a X. BeSmart verseny és Startup Europe Awards Hungary 2019 nyertesei FinTech kategóriában